Gjest LanaLane Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 (endret) Nå har tiden kommet for når folk spør hva vi ønsker oss til jul. Jeg svarer som best jeg kan men har ærlig talt ikke mye å ønske meg nå, så til foreldrene mine har jeg sagt keyboard og penger siden jeg er fattig student. Men i går fikk jeg plutselig mail av en venninne jeg ikke har mye kontakt med mer. Vi er i samme vennegjeng og jeg var med på bursdagsgaven hennes av ren høflighet siden alle andre var med. Jeg tror jeg har møtt henne 3 ganger i år, kanskje 2 timer av gangen. Var gode venner før, men nå har hun meldt seg mer eller mindre ut av "gjengen". Hun hadde skrevet ønskeliste, 20 ting, fra sokker til dvd-bokser. Jeg var ikke sikker på om jeg skulle kjøpe gave til henne engang, i beste fall lage noe hjemmelaget konfekt, ramme inn et bilde e.l. Så sendte enda ei fra samme vennegjeng(som ikke liker meg engang!) også en ønskeliste til meg og resten av gjengen. Hundebøker, sminke etc. Har dårlig råd nå og tenkte jeg skulle lage bildecollager til de beste vennene mine og noe hjemmelaget til de andre. Men nå føler jeg meg ikke bare forpliktet til å kjøpe gave til de jeg ikke tenkt å kjøpe gave til, men også det at jeg må kjøpe noe fra lista deres. Før har vi alltid avtalt om vi skal kjøpe til hverandre. Vi er alle 22 år gamle, er ikke dette ganske frekt? Eller er det bare jeg som er frekk og snerpete? Edit: Jeg skrev mail til alle vennene mine om at jeg ikke ville si hva jeg ønsket meg da jeg ville det skulle være noe DE ville gi meg, ikke noe jeg på en måte har bedt om. Kanskje de 2 overnevnte ble fornærmet? Endret 5. november 2008 av LanaLane