Gå til innhold

Er dette nok mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å slanke meg ved ikke å spise mindre enn jeg forbrenner. Tror dere jeg har muligheten til å gå ned ved å spise dette? :

Frokost: 1 tørr ristetbrødskive

Lunsj: 1 knekkebrød med gulost

Middag: Fisk

Kvelds: En banan + noen nøtter

Trening: En treningsvideo som heter effektiv forbrenning 45 minutter trening.

Ikke komenter at det ikke er lurt å slanke seg på denne måten. Jeg vet det, men jeg MÅ ned i vekt !

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det er ekstremt lite mat, og du vil kanskje gå ned i vekt, men så legger du på deg alt og mer til når du begynner å spise normalt igjen. En slik diett er farlig for kroppen i det lange løp.

Gjest Marillia
Skrevet

Dette er nok alt for lite mat, og som Deception sier, så er en slik diett farlig i det lange løp. Det finnes mange kalkulatorer på nettet som hjelper deg å regne ut hvor mye mat du skal ha i deg - alt etter høyden, vekt, alder, kjønn, aktivitet osv.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Hei!

Jeg vet du sa ikke kommenter hvis en synes det ikke er lurt..

Men jeg må bare si en liten ting :) Jeg har akkurat nesten begynt å få et halvnormalt forhold til mat igjen etter 3 år med sulting og klyster etc.

Jeg pisset i motvind rett og slett.Magen var nesten alltid tom-ergo lav vekt.Med EN gang jeg spiste litt,veide jeg naturlig nok mer.Som førte til at jeg datt rett i kjelleren og var lei meg.Og kuttet ut mer mat.

Da jeg sluttet å røyke for litt siden,fløy det på 4 kg uten at jeg spiste et gram mer. Var sinnsykt deppa. Etter en sjelesørgersamtale med min kjære,så bestemte vi at vi skulle gjøre dette sammen.

Og vet du,nå følger jeg Grete Roede metoden,og jeg går ned ca 1 kg i uka.Og det er 1kg FETT ikke vann og muskler..

Jeg fører inn alt jeg spiser på vektklubben.no(genial!!) for å sikre meg at jeg spiser alt jeg trenger.

Bare ha det i bakhode :) Er veeeldig lett å havne i en sånn ond FÆL sirkel jeg var fanget i..

Uansett metode-lykke til med prosjektet! :klemmer:

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Til TS: dette er en fullstendig tullete metode for vektreduksjon. Du kommer sannsynligvis til å miste vekt (både fett og muskler), men du kommer til å ha store problemer med å holde vekten etter endt "kur". Få i deg nok mat og ha lengre tidsperspektiv på vetnedgangen. Er det viktigere å miste vekt fort for så å sannsynligvis gå det opp igjen enn å bruke noe lengre tid og ha sjanse for å holde deg på den nye vekten?

Og vet du,nå følger jeg Grete Roede metoden,og jeg går ned ca 1 kg i uka.Og det er 1kg FETT ikke vann og muskler..

Ikke for å være frekk: hvordan kan du være sikker på det? Det er veldig vanskelig å ikke miste muskelvekt når man slanker seg, selv om man trener styrke i tillegg.

Skrevet

For det første, er det farlig for kroppen å spise så lite. For det andre, tror jeg så lite mat vil føre til at du blir desperat etter noe mer, og at du dermed kan skeie fullstendig ut på et eller annet tidspunkt. Det er mye bedre å fokusere på å få et ok forhold til mat, hvor maten ikke er en fiende. Sørg heller for å tenke ordentlig over hva du spiser. Hvis du spiser riktig, kan du spise en god del mer enn om du spiser mye ferdigmat, fet mat og søt mat. På sikt er det den beste løsningen hvis du ønsker å beholde vekten når du går ned. Å slanke seg så kortsiktig som du gjør nå, vil antakeligvis ikke ha noen innvirkning på vekten din i det lange løp.

Trening er også fint, ja. Ikke overdriv, men start med et antall i uka som du tror du vil klare å holde på i lengden. Det er ikke noe poeng å starte hardtrening fem dager i uka som helt utrent. Da vil du ha større sjanse for å få skader, og du vil gjerne bli lei etter kort tid, og dermed slutte helt. For å beholde motivasjonen er det bedre å trene to-tre ganger i uka, og heller fokusere på å gå en del i hverdagen eller gå turer utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...