Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 (endret) Tekst fjernet. Snakk om å ha firkantede regler, kjære administrasjon.. Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Mamma1 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hmmm, jeg hadde nok ikke sagt noe. Hadde du gått til arbeidsplassen å sagt fra om dette var en mann som jobbet på et utested e.l.? DU var jo med på det selv, og lærere kan være drittsekker de også, som alle andre. Men uansett hva du gjør, så vil det neppe ha noen konsekvenser for ham, så lenge han ikke voldtok deg.
cypress Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Må bare få klarhet i en ting - du er elev på videregående? Han er lærer? Hvor gammel er han?? :klø:
Arwen Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Må bare få klarhet i en ting - du er elev på videregående? Han er lærer? Hvor gammel er han?? :klø: Man er 18 år når man går i 3. på videregående da, da er man vel pr. definisjon voksen?
Mamma1 Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg gikk bare ut fra at hun var over 18 jeg, i og med at hun var på utesteder og drakk og sånn. Viss ikke det er tilfelle så er det jo noe helt annet. Ok, nå såg jeg at det var 3.klassing. Endret 5. november 2008 av Mamma1
cypress Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Man er 18 år når man går i 3. på videregående da, da er man vel pr. definisjon voksen? Ja, det er klart. Men om det ikke er straffbart, tipper jeg allikevel det er i strid med det hans arbeidsgiver syns er ok at han gjør med elevene... Dessuten KAN det være i strid med straffelovens bestemmelse om utnyttelse av stilling: § 193. Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 5 år.
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Dessuten KAN det være i strid med straffelovens bestemmelse om utnyttelse av stilling: Jeg ser på det som ganske klart at dette er et brudd på straffelovens § 193. Det er utvilsomt at en elev ved en videregående skole står i et avhengighetsforhold/tillitsforhold til en lærer ved den samme skolen.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 I fjor høst, var jeg ute å pilset med ei venninne. Ut på kvelden kom en av lærerne på skolen inn, han satte seg ved bordet vårt. Vi tre pratet og lo, mens alkoholen fløt. jeg våkna dagen etterpå, med et vagt minne av at læreren (han fungerte ikke som min lærer, men var lærer på skolen jeg går på) og jeg klina. Noen dager etter fikk jeg det bekreftet, vi hadde klina før vi gikk hver til vårt. (..) To uker senere var vi igjen, venninnen min og jeg, på bytur. Etter en stund, dukket denne læreren opp igjen. Det som var ment som en kosekveld på byen, endte da flasken(e) var tom. Jeg våknet dagen etter, med tidenes bakrus. Jeg memorerte kvelden, livredd for at jeg hadde gjort noe dumt. Da jeg ikke kom på noe, pustet jeg lettet ut, og gikk på skolen. på ettermiddagen ringte venninna mi, og spurte om jeg i det hele tatt husket noe fra kvelden i forveien. Jeg husket tydeligvis ikke at læreren og jeg hadde råklina på dansegulvet. (..) Det ene møtet ble til flere møter, som ble til maange møter. Vi hadde god kjemi, lo mye sammen og tok det egentlig bare med ro. jeg merket godt at han ville noe mer, men jeg holdt lenge en viss avstand, pga våre komplementære roller. Vi var ofte ute og drakk ilag, alle gangene endte med en usannsynlig fyllekule. En gang våknet jeg opp på et hotellrom med han, jeg friket en del ut, men han roet meg ned med å si at vi ikke gikk hele veien. (..) Ikke det at de får gjort så mye nå, men jeg vil at de skal vite hvordan person de har hatt med å gjøre, samtidig undrer jeg meg om han har funnet seg en ny elev å booste opp egoet sitt med. Jeg synes du har andre ting å bekymre deg over enn om han "booster egoet" med andre. Det er kanskje ikke svaret du er ute etter, men du må vel innerst inne være klar over at du virkelig, virkelig bør slutte å drikke deg så sanseløst full at du ikke husker hva du gjorde kvelden før, og hvem du gjorde det med?
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Når du er så gammel så syns jeg du bør skille skole og hva du velger å gjøre med folk som jobber på skolen, i tråd med at man holder forhold på jobben og jobben atskilt.
cypress Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Huff, jeg skjønner følelsen av å ha blitt lurt, og at du er såret av det. Men jeg tror faktisk ikke jeg ville sagt noe. Følelsen du sitter med nå er kjip, men konsekvensen for han kan bli langt større enn du har mulighet til å få oversikt over nå. Og dersom ballen først begynner å rulle, er det ikke sikkert det er mulig å stoppe det. Kanskje det fører til ting du ikke ønsker... At han mister jobben, blir anmeldt, ikke får ny jobb.. etc....
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
cypress Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Jeg ser på det som ganske klart at dette er et brudd på straffelovens § 193. Det er utvilsomt at en elev ved en videregående skole står i et avhengighetsforhold/tillitsforhold til en lærer ved den samme skolen. Enig, hvis det er den fulle og hele sannhet... Men det er alltid to sider ved en sak, det var derfor jeg skrev det med litt forbehold.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #17 Skrevet 5. november 2008 Tror ikke jeg hadde sagt noe nei..du kan jo ta det som en lærdom i livet..og drikke deg så sansesløs er kansje ikke det lureste du gjør?
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Gjest Miley Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 Det virker for meg som du vil si det for å hevne deg, jeg mener du bør heve deg over det. Å synke ned på et slikt nivå, hva vil komme ut av det? Vil du føle deg bedre? vis svaret er ja, da sier du det, men jeg ville tenkt meg godt om. Ofte smaker hevnen søtere i tankene enn i virkeligheten.
Gwendolyn Skrevet 5. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. november 2008 (endret) ... Endret 8. november 2008 av Gwendolyn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå