Gå til innhold

skilsmissebarn rett før jul!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ensom_*
Skrevet

Min mor og far har nettopp skilt seg... Min største skrekk gjennom alle barndomsår! Jeg har hatt en tung tung tid og det vil da flere måneder å komme meg videre... Men jeg prøver.. Men nå er det snart jul. Jeg er et skikkelig julemenneske, er så glad i julen og det som følger med av tradisjoner. i min familie har vi sterke juletradisjoner som innebærer mye familiekos. Vår jul består ikke først og fremst av gaver, men familie og det vi gjør sammen... Nå sier det seg selv at denne familien er slutt! Hvordan blir julen da? Mamma har fått ny mann, de skal sikkert feire jul med hverandre og hans barn. Hun ville helst feire med oss, men det vil ikke pappa. Pappa sier at julen er avlyst!!! Han orker ikke noen jul og sier at han skal jobbe hver eneste dag istedenfor. Vi bor hos pappa! Jeg blir så lei meg når han sier det... Mamman til mamma er veldig støttende i denne saken, hun støtter oss barna og pappa veldig godt. Hun sier at jul skal det bli, hjemme henne...men det vil ikke pappa..... han mener det blir så rart å feire jul uten mamma der. Jeg er så lei meg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du bor hos din far kan du jo feire julen med moren din og den nye mannen hun har. Du kan dessverre ikke tvinge din far til å feire jul dersom han vil jobbe isteden. Hva med å forsøke så godt du kan å få feiret med både din far og din mor hver for seg? At du foreslår å spise ute på resturant med din far og eventuelt andre fra familien, med påfølgende julehygge hjemme hos en av slektningene? Dernest at du feirer med din mor og den nye kjæresten? I tillegg har du kanskje venner og kjenner familien til noen av vennene - kanskje du kan feire litt der også, som småbesøk i romjulen?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er skilsmissebarn selv, var vanskelig å komme over det, men er over det nå.

Jeg ser at faren din sliter, og vet at det ikke ville vært lettere for han viss du skulle tilbragt selve julaften med moren din og hennes nye type. Da ville jeg heller anbefalt hva som helst unntatt det.

Lykke til...

Skrevet
Er skilsmissebarn selv, var vanskelig å komme over det, men er over det nå.

Jeg ser at faren din sliter, og vet at det ikke ville vært lettere for han viss du skulle tilbragt selve julaften med moren din og hennes nye type. Da ville jeg heller anbefalt hva som helst unntatt det.

Lykke til...

Da får far stille opp og ta hensyn til sine barn i julen, det er han som er den voksne og han må tenke på barna også, selvom han har det vanskelig. Hvis han skal "avlyse jul og bare jobbe" får han ta konsekvensene av det, det blir for dumt hvis barna skal ikke heller få lov til å feire jul med mor, fordi da blir far lei seg, når han har selv valgt det bort..

Ts, har du spurt din mor om hun skal feire med nye kjæresten, kanskje hun kan heller bli med dere til mormor? Jeg skjønner du synes det er vanskelig slik situasjonen er i dag, men du må tenke på deg selv nå, dine foreldre er voksne og selvom du selvfølgelig stiller opp for de så godt du kan, så er skilsmissen ikke ditt ansvar. Det må de finne ut av selv, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for hva du finner på til jul :)

:klem:

Skrevet

Stakkars deg!

Hvor gammel er du? Ut fra det du skriver virker det som om du bor hos dine foreldre. I så fall er det ekstra trist å være deg akkurat nå. Jeg har opplevd lignende, det er noe dritt men det går over er min visdom her. :klemmer:

Skrevet

De to trådene som er startet om samme tema, er flettet.

- Nigo (mod)

Skrevet

Uff, er så trist å høre om sånn her. Skjedde det samme med meg for fire år siden. Pappa gikk fra mamma i sluten av november og han hadde funnet seg en ny dame.. Jeg synes du skal spørre moren din om ikke hun kan dra til mormoren din og feire jul der. Fortell at det er en stor forandring for deg og at faren din ikke vil ferie jul.. Kjæresten hennes har jo barn selv og de kan vel klare å vente et år med å feire jul ett år? Slik at ikke julen blir en negativ ting for deg.. Er veldig sikker på at moren din forstår det... Julen kommer sikkert til å være litt rar i år, men jeg vil bare si at den blir bedre igjen.. Jeg har alltid elsket julen og gjør det fortsatt ! Lykke til i alle fall! og god jul.. hihi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...