Gjest SatyrMay Skrevet 5. november 2008 #1 Del Skrevet 5. november 2008 Overskriften taler for seg selv. Hvilken musikk liker du? Om du ikke liker en sjanger, kan du jo nevne noen sjangere og hva du evt ikke liker. (Noen ganger er det enklere, om man er veldig åpen) Hvorfor? Hva gir det deg? (Hvis du er kjempe interessert i musikk?) Gjerne nevn bandet du liker akkurat nå eller tidligere. Link gjerne også. Er bare nysgjerrig på hva folkene liker, da jeg selv har stor interesse for musikk. Kanskje man oppdager noe nytt, om det blir mange som svarer. Selv liker jeg rock, klassisk og metal. Yndlingsband er Satyricon og Mayhem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HellCat Skrevet 5. november 2008 #2 Del Skrevet 5. november 2008 Veldig mye forskjellig! Noen eksempler: Anathema, Damien Rice, Katatonia, Nick Cave & The Bad Seeds, Sarah Brightman, Kaizers Orchestra, Tom Waits, Sarah Mclachlan, Tori Amos, Placebo, Vidar Busk, The Lucky Bullets, the Coffinshakers, Madrugada, The Gathering, Depeche Mode, Johnny Cash, Michael Jackson, Morrissey, Mew, Bright Eyes, Blackmores Night og maaaasse mer! *puh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. november 2008 #3 Del Skrevet 5. november 2008 Mye forskjellig egentlig, men favorittene er Frank Sinatra, Jewel og Rammstein. I tillegg er jeg glad i Damien Rice, Jamie Cullum, R.E.M., Coldplay, Belle & Sebastian, U2, Ane Brun, Marit Larsen, Eva Cassidy, Tracy Chapman, Madrugada, Smashing Pumpkins, The Beatles, Nat King Cole, Elton John, Tim Christensen, Norah Jones, Robbie Williams, Kaizers Orchestra, Metallica, Nirvana, Jim Stärk og mange, mange fler. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Skrevet 5. november 2008 #4 Del Skrevet 5. november 2008 Radiohead, Coldplay, Travis, Pink Floyd, Unkle, Elbow, Muse, Massive Attack, The Killers, LCD Soundsystem, The Beatles, REM, Oasis, The Rolling Stones, Lost Prophets, U2, One Republic etc. Noen ganger hører jeg på litt klassisk også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 5. november 2008 #5 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) En del elektronisk - dvs minimal, electro, detroit techno, idm, ambient, noe downbeat, electronica, dubstep. Men liker også en del klassisk (også moderne klassisk), world music, jazz, blues - men vet ikke så mye om de stilene enn jeg vet om elektronisk musikk, kjenner jo til en del artister, men har ikke 100% oversikt. Hvorfor? Jeg liker musikk som får meg til å føle noe, som er ikke for simpel og som er ikke overfladisk (noe som jeg synes mye av 'radiomusikken' er). Musikken må ikke ha mange lyder, men de lydene må være riktige. Det er for eksempel det som gjør at jeg ikke liker metal - jeg kan like konstruksjonen i musikken, men jeg synes at hele lydbildet der blir ofte litt for masete for meg. Jeg liker å analysere musikken, å høre lydene både alle sammen og hver for seg og nyte måten de er konstruert. Det er det som er magisk. Musikk for meg må ikke være catchy eller lett, det kan gjerne også være mørk og slem, gjerne det. Alt i alt, musikk er ikke bare en 'party-ting' for meg egentlig. Party og fest er litt for overfladiske - musikk er noe jeg drunker meg selv i, noe som tar over deg helt. Jeg føler at musikken må ha egenskapene som er universielle - om det er rytme eller konstruksjon eller melodi for den slags skyld. Jada, happy house kan gjerne være god festmusikk og jeg kan synge med og danse hele natten og jeg kan faktisk også like det, men jeg synes ikke at det er god musikk pga det. I hvert fall ikke for meg. Kanskje jeg tar det hele litt for seriøst. Kanskje musikken må ikke svare de grunnleggende spørsmål om livet - og gi de dype opplevelsene - men sånn føler jeg Favorittband gjennom tidene? Det blir vanskelig å velge, men hvis jeg må tenke på noe som jeg har hørt mange mange år og likt hele tiden, da må det være Future Sound of London. (PS - det er helt mulig jeg kan svare noe helt annerledes om akkurat dette en uke fra nå) /ed leif Endret 10. november 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 6. november 2008 #6 Del Skrevet 6. november 2008 Litt rocka musikk, både ny og gammel, men også litt roligere koselig musikk. F.eks: Foo Fighters, Muse, Coldplay, Queen, Kaizers Orchestra, AC/DC, Metallica, The Killers, Jim Stärk, Abba, Minor Majority Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaM Skrevet 6. november 2008 #7 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg liker det meste, men av sjangere hører jeg vel mest på hardrock, metalcore, metal , litt pop, litt emo, alternative rock og indie rock:-) Mine favorittband er: Avenged sevenfold! - litt forskjellig metal Bullet for my valentine - litt forskjellig metal Panic at the disco - emo, alternativ rock, pop osv the kooks - Indie the wombats -indie MGMT - Indie the used - hardcore, emo Coheed and cambria - diverse typer rock Rage against the machine - rap metal, alt. rock, alt.metal, funk metal the white stripes. - Garage rock, Punk blues, Blues-rock, Alternative rock Men skal jeg slappe av setter jeg på: Jason Mraz - pop/rock Lifehouse - pop/rock Utenom liker jeg/hører jeg en del på: Creedence clearwather revival - gammel rock Jokke og valentinerne - Norsk rock arctic monkeys - Indie billy talent - Garage rock, Punk blues, Blues-rock, Alternative rock band of horses - indie/rock killswitch engaged - metalcore Har sett alle de med uthevet skrift på hove-festivalen, en magisk opplevelse Det er disse jeg hører mest på, men liker det aller meste som de spiller på nrk P3 Ganke mye forskjellig egentlig.. Musikk jeg ikke liker er techno/trance og en del RNB! Hvorfor jeg liker musikk? Jeg er ikke spesielt interessert i musikk på den måten at jeg spiller i band f.eks, men jeg elsker å høre på musikk! I-poden er et must så fort jeg forlater huset! Liker å høre på musikk som jeg kan ta av til, men også en del som jeg bare kan ligge å slappe helt av til (kan ikke høre på f.eks metal når jeg er trøtt). Folk flest reagerer ganske på at jeg faktisk liker metal. Er en ganske jentete jente, som tidligere har vært stor stor fan av Aaron carter (min store barndomshelt faktisk, fra jeg var 8-15, hehe), westlife, jesse McCartney osv Har egentlig endret musikksmak fullstendig i løpet bare et par år, så takk til min gode venninne som fikk meg inn i msuikkverden og lærte meg at det finnes bedre enn det jeg hørte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt27 Skrevet 6. november 2008 #8 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg studerer musikk på masternivå. Jeg hører stort sett på klassisk. Alt fra renessanse til moderne. Og noe jazz, men dette har jeg mye mindre greie på. Pop og rock blir for meg mest "en og annen" sang som fenger meg.. Kan ikke huske sist jeg kjøpte en cd (til meg selv) med pop/rock. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #9 Del Skrevet 6. november 2008 Det heter "Hva slags"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Perhaps_* Skrevet 6. november 2008 #10 Del Skrevet 6. november 2008 Jazz, klassisk, opera, pop, soul, indie, club, underground clubbing..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 7. november 2008 #11 Del Skrevet 7. november 2008 Eeeeelsker musikk, jeg. Er veldig åpen og faller nok under de som har det enklest med å si hva jeg ikke liker, enn liker. Mine faste sjangere er: Rock, Metal, Alternatve, Prog, Jazz, Reggae og pittelitt Elektronica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adilek Skrevet 7. november 2008 #12 Del Skrevet 7. november 2008 Hører svært mye på musikk, og da spesielt på forskjellige undergenre av Rock. Føler at mye Rock klarer å beskrive alle verdens følelser ved hjelp av toner. Favorittartister må være: Elvis Presley Chuck Berry Jerry Lee Lewis The Beach Boys The Beatles The Rolling Stones The Doors The Nuggets The Byrds Bob Dylan Donovan Jimi Hendrix (en del dårlig, men mye bra. Stemmen ødelegger litt) Janis Joplin Steppenwolf The Animals The Kinks Bruce Springsteen Led Zeppelin Pink Floyd Sex Pistols The Ramones Neil Young Aretha Franklin Pixies The Pouges Nirvana Oasis Aphrodite’s child The Creation Chapter Three Nick Cave (Har kun Murder Ballads, og the Boatman’s call, men dersom Cave er like god på andre innspillinger vil han bli en av mine favoritter) Om jeg derimot kun kan velge en vil The Beatles desidert gå av med seieren. Både musikken og tekstene er langt overlegent mye annen musikk som er laget (ok, Jim Morrison er muligens en bedre tekstforfatter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 7. november 2008 #13 Del Skrevet 7. november 2008 Hører på: - åttitalls musikk - Helmut Lotti - Bjørn Eidsvåg - Sigvart Dagsland - James Last - erasure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #14 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har en eklektisk musikksmak for å si det mildt. Synthpop, electroclash og klassisk er det som det muligens går mest i. Noen ganger tyr jeg til den gode gamle punkrocken. Hvis jeg skal utelukke noe må det bli ting som hører hjemme på Hits for Kids eller countrysvisj på NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anette_* Skrevet 8. november 2008 #15 Del Skrevet 8. november 2008 jeg hører for tiden på glam/punk/sleaze metal.. noen eksempler trengs kanskje: -Hanoi rocks -cinderella -leaded fuel -kiss -mötley crüe osv osv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 10. november 2008 #16 Del Skrevet 10. november 2008 Mitt forhold til musikk er at jeg må ha musikk jeg enten kan danse eller synge til så for min del blir det popmusikk, litt r&b og elektronisk musikk. Har full forståelse for at ikke alle deler min musikksmak men kan ikke fordra mennesker som legger musikk for hat uten å kjenne sjangeren - "jeg liker alt utenom trance og techno" er jo standardutsagnet for de som kaller seg altetende men mest sannsynelig tror personen at trance og techno er det samme som hard dance. Irriterer meg grenseløst for det er virkelig stor forskjell! Bare innen house og techno har du x antall undersjangere. Jepp, nok om det. Favoritt DJer er Steve Angello, Axwell, David Guetta, Tiesto, Armin Van Buuren, Sandy Rivera, Robbie Rivera, Booka Shade, Ferry Corsten, Markus Schulz, Paul Oakenfold, Eric Prydz, Roger Sanchez, Mike Monday, Smokin Jo + + Jeg liker også en del kommersiell house og club musikk fordi det ofte fenger. Innen pop er det typisk Sugababes, Britney Spears, Girls Aloud, Marit Larsen, Christina Aguilera, Pussycat Dolls, Jordin Sparks, Rihanna.. fordi jeg liker å synge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 10. november 2008 #17 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Jeg er en av de som liker mye, men en av tingene jeg absolutt ikke liker er techno og trance Og ja, jeg vet at det ikke er bare hard house, men myyyye mer. Men jeg liker ikke noe av det, og har hørt om det meste. Har en søster som er hardbarka fan. Det jeg hører mest på er metal, rock og pop. For tida går det mest i: Pantera Lamb of God Katzenjammer LOK Marit Larsen The Pouges Violent Femmes Pixies Volbeat Placebo Tom McRae Endret 10. november 2008 av cilipili Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Maggie- Skrevet 10. november 2008 #18 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg liker veldig mye forskjellig, og hva jeg hører på kommer an på hva slags stemning jeg er i. Den sjangeren (er det lov til å skrive det slik på norsk nå?) jeg nok liker mest innen, er soul. Helst svart, gjerne gammel, soul. Marvin Gaye, Maxwell, D'Angelo osv. Ellers er jeg utrolig glad i Muse, Bob Dylan, Madrugada, Pink Floyd, Hed Kandi, Beatles, Janis Joplin, Smashing Pumpkins... Ja, jeg kommer selvfølgelig ikke på alt når jeg først skal liste opp. Rage/Prodigy etc. til trening. Jeg er ikke opptatt av musikk på den måten at jeg har peiling på ulike album, kategorier, musikernes livshistorie og lignende, men jeg er omtrent avhengig av å lytte til musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 10. november 2008 #19 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms holloway Skrevet 11. november 2008 #20 Del Skrevet 11. november 2008 Alltid vært stor fan av new wave/postpunk/goth a la Joy Division, Magazine, the Cure, Bauhaus, Einstürzende Neubauten, Devo, New Order, Killing Joke, Sisters of Mercy, A Place to Bury Strangers, Suicide, Skinny Puppy osv. Liker også godt hard rock, heavy metal og stoner som Kyuss, Orange Goblin, Mastodon, Black Sabbath, Big Business, Nebula, Queens of the Stone Age, Spiritual Beggars, Witchcraft, the Sword, Tomahawk, Mr. Bungle og så videre i det uendelige! Av den enda hardere typen liker jeg bl a Slayer, tidlig Metallica, Gojira, Satyricon, Dimmu Borgir, Darkthrone, Isis, Sunn0))) og Boris. Elektronisk musikk er og morsomt av og til, liker mye forskjellig der som Justice, Daft Punk, Prodigy, Kim Hiorthøy, Autechre, Aphex Twin. Og så har vi de gamle heltene! Patti Smith, Led Zeppelin, Frank Zappa, the Doors, Captain Beefheart, the Clash, Nick Cave, Tom Waits, Elvis Costello, Fleetwood Mac For å ikke glemme indie: Death Cab for Cutie, Of Montreal, the Shins, MGMT, Magnetic Fields osv osv osv Jeg kunne fortsatt i en evighet. Elsker musikk! Akkurat NÅ går det bare i Nine Inch Nails. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå