Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Hei. Jeg dater verdens herligste mann, og nå har jeg invitert ham på middag for første gang. Men jeg kan ikke lage mat! Han har skikkelig peil, og lager kjempeimponerende ting. Hva i all verden skal jeg servere? Pris spiller ingen rolle, innen rimelighetens grenser. Jeg bor i Oslo så jeg kan få tak i det meste. Jeg er takknemlig for all hjelp jeg kan få.
Gjest Ludovie Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Delikatessebutikken er din venn! Til forrett kan du for eksempel servere pâté, med dijonsennep og franske sylteagurker, eller noe annet tilbehør som de i delikatessebutikken måtte anbefale. Eller eventuelt spansk eller italiensk spekeskinke, fennikelsalami eller lignende. En annen mulighet er tomat- og mozzarellasalat med basilikum. Den bør i såfall lages med bøffelmozzarella. Til hovedrett ville jeg valgt noe du kan, og som du føler deg trygg på at du vil få til bra. Gryter og ovnsformer er mye lettere å time enn kjøtt/fisk med tilbehør. Hva med boeuf bourguignon eller coq au vin, eller en viltgryte? Kjøp en eller to gode oster og tilbehør som passer til (fruktkompott/marmelade/nøtter o.l.) Spør i ostedisken hva som passer å servere sammen med ostene du kjøper. Til dessert kan du kjøpe kake fra Pascal eller tilsvarende. Eller droppe desserten og i stedet servere sjokoladetrøfler eller belgisk konfekt sammen med en kopp kruttsterk espresso. Eller gjøre begge deler. Da blir det til sammen plutselig en femretters middag. Dessuten: Jeg ville kjøpt brød på Åpent Bakeri eller tilsvarende og servert det gjennom hele måltidet, også til ostene. Håper noe av dette var til hjelp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå