Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Jeg begynner å føle mer og mer hat og avsky mot disse seriene. Det er ikke mulig å gå inn i en butikk, eller sette på TV uten å få denne dritten slengt i trynet. Hvordan i svarte kan unger like noe slikt? Var ute i noen butikker i går, og hva ser jeg? High School musical-plakater, sengesett, puslespill, kort og Gud vet hva!!!. Og hver gang jeg switcher litt rundt på kanalene på TV er det faen meg en episode av Hannah Montana på Disney Channel, helst dubba, med latterboks i bakgrunnen... Hva skjer med verden når slikt kan bli populært? Masse rosa tenåringer, (De later som de er det i hvertfall, er jo godt over 20 alle mann) som danser rundt og er helt idioter. Hva skjedde med at Disney var koselige helaftens tegnefilmer som Aladdin og Lion King? Tipper at det er noen foreldre her som har unger som digger disse seriene? Hva synes dere selv om at ungene deres ser på slikt crap? Mine unger hadde aldri fått lov til å se noe sånt!
CeeCee Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Enig... For ikke å snakke om de der evinnelige Rødnissene og Blånissene i Blåfjelll!!!!!! Gi oss SKOMAKERGATA tilbake!!!
Gjest Frodekommode Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Aladdin og Lion King (og lignende) var stort sett den ene storfilmen, Disney har alltid spydd ut middelmådighet og overpriset merchandise. Det har bare blit lettere å se i det siste, siden de bra filmene stort sett mangler. De nye såkalte storfilmene er followups og falldowns, de lager produktert ut av skuespillerne og bruker de på nytt og på nytt. Samme historien, anderledes setting. Om igjen og om igjen. Noen som har fått med seg den fine scenen fra den nye Tingeling-filmen hvor hun heiter seg foran en blank kule, og like etter klikker fordi rompa hennes ser jo aaalt for stor ut. For en flott ting å lære bort småjenter. Joda, det er lett å hushe det vekk med et "det skal jo bare være morsomt, ha litt humor nåda", men er det virkelig så fordømt morsomt? Greit at en del klager høylydt over at barn blir feitere og feitere (og det kan ikke nektes på at vi er på vei til et dårlig sted), men er det riktig vei å vise de bittesmå pyntejenter med bittesmå figurer som er misfornøyde fordi de TROR rompa er stor? Og ikke start meg på en del av dukkene som blir laget nå. De ser jo ut som de er beregnet på 14 år gamle hormonelle gutter, ikke småjenter.
Kittykat Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 (endret) Har en datter på 9 år som liker disse seriene og jeg må si at jeg ser ikke det store problemet. Plakater, sengesett, puslespill o.l. har ikke jeg heller noe problemer med. Må si jeg synes High school musical er litt artig selv. Og dessuten så liker datteren min sang, dans og musikk. Disse tingene lages etter nesten hver eneste film som Disney gir ut. F eks så elsker min 7 år gamle sønn Wall-e. Han ønsker seg alt av Wall-e ting. Så barna liker det og det vil jeg si er helt normalt. Vi foreldre trenger ikke og kjøpe disse tingene. Jeg bryr meg ikke om alderen på skuespillerne eller om alt er rosa osv. Dette er en fase som barna våre går igjennom når de liker noe og jeg forklarer samtidig at det som vises på tv er ikke nødvendigvis sånn som det er i virkeligheten. Så ja, jeg har barn som ser på disse seriene og jeg har ikke noe i mot det. Endret 5. november 2008 av Kittykat
Gjest Spacy Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Her er det vi voksne som ikke fatter poenget. Min sønn på 15 år og alle hans klassekamerater har vært og sett High School Musical på kino. Det har også naboes 8 år gamle datter og hennes venner. Alle (barn og ungdom) ser på Hanna Montana. At vi voksne ikke forstår hva som er så populært spiller ingen rolle. Dette er laget for barn og ungdom! Og barn og ungdom liker det så da har vel Disney nådd målgruppen sin da??? Herregud.... det var da nok av filmer og sånn da vi var unge som de voksne ikke forsto at vi likte...
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Moren min syntes at Grease filmen var helt forferdelig når den kom. Jeg var 15 år og elsket den. Så den 4 ganger på 4 dager. Vi hadde Grease fester og jeg ville kle meg som Olivia Newton John. Masse rosa tenåringer, (De later som de er det i hvertfall, er jo godt over 20 alle mann) Og Olivia Newton John var 29 år da hun spilte 17 år gammel jente i Grease, som var medlem av Pink Ladies! Så dette er ikke noe nytt. Plakater, sengetøy osv fra filmer og tv serier har det da vært lenge. Mine sønner har hatt Batman, Harry Potter og Blåfjell sengetøy. Det er sånn produksjonsselskapene (både Disney og NRK og mange andre) tjener pengene sine det. Husker dere Colargol barnetv fra 70-tallet? Min lillesøster elsket Colargol og hadde Colargol tapet på rommet! Så sånne ting har det blitt laget ganske lenge. Å tro at dette er et fenomen som har oppstått nå er bare tull!
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Var ute i noen butikker i går, og hva ser jeg? High School musical-plakater, sengesett, puslespill, kort og Gud vet hva!!!. Ehhh... det er vel ikke første gang dette skjer...??? Synes det var mye mer da Harry Potter filmene begynte å komme. Tipper at det er noen foreldre her som har unger som digger disse seriene? Hva synes dere selv om at ungene deres ser på slikt crap? Mine unger hadde aldri fått lov til å se noe sånt! Crap? Nå får vel High School Musical filmene mye omtale fordi ungdommene der er så moralske og ordentlige. Så vi skal vel være glad for at det er dette ungdommen/barna vil se på og ikke umoralske filmer som tilsmusser uskyldige barnesjeler...!! :gjeiper:
Gjest *Mim* Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg synes High School Musical og Hannah Montana er ganske kjedelig og forutsigbart, men ungene mine liker det. Jeg liker ikke alt de ser på, hører eller leser, men det er heller ikke noe mål. Foreldrene mine hadde heller ikke samme smak som meg da jeg var elleve. Kommersielle diller er det mange av - på mange områder. Det er opp til oss foreldre å begrense innkjøpene og å bevisstgjøre de små forbrukerne våre. Synd at du bruker så mye energi på hat og avsky, ts.
Gjest Marillia Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Barna mine liker HSM og Hannah veldig godt. Nå er ikke disse to blant favorittene, men vi har vært gjennom perioder der andre slike serier har vært høyt i fokus, og med samlemani (til en viss grad) på ting fra lignende serier. Jeg innrømmer jeg også er litt oppgitt over alt dette, men bare for et lite øyeblikk. Jeg husker nemlig når ET kom tidlig på 80-tallet. Gjett hvem som fikk mast seg til grønn dongeribukse (urgh) bare fordi det var ET-nøkkelring på? Og som også sparte til ET-figurer og andre tåpelige ET-duppeditter
Gjest kona Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Unger går gjennom en utvikling når de gjelder fjernsynsunderholdning og med tiden vil vi nok oppleve at de slutter å se på både Hannah Montana og High School Musical. Det klages over at ungene idag er inaktive. Min datter synger og danser sammen med High School Musical, hun kan alle tekstene og danser når det danses i filmene. Det er bedre enn å sitte stille og se på Mikke Mus. Hannah Montana er best når det ikke er dubbet, men min datter syns det begynner å bli kjedelig og har begynt å oppfatte at Hannah Montana ikke er så flink til å synge likevel. Så det er håp, og vi må nesten la dem få følge sin egen utvikling og innse at alt har sin tid. De eneste spin off produktene som har vært her i huset er sesam stasjon sengesett og gardiner, ellers er det bare bøkene og cd'n fra både Blåfjell og andre serier vi har tatt inn i huset.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Jeg begynner å føle mer og mer hat og avsky mot disse seriene. Det er ikke mulig å gå inn i en butikk, eller sette på TV uten å få denne dritten slengt i trynet. Hvordan i svarte kan unger like noe slikt? Var ute i noen butikker i går, og hva ser jeg? High School musical-plakater, sengesett, puslespill, kort og Gud vet hva!!!. Og hver gang jeg switcher litt rundt på kanalene på TV er det faen meg en episode av Hannah Montana på Disney Channel, helst dubba, med latterboks i bakgrunnen... Hva skjer med verden når slikt kan bli populært? Masse rosa tenåringer, (De later som de er det i hvertfall, er jo godt over 20 alle mann) som danser rundt og er helt idioter. Hva skjedde med at Disney var koselige helaftens tegnefilmer som Aladdin og Lion King? Tipper at det er noen foreldre her som har unger som digger disse seriene? Hva synes dere selv om at ungene deres ser på slikt crap? Mine unger hadde aldri fått lov til å se noe sånt! Hanna montana er tenåring, for hun er født i 1992. Det som burde vært populært er vel slåssing, blod, sex, vold osv, for Hanna Montana er meget uskyldig i forhold til mye annet, inkludert tegnefilmer. Det er mye vold i tegnefilmene, men det er greit siden det bare er tegnefilmer. Og det har vel aldri vært slik at foreldrene har likt det barna og de unge liker, og du er tydeligvis ikke noe unntak der heller.
Rosalie Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Det jeg syns er verst med det, er at det er typiske high school-serier som henvender seg til 8-9-åringer. Og DET blir feil.
Teriyaki Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg blir 18 i desember, og er vel en litt gammel (?) ungdom..Uansett.. Jeg fordar ikke noen av seriene. Synes de er latterlig dårlig. Skjønner at 8-9 åringer liker dem, men av 15 åringer gjør det? Det blir egentlig litt rart for min del. Det fins da nok av kjempeartige serier på både tv2 og tv3 på ettermidagene, men så velger de som bare er tre år yngre enn meg å se på det søplet der? Go ahead, men jeg kommer ikke til å forstå hva de egentlig ser i disse seriene. Endret 5. november 2008 av Teriyaki
Strawberry Fields Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Jeg kan heller ikke skjønne at 15 åringer virkelig ser på dette? Det er da laget for barn under 10? Jeg er 16, og ingen jeg kjenner har sett en eneste av filmene, i alle fall. Tror noen har sett Hannah Montana, men det er flest de med yngre søsken, hvor Disney Channel står på 24/7.
Gjest Grafica Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Jeg synes faktisk serier som Zoey (hvor lillesøsteren til britney spears spiller) er verre enn Hannah Montana, men meg om det. Ser ingen her her nevnt Lizzie McGuire, som faktisk banet vei for at Hannah Montana er blitt så populær. Det jeg derimot synes er aller mest synd med dette, er at Disney ikke har laget en eneste ny tegnefilm-klassiker på mange år. Hver eneste diesneyfilm har minst 2-3 oppfølgere, men når laget de sist en ny original tegnefilm? For at ikke animasjon skal overta fullstendig, så MÅ ikke disney gi opp tegnefilmen, siden de faktisk er de "beste" på det.
Gjest Gjest_Donna_* Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Det jeg derimot synes er aller mest synd med dette, er at Disney ikke har laget en eneste ny tegnefilm-klassiker på mange år. Hver eneste diesneyfilm har minst 2-3 oppfølgere, men når laget de sist en ny original tegnefilm? For at ikke animasjon skal overta fullstendig, så MÅ ikke disney gi opp tegnefilmen, siden de faktisk er de "beste" på det. I samarbeid med Pixar har de laget: Toy Story (1995) A Bugs Life (1998) Toy Story 2 (1999) Monsters, Inc. (2001) Finding Nemo (2003) The Incredibles (2004) Cars (2006) Ratatouille (2007) Wall-E (2008) Også har vi Horton hears a Who, Istid-filmene, Madagaskar (som det kommer oppfølger på nå) Over the Hedge. Det lages kjempefine animasjonsfilmer. Og over nyttår kommer en ny fra Disney som heter Bolt! Handler om en hund som spiller superhelt på barnetv og som tror at superevnene han har er ekte... Så Disney lager så absolutt tegnefilm klassikere de!
Rosalie Skrevet 5. november 2008 #17 Skrevet 5. november 2008 I samarbeid med Pixar har de laget: Toy Story (1995) A Bugs Life (1998) Toy Story 2 (1999) Monsters, Inc. (2001) Finding Nemo (2003) The Incredibles (2004) Cars (2006) Ratatouille (2007) Wall-E (2008) Også har vi Horton hears a Who, Istid-filmene, Madagaskar (som det kommer oppfølger på nå) Over the Hedge. Det lages kjempefine animasjonsfilmer. Og over nyttår kommer en ny fra Disney som heter Bolt! Handler om en hund som spiller superhelt på barnetv og som tror at superevnene han har er ekte... Så Disney lager så absolutt tegnefilm klassikere de! Alt dette er animasjon, ikke tegnefilmer. Og jeg er også enig i at det er synd tegnefilmen blir borte.
Gjest Grafica Skrevet 5. november 2008 #18 Skrevet 5. november 2008 Donna, jeg snakka om TEGNEfilm. Ikke animasjon. Type Snøhvit, Aladdin, Askepott, Den lille havfruen osv.
Gjest *Ulla* Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 Hva skjer med verden når slikt kan bli populært? Det som skjer er noe som kalles utvikling i samfunnet. Om den er positiv eller negativ vil det alltid være delte meninger om. Det er rart hvordan altfor mange blir svært kronocentriske når de har passert enn viss alder.
FrizzleSizzle Skrevet 5. november 2008 #20 Skrevet 5. november 2008 Enig... For ikke å snakke om de der evinnelige Rødnissene og Blånissene i Blåfjelll!!!!!! Gi oss SKOMAKERGATA tilbake!!! Nei, nei, nei! De som absolutt må se 24 episoder med gamlinger som har kaffeselskap får kjøpe DVDn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå