Gå til innhold

Fordeler med å være singel.

Gjest Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss

Hei! Tenkte vi kunne diskutere fordelene med å være singel litt. Tenker ikke på klisjeer som større frihet, kan ha tilfeldig sex, bestemme over seg selv osv, men ting man virkelig kan være glad for selv om singellivet ikke er helt topp.

Her er mine punkter:

Jeg blir oppriktig glad når jeg blir bedt bort til noen, setter veldig pris på at noen vil tilbringe en kveld med meg.

Jeg vet at jeg har noe godt i vente, framtiden er spennende og hva som helst kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk litt positiv til klisjeer til tider jeg, og i forhold til singel, så er dette en av tidene.

Når jeg er singel, kan jeg bruke så mye tid på mine lidenskaper som jeg vil, uten at noen synes jeg er for mye opptatt og uten å få dårlig samvittighet fordi jeg prioriterer mine lidenskaper. De ER en stor del av livet mitt, og jeg merker at jeg trives med å ha de i livet mitt.

Ellers er det ett stort pluss å ha mulighet til å jobbe målrettet med seg selv, noe som er mye vanskeligere når man ikke er singel.

Jeg er også enig med deg, i at fremtiden er spennende, jeg aner ikke hva som kommer til å komme eller hvem som kommer til å komme. Hva som helst kan skje, og hvem er han denne Rette som jeg forhåpentligvis møter en dag?

Gleder meg til jeg møter ham, men inntil da, tar jeg vare på både friheten, gleden, muligheten til å være nysgjerrig på fremtiden på en litt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte vi kunne diskutere fordelene med å være singel litt. Tenker ikke på klisjeer som større frihet, kan ha tilfeldig sex, bestemme over seg selv osv, men ting man virkelig kan være glad for selv om singellivet ikke er helt topp.

Her er mine punkter:

Jeg blir oppriktig glad når jeg blir bedt bort til noen, setter veldig pris på at noen vil tilbringe en kveld med meg.

Jeg vet at jeg har noe godt i vente, framtiden er spennende og hva som helst kan skje.

gleden over å komme hjem til et hus som ser akkurat slik ut som du forlot det

å kunne ta med seg gjester hjem uten å tenke på hvordan huset ser ut

å kunne sitte å glo på en dårlig film på TV når du er sliten, uten at noen stiller 102 spørsmål om trivialiteter bare for å få oppmerksomhet

å kunne gjøre jobbreiser, og kombinere dem med helgeturer uten å trenge å vurdere om det passer med partnerens planer; og så komme hjem å slappe av - utan at noen krever oppmerksomhet straks

nevnte jeg full kontroll over ferieplanene; blir alltid billigere når man bare trenger å gjøre sine egne greier.

mens vi snakker om penger; hvis du er dame: mye mindre matbudsjett, billigere bil, trenger ikke så mange TV-kanaler, trenger ikke bytte elektroniske dingser så ofte, billigere gaver til familie og venner, færre regninger som pådrar seg purregebyr, osv.

Mye billigere uten innblanding av menn. - og på toppen av det hele hevdes det at damer bruker mer penger enn menn. Det betyr jo bare at vi kan sette en ting til på lista:

slipper shoppingrunder for å unngå at mannen ser ut som et dass i klesveien, for ikke å snakke om kjedelig brainstorming eller gaveshopping hver gang han trenger en gave til noen.

slipper all unødvendig shopping (det gjelder sikkert begge kjønn; skjønner ikke hvorfor folk ikke kan shoppe alene, når de er i et forhold)

slipper prat om alt som skal gjøres - man bare gjør det, og så kan man prate om helt andre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_g25_*

hmm... ja det var det da (kanskje nevner noe du sa jeg ikke skulle si, eller noe som er nevnt, men nevner det like vel)

Nå som jeg har begynt å jobbe trenger jeg ikke ta hensyn til når jeg må komme hjem eller når jeg evt ikke kunne jobbe, hæljer feks.

Jeg kan gjøre det jeg har lyst til akkurat når jeg har lyst til det hvis det er kun meg det gjelder og det passer ellers med "samfunnet". Altså kan ta tingene på sparket (sikkert mulig i forhold også, men ikke i den samme grad).

Hjemme så kan jeg rote/rydde så mye jeg vil. For min del ønsker jeg det relativt ryddig, ikke alltid kvinner er så veldig opptatt av det, trur jeg :-p Men hvis jeg ikke gidder å rydde akkurat nå så slipper jeg å få "kjeft".

Høre på hva jeg vil på radio, eller se på hvilke tv-kanal jeg ønsker.

Som sagt her, må ikke kjøpe klær i hytt og pine (selv om sikkert ikke alle kvinner krever det :-) ...), og jeg kanskje strengt tatt kunne trengt noen nye da :(

Trur i grunn det er friheten som er den store fordelen om det kan sies sånn. Eller en annen type frihet enn i forhold. En er i hvertfall mindre bundet til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi snakker om penger; hvis du er dame: mye mindre matbudsjett, billigere bil, trenger ikke så mange TV-kanaler, trenger ikke bytte elektroniske dingser så ofte, billigere gaver til familie og venner, færre regninger som pådrar seg purregebyr, osv.

Mye billigere uten innblanding av menn. - og på toppen av det hele hevdes det at damer bruker mer penger enn menn. Det betyr jo bare at vi kan sette en ting til på lista:

Hehe, jeg tenker samme greia med å være singel som gutt. Mye billigere for min del! :)

Tror det jeg liker best er friheten. Friheten til å drikke seg snytings og være helt tulling om man vil. Friheten til å spise akkurat når og hva man vil. Slippe å måtte møte en baby til en venninne av henne, noe som kunne ikke være mindre interessant for min del.

- Slippe å komme hjem til et følelsesladd uhyre, der alt du gjør er bare galt.

- Slippe å komme hjem til et følelsesladd uhyre, der alt man gjør er bare galt. Stiller spørsmål som: "Er det noe i veien?" Får svar "Nei!" tenker ikke mer på det, men så mener uhyre at oss gutta er helt blind for dets følelser. Hva faen liksom? Vi spurte jo om noe var i veien.

- Slippe serier som Greys anatomy, Desperate housewives og Sex in the city.

- Rydde akkurat når man vil, og hvordan man vil!

- Må aldri legimitere ens avgjørelser eller gjøremål. "Hvor skal du? Hvorfor det? Hvem skal være der?"......

- Slippe å måtte ta hensyn til x antall venninner i året som "har det vanskelig akkurat nå, derfor trenger hun meg"...... Ser aldri oss gutta slippe alt vi har i hendene fordi en kompis har mista dama.

- Slippe å måtte lyve, "ser jeg feit ut i denne kjolen?", "Eh nei (sannheten)", "Jo du syns jeg gjør det, du bare lyver du! Si hva du virkelig mener".... "Eh.. ok du ser feit ut"... "Din hensynsløse dritt!"... ja dere tar poenget.

- Slippe telefonsamtaler som begynner med "Hva gjør du på..." og som du vet kommer til å ta minst 15 min med mindre du ønsker et helvete når du kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenker samme greia med å være singel som gutt. Mye billigere for min del! :)

Tror det jeg liker best er friheten. Friheten til å drikke seg snytings og være helt tulling om man vil. Friheten til å spise akkurat når og hva man vil. Slippe å måtte møte en baby til en venninne av henne, noe som kunne ikke være mindre interessant for min del.

- Slippe å komme hjem til et følelsesladd uhyre, der alt du gjør er bare galt.

- Slippe å komme hjem til et følelsesladd uhyre, der alt man gjør er bare galt. Stiller spørsmål som: "Er det noe i veien?" Får svar "Nei!" tenker ikke mer på det, men så mener uhyre at oss gutta er helt blind for dets følelser. Hva faen liksom? Vi spurte jo om noe var i veien.

- Slippe serier som Greys anatomy, Desperate housewives og Sex in the city.

- Rydde akkurat når man vil, og hvordan man vil!

- Må aldri legimitere ens avgjørelser eller gjøremål. "Hvor skal du? Hvorfor det? Hvem skal være der?"......

- Slippe å måtte ta hensyn til x antall venninner i året som "har det vanskelig akkurat nå, derfor trenger hun meg"...... Ser aldri oss gutta slippe alt vi har i hendene fordi en kompis har mista dama.

- Slippe å måtte lyve, "ser jeg feit ut i denne kjolen?", "Eh nei (sannheten)", "Jo du syns jeg gjør det, du bare lyver du! Si hva du virkelig mener".... "Eh.. ok du ser feit ut"... "Din hensynsløse dritt!"... ja dere tar poenget.

- Slippe telefonsamtaler som begynner med "Hva gjør du på..." og som du vet kommer til å ta minst 15 min med mindre du ønsker et helvete når du kommer hjem

DET HETER FOR FAEN

"SEX AND THE CITY" - ikke Sex IN the City. hold de skitne tankene i underbevistheten for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pfft, det er jo fordi gutta går til venninder når de har det vanskelig! Så vi har faktisk BÅDE venninder OG dere gutta å ta vare på!! *gjeiper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pfft, det er jo fordi gutta går til venninder når de har det vanskelig! Så vi har faktisk BÅDE venninder OG dere gutta å ta vare på!! *gjeiper*

Maybe so, maybe so :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET HETER FOR FAEN

"SEX AND THE CITY" - ikke Sex IN the City. hold de skitne tankene i underbevistheten for deg selv.

Hvordan i alle dager skal vi klare å holde styr på seriene deres? Men du innrømmer du ser på det altså ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg ser ikke på noen av de seriene der, eneste en gutt som skulle vært sammen med meg trenger å se på er Hotell Cæsar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat idag SUGER det å være singel for det om :( Idag var en kjip dag, der jeg gjerne kunne slappet av til jenteserier med en hyggelig dame i armkroken, argh... men imorgen er det helg, ikke fullt så kjipt da, må se på de lyse sidene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser få fordeler ved det. Noen få er det riktignok: Man kan disponere sin fritid til det man vil når man vil. Man slipper å inngå kompromisser (hvilket fører til høyere risiko for særhet ettersom årene går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...