angara Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Hmmm nå grubler jeg litt her... Vi går for et tradisjonelt hovedbord, pluss flere småbord. Forloverne skal vel sitte i nærheten av brudeparet, er det ikke slik? Sammen med oss, foreldre og søsken. Men hvordan er det med partnerene til forloverne?
Rampolina Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Hmmm nå grubler jeg litt her... Vi går for et tradisjonelt hovedbord, pluss flere småbord. Forloverne skal vel sitte i nærheten av brudeparet, er det ikke slik? Sammen med oss, foreldre og søsken. Men hvordan er det med partnerene til forloverne? Egentlig skal vel de sittew langt nede på bordet, sammen med øvrige gjester. Altså sammen med andre venner. For meg virker ikke dette så kos, jeg ville hvertfall ønske at min kjære satt med meg om jeg var forlover. Det er jo romlemantisk med bryllup :rødme:
Nausicaä Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Forrige bryllup jeg var i satt forloverenes partnere ved siden av forloverene. Formasjonen var en E, der brudeparet satt i midten av hesteskoen (med foreldre på hver side) og forlovere satt i "midtstreken" på e-en, nermest brudeparet. Nedover midt-e en satt søsken venner og søskenbarn, og på sidene i hesteskoen satt eldre famile.
Rampolina Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Forrige bryllup jeg var i satt forloverenes partnere ved siden av forloverene. Formasjonen var en E, der brudeparet satt i midten av hesteskoen (med foreldre på hver side) og forlovere satt i "midtstreken" på e-en, nermest brudeparet. Nedover midt-e en satt søsken venner og søskenbarn, og på sidene i hesteskoen satt eldre famile. Det der høres ut som en fin løsning. Det har faktisk vært sånn i alle bryllup jeg har vært i og assa
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Vi lot forloverne sitte sammen med sine partnere på den utstikkeren som var nærmest oss (hadde E-bord). De to forloverne hadde samboeren som bordkavaler, og den andre forloveren på motsatt side av bordet. I det hele tatt lot vi alle par sitte sammen, om de var kjærester, samboere eller gift. Fikk tilbakemeldinger om at folk syntes dette var veldig koselig - ikke minst like mange at også et homofilt par fikk sitte sammen, selv om det ødela annenhver-prinsippet.
angara Skrevet 6. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2008 Takk for svar! Jammen ikke så lett dette. Selv om jeg trodde dette ville bli "piece of cake"... Men vi kommer uansett til å plassere dem sammen, ja. Vi er heller ikke så nøye på å ha annenhver kvinne og mann på bordene. Min forlover, som er singel, ville nok kost seg mye mer på et av bordene med "singeldominans" (som flere av de single i bryllupet har gitt beskjed om at de ønsker seg, og som kommer til å bli ganske livlige! forøvrig kunne vi også tenke oss å sitte der....) enn ved siden av de litt mer rolige foreldrene våre og bestefar... Men alle får vel minglet litt utover kvelden, uansett.
Brud84 Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Godt å se at flere "praktiserer" å ha forloverne med partner øvert i avstikkern på Eèn Men bordplasering er ikke bare bare, har jeg funnet ut.... Var i ett bryllup i sommer, der brudeparet var veldig opptatt av å splitte par og vennegjenger... Så jeg og sambo ble plasert i her vår ende av lokalet. Han var heldig og fikk en god venninde rett over seg, mens jeg ble satt sammen med 2 gamle onkler og en haug med unger... Så der og da bestemte jeg meg for at i mitt bryllup skal jeg i hertfall holde parene sammen, og forsøke og plasere andre kjente sammen også!
Lille Rosa Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 (endret) Vi tenker ikke bevisst at partnerne til forlovere (eller de andre parene også forsåvidt..) skal sitte sammen. Det vi legger vekt på er å plassere folk sammen med andre de kommer til å gå bra overens med, og/eller med noen "andre" de kjenner fra før. Vi ser jo an de forskjellige gjestene og plasserer deretter. Passer det seg at forlover og partneren sitter sammen, så setter vi de sammen.-Er ikke verre enn som så Vi skal ikke ha så mange gjester (ca 25+), men hadde uansett gjort det på samme måte om vi skulle være flere! Men,-nå skal det sies at å sette opp bordplan er lettere sagt enn gjort har jeg funnet ut av.. Endret 6. november 2008 av Lille Rosa
Solstrålejenta Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Vi kommer ikke til å splitte noen par. Jeg synes det er koselig om par får sitte sammen og vet at jeg selv ville verdsatt å få sitte sammen min kjære om jeg var i et bryllup. Dermed skal forloverne også sitte sammen med sine partnere. Vi skal uansett ikke ha noen tradisjonell bordsetning med foreldrene rundt oss, men spre dem rundt på småbord så det skaper ingen problemer sånn sett. På hovedbordet skal vi og forlovere med partnere sitte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå