Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Er pudder og øyenskygge foreksempel væske?
Pingting Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Nei nei... Væske er noe flytende! Skal du ut å fly? Da er alt som kan ligne på flytende væske (mascara, kremøyenskygge osv)
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 skal fly ja, vet at de blant annet regner leppestift som flytende så jeg lurer litt på hvor grensa går:-) Men da kan man pakke pudder ol i håndbagasje?
aline Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Det som er vått er væske, det som er tørt er ikke. Så alt som leppestifter, lipgloss, tannkrem, håndkrem, solkrem og annet slikt som du kan føle er vått, må i egen pose. Det som er tørt, som pudder og øyenskygger (så lenge de ikke er flytende selvsagt), som er tørt, kan du fint ha med.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 takk for kjappe svar jenter! Da satser jeg på at sakene kommer trygt med i håndbagasjen:-)
A.P.Katt Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 (endret) Væske er flytende og vått, vann, saft, bensin, tiss, spy, brus, øl, neglelakkfjerner ol. Makeupkrem og leppestift regnes også som flytende når du skal ut å reise. Endret 6. november 2008 av Kari
La Luna Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 (endret) Væske er flytende og vått, vann, saft, bensin, tiss, spy, brus, øl, neglelakkfjerner ol. Makeupkrem og leppestift regnes også som flytende når du skal ut å reise. Leppestift og lypsyl skal ikke regnes som flytende, men lipgloss skal det. Ja, jeg vet at noen har møtt på noen overivrige sikkerhetsvakter der ute som har misforstått, men hverken leppestift eller lypsyl trenger altså å gå i posen. Endret 6. november 2008 av Kari
Gjest Gjest_hjertesukka_* Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Leppestift og lypsyl skal ikke regnes som flytende, men lipgloss skal det. Ja, jeg vet at noen har møtt på noen overivrige sikkerhetsvakter der ute som har misforstått, men hverken leppestift eller lypsyl trenger altså å gå i posen. Jammen godt at noen spør om dette. Skal ut å reise sjøl snart, og lurer meg fordervet på hva jeg må pakke i pose og hva som må i kofferten osv., selv om jeg vet hva væske er.
Gjest Kari Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod
Kamikatze Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Er du i tvil, lemp det i kofferten, og sjekk den inn som bagasje. Det er håndbagasjen de er skitnøye på. Og der trenger du ikke mer enn hva du behøver på selve flyvningen, og eventuelt det som trengs til en natt på hotell, i verste fall - om det oppstår forsinkelser. Og på hotell er det jo oftest såpe og sånn. Etterhvert finns der også sett på markedet, med små plastflasker og krukker, hvor du kan helle over fra normalembalasjen, for ikke å få for full plastpose. Direkte fra kilden: www.avinor.no/bagasje -> Klikk på "Håndbagasje". God tur, og hæppi forsinkelse!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 leverpostei har du faktiek ikkje lov å ha med deg i håndbagasjen. Kor teit er ikkje det!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Det er så utrolig tungvint....å få alt nødvendig ned i spesialplastposer, for så å dra alt opp igjen for å sende det separat i kasse gjennom sikkerhetskontrollen hver gang mellom flyplassene...I hate it.
Pingting Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 leverpostei har du faktiek ikkje lov å ha med deg i håndbagasjen. Kor teit er ikkje det! ...det er vel heller fordi man ikke har lov til å ta med kjøttprodukter til de aller fleste land? Det er så utrolig tungvint....å få alt nødvendig ned i spesialplastposer, for så å dra alt opp igjen for å sende det separat i kasse gjennom sikkerhetskontrollen hver gang mellom flyplassene...I hate it. Ikke hvis du pakker det på forhånd. Jeg har kjøpt meg en gjennomsiktig toalettmappe (som er godkjent på flyplasser) med sånne småflasker i. Da er det bare å slenge'n på båndet! *tadaaa*
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 Ikke hvis du pakker det på forhånd. Jeg har kjøpt meg en gjennomsiktig toalettmappe (som er godkjent på flyplasser) med sånne småflasker i. Da er det bare å slenge'n på båndet! *tadaaa* De er kjempepraktiske. Kjøpte nettopp en sånn på Gardermoen til 139 kroenr. Riktignok litt ergerlig da jeg så sånn mappe til 19 kroner på Vita etterpå :gjeiper: Kan man ha med sprayer det står flammable bakpå, feks deospray? Forutsatt at de er maks 100 ml da?
Kamikatze Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 [...]ha med sprayer det står flammable bakpå, feks deospray? Forutsatt at de er maks 100 ml da? Hvordan det. Skal du aerosoldistribuere en miltbrannbakteriesky i passasjerkabinen, eller? :o
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #16 Skrevet 16. november 2008 takk for kjappe svar jenter! Da satser jeg på at sakene kommer trygt med i håndbagasjen:-) NB! Husk at du ikke kan ha store flasker for alt skal i en liten lukket plastpose. I tillegg er det begrenset hvor mye du har lov til å ta med deg. Ikke sats på for mye:)
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Hvordan det. Skal du aerosoldistribuere en miltbrannbakteriesky i passasjerkabinen, eller? :o :gjeiper: Nei, jeg skal ha med spraydeodorant. Men så ulogiske som de reglene er så vil det jo ikke forundre meg om det er forbudt, mens lighter er lov.
Pingting Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 :gjeiper: Nei, jeg skal ha med spraydeodorant. Men så ulogiske som de reglene er så vil det jo ikke forundre meg om det er forbudt, mens lighter er lov. Synes du de er ulogiske?!? Uansett, jeg tror spraybokser må sendes med innsjekket bagasje. Men det er i tilfelle på grunn av trykket i kabinen. Sjekk nettsidene til flyselskap eller flyplass, det står det.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 Synes du de er ulogiske?!? Ja, regler om at man kan ha med lighter, men ikke tannkrem, er ulogiske. Ser på osl sine sider at brennbare væsker ikke er lov. Det står bensin og metanol som eksempler. Men er det noen som vet om det også gjelder hårlakk, spraydeo o.l.? Synes jeg har sett mange ta med slikt. Og hårlakk i sånne miniflasker selges det mye av i reiseeffektbutikker, så jeg antok at det kan være med i håndbagasjen. Noen her som har blitt stoppet med slikt?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #20 Skrevet 16. november 2008 Aerosoler (hårspray etc) regnes som flytende, og er lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen så lenge beholderen ikke rommer mer enn 100 ml og man ikke har med mer enn 1000ml væske totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå