Gå til innhold

Jobbsøking


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Jeg er for tiden en aktiv jobb søker, og foruten å sende søknader til aktuelle jobber så har jeg sendt cv på mange forskjellige "headhunters firma". Og lagt inn cv på Aetat. Jeg får en "fin" mail tilbake om at de har mottatt min henvendelse..bla,bla.bla og det var det. Er det noen som har blitt innkalt til intervju på bakgrunn av dette?!

Det kan selfølgelig være jeg er helt uaktuell, men det tror jeg ikke heller. Har en del års arbeidserfaring og har studert på BI.

Lurer på også hvordan arbedsmarkedet er i Oslo for tiden? Noen som sa det var visst begynt å stablisere seg...Men det er nok mange om beient ja. Var på intervju for en liten stund siden, og det var over 200 som hadde søkt, og 20 på intervju. Jeg ble jo glad at jeg var blandt "de topp 20" da. Men det ser ikke ut som jeg går videre...sukk.

Jeg har vel egentlig ingen grunn til å henge med hodet enda. Jeg har ikke søkt såååå mange jobber. Men det er jo det at en skal klare å holde motivasjonen oppe da...

Hadde vært fint å hørt fra noen som er i samme situasjon.

-Jobbsøkeren-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også aktiv jobbsøker, selv om jeg har fast jobb. Har vært på utkikk etter noe nytt lenge, og har vært en del på intervjuer, men det virker som om det er veldig mange om beinet. Jeg har også en lang og god utdanning, i tillegg til over 5 års yrkeserfaring. Jobbene jeg søker på har også fra 100-200 søkere, og da er det jo ok å bli innkalt til intervju, men allikevel irriterende å ikke trekke det lengste strået...

Jeg har også lagt inn CV'en min hos diverse headhunterfirmaer, men har aldri fått noen som helst tilbakmelding, eller kanskje en mail eller toppen to om at de har mottatt og vil legge det i arkivet. Ingen respons. Det kan jo være at det er fordi slike byråer sjelden rekruterer innen mitt fagområde, det er uhyre sjelden "mine" stillinger er utlyst gjennom byråene også, det virker som om selv store firmaer foretrekker å intervjue og utvelge kantidater på egenhånd på de stillingene jeg søker på. (Det er innen informasjon/media).

Har ikke hørt om noen som har fått jobb gjennom disse CV-basene, og når man ser hvor dårlig det har gått med StepStone, så er vel det egentlig logisk... Men basene fungerer godt til å bli tipset om ledige stillinger som passer for deg.

Tror dessuten at disse headhunterbyråene foretrekker å bli tipset om gode kandidater på andre måter, og de er ofte ute etter å skumme kremen, ikke å hjelpe oss som ikke sikter etter de aller heteste jobbene på toppen (enda...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...