Gå til innhold

Hva i all verden kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken her er at jeg føler jeg begynner å bli litt desperat. Jeg har lyst til å bli kjent med denne fyren, men jeg vet virkelig ikke hva jeg kan spørre om og snakke om for å bli kjent med ham. Jeg møter ham hver dag, og jeg smiler svakt til ham, og han smiler av og til tilbake.. Jeg har nettopp blitt venn med ham på facebook, og snakket litt med ham der, men jeg aner ikke hva jeg kan gå videre med. Jeg føler at jeg blir for innpåsliten visst jeg spør og spør og spør, så jeg vil gå litt diskré frem.. men ikke for diskre likevel. Visst noen skjønner hva jeg mener. Jeg håper det er en eller annen der ute som kan gi meg enn råd eller to, og rådene vil bli tatt i mot med åpne armer!

blir veldig glad for tilbakemelding!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Saken her er at jeg føler jeg begynner å bli litt desperat. Jeg har lyst til å bli kjent med denne fyren, men jeg vet virkelig ikke hva jeg kan spørre om og snakke om for å bli kjent med ham. Jeg møter ham hver dag, og jeg smiler svakt til ham, og han smiler av og til tilbake.. Jeg har nettopp blitt venn med ham på facebook, og snakket litt med ham der, men jeg aner ikke hva jeg kan gå videre med. Jeg føler at jeg blir for innpåsliten visst jeg spør og spør og spør, så jeg vil gå litt diskré frem.. men ikke for diskre likevel. Visst noen skjønner hva jeg mener. Jeg håper det er en eller annen der ute som kan gi meg enn råd eller to, og rådene vil bli tatt i mot med åpne armer!

Ja...det fleste har vel væert i denne situasjonen? Det er ikke lett :)

Det er jo en veldig god start at du har blitt venn med ham på Facebook. Det kan også være en god samtalestarter? Typ: "jeg så at du har blitt fan av xxx, jeg har faktisk alle CD'ene!" eller "Jeg så du ble med i den og den gruppa på Facebook, det synes jeg er en veldig viktig sak."

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å virke masete, med mindre du faktisk er masete... Det burde du merke fort. Hvis han svarer kort, ser bort, samtalen går treigt og det alltid er du som må ta kontakt, er det jo litt dårlige tegn.

Skrevet
Ja...det fleste har vel væert i denne situasjonen? Det er ikke lett :)

Det er jo en veldig god start at du har blitt venn med ham på Facebook. Det kan også være en god samtalestarter? Typ: "jeg så at du har blitt fan av xxx, jeg har faktisk alle CD'ene!" eller "Jeg så du ble med i den og den gruppa på Facebook, det synes jeg er en veldig viktig sak."

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å virke masete, med mindre du faktisk er masete... Det burde du merke fort. Hvis han svarer kort, ser bort, samtalen går treigt og det alltid er du som må ta kontakt, er det jo litt dårlige tegn.

Jo takk, glad for svar!

Jeg pratet litt med ham, for jeg såg vi hadde en felles interesse, så pratet litt om den. Men nå har jeg gått tom for samtaleemne, og føler jeg er innpåsliten visst bare jeg sender meldinger...

Skrevet

Men jeg har litt lyst til å spørre om han vil være med på å finne på noe, men jeg er ganske usikker på om det ikke er for tidlig, siden jeg nesten ikke kjenner ham..?

Skrevet
Jo takk, glad for svar!

Jeg pratet litt med ham, for jeg såg vi hadde en felles interesse, så pratet litt om den. Men nå har jeg gått tom for samtaleemne, og føler jeg er innpåsliten visst bare jeg sender meldinger...

Hvis du er av den typen som liker menn med litt initiativ, så synes jeg du bør vente på litt mer initiativ fra ham.

Nytter ikke å komme her å mase om et halvt år om at han aldri finner på noe, hvis du har sjekket opp en fyr som fra først av aldri tok iniitativ. Det betyr nemlig et av to ting:

1. han er ikek interessert; da er jo ikke du heller det. ingen vil ha en type som ikke er interessert - det sier seg jo selv.

2. han er interessert men mangler tiltaksevne; da får du lite spenning i tilværlsen hvis dere blir et par

Gjest Gjest_tom_*
Skrevet
Det betyr nemlig et av to ting:

1. han er ikek interessert; da er jo ikke du heller det. ingen vil ha en type som ikke er interessert - det sier seg jo selv.

2. han er interessert men mangler tiltaksevne; da får du lite spenning i tilværlsen hvis dere blir et par

Du glemte

3. Han er sjenert, og venter på et hint eller et initiativ fra deg

Gjest trubaduuur
Skrevet

hvordan vet man om typen er uinteressert eller bare sjenert/venter på initiativ fra den andre?

det er håpløst når man ikke kjenner hverandre så godt enda

• 3 uker senere...
Gjest Gjest*mimi-sk*
Skrevet
hvordan vet man om typen er uinteressert eller bare sjenert/venter på initiativ fra den andre?

det er håpløst når man ikke kjenner hverandre så godt enda

Han ventet tydeligvis på intiativ fra den andre. Jeg er glad jeg tok intiativ, for nå er vi da blitt par =)

Gjest svanungen
Skrevet
Han ventet tydeligvis på intiativ fra den andre. Jeg er glad jeg tok intiativ, for nå er vi da blitt par =)

Så bra! Gratulerer! :hoppe:

Fortell, hvordan gikk det til? Vil gjerne høre historien vettu :)

Skrevet

fortell, fortell, fortell. jeg har lyst til å "lære" hva du gjorde riktig :popcorn: for jeg er i samme situasjon selv, unntatt at jeg ikke ser ham hver dag desverre

Gjest Gjest_Smiley_*
Skrevet

Hva skjedde? Hvordan tok du initiativ?? *desperat etter å lære her*

Skrevet

Hadde han vært intr så hadde han tatt kontakt med deg for leeenge siden..iogmed at du møter han hver dag. Dersom han ikke er usedvanlig sjenert og beskjeden da...

Skrevet
Hadde han vært intr så hadde han tatt kontakt med deg for leeenge siden..iogmed at du møter han hver dag. Dersom han ikke er usedvanlig sjenert og beskjeden da...

Du fikk ikke med deg at de hadde blitt et par?

Skrevet

Egentlig er det ikke så veldig mye å fortelle om det. Vi har en felles venninne som han fortalte til at han var interressert, men at han ikke våget. Det var en lettelse for meg, og det gjorde det mye lettere å ta intiativet. Jeg spurte om han hadde lyst til å være med å finne på noe, og vi satte oss på en kafé og pratet litt.. Vi ble bedre kjent men hverandre, og gjentok dette. Til slutt ble det nno bare sånn, og jeg eg veldig glad for at jeg våget å spørre.

Men S85, visst du er interressert, bør du spørre om å finne på noe, for du kan aldri vite om motparten er sjenert, og ikke tørr ta intiativet, eller om han ikke er interressert. Så visst du spør, finner du ut om han er interressert eller ikke. Jeg vet selv at det faktisk er vanskelig å "manne" seg opp til å spørre, men det kan være verdt det! ;)

Skrevet

jeg ble invitert i en 30 års dag for litt over en uke siden og hadde tenkt til å invitere ham med, men han skulle visst allerede dra, så nå får jeg se hva som skjer på festen i morgen :)

Skrevet (endret)

Vel, gårsdagen gikk veldig bra. Var kjempe bra fest, liten stue, mye mennesker, snakket masse med ham, men også med vennene mine og andre ukjente. Satt ved siden av hverandre store deler av kvelden, drakk av samme glass mange ganger (er det bare meg som synes sånt er koselig? I riktig setting of course) Var litt usikker innimellom når hans snakket med andre jenter, men jaja de er venninner av oss begge.

Jeg skulle overnatte hos kameraten min som hadde bursdag sammen med en del andre, så rett etter at han dro fikk jeg en melding (mobilen min lå i lommen til en kamerat av meg siden jeg ikke hadde lommer, han ga den til meg å sa at nå fikk jeg sjekkemelding :D)

Meldingen sa at han hadde tenkt å tilby meg plass hjemme hos ham, men dumt jeg ikke liker å sove ved siden av andre (hadde nevnt tidligere at jeg takler ikke helt å sove tett oppe i andre mennesker :klaske: ).

Jeg svarte at kameraten min holdt på å blåse opp en madrass for meg og jeg fikk desverre ikke sove der alene, men at vi får passe på å dra sammen på en annen fest senere en gang. Han svarte at jeg fikk kose meg på madrassen og at muligheten er der vet du.

Jeg sendte bare et ;) tilbake fordi jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare på det.

Da svarte han med "ok"

Ops, tenkte jeg, hmm håper han ikke misforsto den, så da sendte jeg en tåpelig melding om at som tidligere nevnt så har jeg møtt en del ikke særlig hyggelige mennesker før så jeg er litt skeptisk til alt og alle, men at han hadde gjort et godt inntrykk.

Uff, tåpelige meldinger jeg sendte, men klokken var fem og jeg var stuptrøtt, ville aldri blitt med ham hjem den kvelden uansett hvor mye jeg hadde lyst (klarte ikke å slutte å glise av meldingene) for jeg har ikke lyst til å ødlegge hva nå enn det er med one night stand eller hva nå enn som hadde skjedd.

Så nå er det bare å se om han skrev det han gjorde fordi han var full eller om han faktisk er interessert, og som vanlig med min flaks så skjer dette rett før eksamen og når jeg reiser vekk i hele januar :tristbla:

Endret av S85
Skrevet

Hmm, i dag vet jeg ikke helt lenger om jeg tolket meldingen rett eller ei. :forvirret: Når ha sa "muligheten er der vet du", hva hvis han mente når jeg nevnte at vi burde dra på flere fester sammen, og ikke overnattingsbiten. Det forandrer iallefall en god del synes . Uff, jeg trenger råd...

Skrevet

Å, vi jenter må virkelig slutte å overtolke meldinger og heller nyte livet.

Er dessverre sånn selv og det er så slitsomt!

Men i det siste har jeg greid å slappe av mye mer, og da har alt blitt bedre.

Som regel skriver menn akkurat det de mener, uten noe tull, og det er vi som overanalyserer og leser gjennom linjer (som ikke engang er der):P

Det at han skrev til deg, betyr jo at han tenker på deg, og det er positivt:) Bare vær hyggelig og vis litt interesse, så skal du se at alt ordner seg:)

Skrevet

Problemet er bare det at jeg er ufattelig utålmodig, spesielt fordi det snart er juleferie og så reiser jeg vekk i en måned, vil gjerne vite ting med litt mer sikkerhet før jeg drar, for jeg vet ikke om jeg orker 1,5 måned til med bare prating på msn.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Vet hvordan du har det!

Møtte en mann her inne faktisk (haha) og vi har pratet i 2 mnd om alt mulig nå og han vil gjerne treffe meg osv, men har vært opptatt med jobb, eksamen osv, men nå har han fri en stund og jeg bille helst møtt han for en uke siden. Er så nysgjerrig på hvordan virkelig er, en prøver å holde meg rolig. Skal få til å møte han i helga, for det ville vært koselig, men skal ikke mase på han da.

Egentlig, så tror jeg skjebnen har et finger med i spillet, og at det som er ment til å skje, skjer. Hvis man stresser/jobber for mye med et forhold i begynnelsen, er det ikke ment å vare.. Har alltid pest endel for å få ting til å funke, uten at det har blitt noe bedre av den grunn. Men med det eneste forholdet jeg har hatt fløt som bare det, uten anstrengelser i begynnelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...