Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *Marie*
Skrevet

Jeg hadde en MA når jeg trodde jeg var nesten i uke 9. Hadde blødninger og fikk ul der de kunne se at utviklingen hadde stoppet i ca uke 5 og måtte til utskrapning.

Dette var for ca 8 uker siden. Har hatt en mens siden inngrepet og ventet egentlig ny mens for et par dager siden. Fikk litt blødning nå på søndag. Ikke mange dråper og var brunt. Hadde litt på mandag og i går, ingenting idag. Ingen smerter eller mensmurringer som jeg har hatt tidligere.

Jeg håper jo så inderlig at dette selvfølgelig ikke er mens og at jeg er gravid. Pga inngrepet kan jeg ikke stole helt på syklusen, første blødningen en mnd etter varte i nesten 2 uker og var veldig kraftig.

Er redd for å ta en test som kan vise falskt positivt dersom HCG nivået mitt ikke har gått ned etter første graviditet. Da jeg merket blødningen på søndag ble jeg kjempeskuffet men nå som jeg begynner å håpe igjen er jeg redd jeg bare bygger opp til en ny skuffelse igjen. Kan det være festeblødning?

Noen som har noen råd å komme med? Opplev noe liknende selv?

Vet dette sikkert er søkt og at det sannsynligvis er mens, men klarer ikke gi opp håpet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt og ditt ønske om at du er gravid. Hadde selv en SA i sommer, og jeg ble gravid igjen relativt raskt. er nå selv 7 + 3 uker på vei :)

Det kan jo tenkes at du er gravid igjen. Slik jeg har forstått det så kan ikke kroppen bli gravid igjen før HCG nivået er ned på 0 fordi kroppen fremdeles vil tro at den er gravid. Derfor hadde jeg vært deg, ville jeg ha prøvd å ta en test hvis du er kommet over IKM.

Det kan jo tenkes at du har hatt en festeblødning.

Gjest Hegepege
Skrevet
Jeg hadde en MA når jeg trodde jeg var nesten i uke 9. Hadde blødninger og fikk ul der de kunne se at utviklingen hadde stoppet i ca uke 5 og måtte til utskrapning.

Dette var for ca 8 uker siden. Har hatt en mens siden inngrepet og ventet egentlig ny mens for et par dager siden. Fikk litt blødning nå på søndag. Ikke mange dråper og var brunt. Hadde litt på mandag og i går, ingenting idag. Ingen smerter eller mensmurringer som jeg har hatt tidligere.

Jeg håper jo så inderlig at dette selvfølgelig ikke er mens og at jeg er gravid. Pga inngrepet kan jeg ikke stole helt på syklusen, første blødningen en mnd etter varte i nesten 2 uker og var veldig kraftig.

Er redd for å ta en test som kan vise falskt positivt dersom HCG nivået mitt ikke har gått ned etter første graviditet. Da jeg merket blødningen på søndag ble jeg kjempeskuffet men nå som jeg begynner å håpe igjen er jeg redd jeg bare bygger opp til en ny skuffelse igjen. Kan det være festeblødning?

Noen som har noen råd å komme med? Opplev noe liknende selv?

Vet dette sikkert er søkt og at det sannsynligvis er mens, men klarer ikke gi opp håpet!

Heihei, jeg hadde selv en MA i Juli, og er gravid igjen nå i uke 7. Det som er fordelen, om jeg kan si det sånn for min del, med en MA eller litt senere SA, er jo det at man får utskrapning, og da får man ut alle ulumskheter i kroppen, slik at man slipper å gå i flere uker å blø. I mitt tilfelle har jeg ved mine 2 forrige sa'er fortsatt å blø i flere uker og har ikke fått mensen på mellom 50-60 dager etterpå! Men ikke etter ma'en, men der jo at dette ikke var tilfelle for din del.

Det kan jo være at du er gravid, og det trenger ikke være det, men siden du allerede har hatt en mens?

Du kan jo prøve å ta en test for å se, og jeg er nesten 100% sikker på at all hcg er ute av kroppen din, siden du allerede har hatt en mens:)

Lykke til!!!

Skrevet

Hcg-nivået skal være lavt så lang tid etter en utskrapning med mindre den ikke var vellykket. Så om du tester positivt er du nok gravid. Men det kan jo være som du sier at syklusen ikke er helt til å stole på ennå også (da tenker jeg på manglende mens, ikke om en test viser positivt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...