endeligforlovet Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Vi bur ca 3 timer unna min heimbygd som eg flyttet fra 18år gammel(29nå) Der har eg mamma,pappa,bestemor,bestefar,tante,onkel og masse venniner. Her har eg , forlovedens familie som er stor og en del venner.' Tingen ert den at eg kunne tenke meg å gifte meg i min bygd, det kunne forsåvidt min forlovede også, men han synes det er feil at hans famile( som er mye mye fler enn vår) må reise og overnatte på hotell(ikkje plass til alle sammen hos familie og venner), når vi her kan la nesten alle på min side overnatte hos familie og venner her. Hva synes dere og hva er vanlig? Det har vel ikkje noe å si om de må reie og overnatte på hotell? Eg tenker sånn at de som virkelig vil, gjør det mer enn gjerne, og de som ikkje har særlig lyst holder seg hjemme ;-) Vi vil jo selvfølgelig at all som blir invitert kommer :-)
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Nærmeste familie og bestevenner kommer nok nesten uansett, det ville i hvert fall jeg gjort. Men det er ikke sikkert alle/endel av de inviterte tar seg råd til det om de må bo på hotell - men det igjen kommer an på hva som er av tilbud og hvordan økonomisk situasjon de er i. Om man kan være flere om å dele campinghytte e.l blir det jo ikke så dyrt. Men jeg ville nok regnet med økte utgifter for gjestene som en risikofaktor for hvor mange som vil melde avbud. Og kanskje tenkt på hvilket alternativ (her: til sted dere gifter dere) som gjør det enklest og billigst mulig for gjestene.
Nyttårsbrud Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Vi bur ca 3 timer unna min heimbygd som eg flyttet fra 18år gammel(29nå) Der har eg mamma,pappa,bestemor,bestefar,tante,onkel og masse venniner. Her har eg , forlovedens familie som er stor og en del venner.' Tingen ert den at eg kunne tenke meg å gifte meg i min bygd, det kunne forsåvidt min forlovede også, men han synes det er feil at hans famile( som er mye mye fler enn vår) må reise og overnatte på hotell(ikkje plass til alle sammen hos familie og venner), når vi her kan la nesten alle på min side overnatte hos familie og venner her. Hva synes dere og hva er vanlig? Det har vel ikkje noe å si om de må reie og overnatte på hotell? Eg tenker sånn at de som virkelig vil, gjør det mer enn gjerne, og de som ikkje har særlig lyst holder seg hjemme ;-) Vi vil jo selvfølgelig at all som blir invitert kommer :-) Heihei. For det første; når skal dere ha bryllup?? Er d sommerbryllup kan en jo alltids ta inn på campinghytter og sånt, i tillegg til hotell. En kan jo prøve å få d til slik at de som en vet har dårlig råd, de tilbyr en privat overnatting og at de andre får seile sin egen sjø.. Tydligvis er det vanligst å fortsatt holde bryllupet fra der brura er fra. Vi gjør d motsatt, og har fått mange reaksjoner på d. Bl.a. en skuffet pappa...men..d går da bedre nå som dagen nærmer seg. Vi holder bryllup der min forlovede er fra, men d skyldes jo at d er der vi bor og der vi møttes. Det meste av slekt og venner må reise for å delta i bryllupet..og vi har selvfølgelig fått en del avslag fra min slekt som mener det er for langt å reise og en for spesiell dag å dra fra hus og hjem..men..sånn er d bare. Som du sier så tenkte vi og at: de som virkelig vil de kommer..og d gjør de! Vi rett og slett bare setter mer pris på de som faktisk tar seg bryet og kostnaden med å feire en slik dag sammen med oss. (Dessuten..d meste av hans slekt må også reise for å delta i bryllupet. Men de er bare litt mer sporty enn mi slekt og stiller hele gjengen!) Dessuten...forstår d sånn på de som allerede har vært igjennom bryllupsdagen at når dagen kommer så tenker du ikke på de som ikke er der, men du tenker på de som faktisk er der..og d er de du tenker på i ettertid! Jeg har erfart at d tøffeste (så langt iallefall) er d å sette opp ei fornuftig gjesteliste og så stå for den i ettertid! Men...nå teller vi bare ned dagene og ser lyst på fremtiden. Lykke til! Ikke tenk på hva alle andre mener og syns, gjør d dere vil!
Gjest LindaKristin Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hei! Forstår problemet Men jeg tror kanskje dere bare må finne ut hva DERE vil,hvor dere vil feire..og så inviterer dere alle. Og da kommer de som kommer Vet det er vanskelig å tenke sånn,men... Lykke til
Tillemor Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Vi skal gifte oss i min hjemby! Som er 110 mil fra der vi bor... Så både vi, min kommende svigerfamilie og alle våre felles venner skal reise 110 mil for å være med i bryllupet vårt! Sånn blir det når en vestlending finner seg en nordlending
angara Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Vi feirer også bryllupet på mitt hjemsted. Vel, vi bor jo begge her nå, men han har hele familien sin på en annen kant av landet. Det vi gjør, er at vi avstår leiligheten vår til hans nærmeste familie. Det vil si at de flytter inn hos oss i et par dager, vi har to soverom, og så tar de som vil sove på stuegulvet med seg madrasser og slikt. Jeg sover da hos en venninne eller familien min (i allefall natta før bryllupet) uansett. Det er bare koselig med mange folk, de er innstilte på å hjelpe til. Når de bor hjemme hos oss blir de minst like mye inkludert i det som skjer som min familie, og jeg synes dette er en veldig god løsning. Kanskje dere kan vurdere noe lignende? Ellers har jeg inntrykk av at mange (selv de gamle tantene) synes det er litt gøy å bo på hotell i byen på dagen vi gifter oss (nyttårsaften), så de gleder seg og prater seg imellom om hvilket hotell de skal ta inn på. De fleste av de som kommer langveis fra og ikke er nær familie skal jo uansett bare være der ei natt. Og det finnes flere rimelige løsninger til overnatting, man trenger ikke ta inn på det beste hotellet i byen.
Jade Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 (endret) Fordelen med å ha det i byen dere bor i nå, er at det er enklere med planleggingen. + at det er færre som trenger å reise, og de kan bo gratis. Er det en spesiell grunn til at du vil ha det i hjembygda der du er fra? Hvor er det enklest å få tak i lokale, frisør osv? Du skriver bygd. Betyr det at det er få hoteller? Eller at gjestene må reise langt for å komme på hotellet de har lagt seg inn på? 600,- i taxi er jo ikke så gøy... Lykke til med planleggingen! Får håpe så mange som mulig kommer, uansett hvor dere velger å ha det. Endret 5. november 2008 av Jade
eleit Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 I vårt tilfelle er det han som er fra bygda og jeg fra byen. Men, han har kjempestor slekt og jeg har lita. Vi skal likevel ha bryllupet i min hjemby. Det er ingen som reagerer på det, fordi det er normalt å gifte seg på brudens hjemplass. Jeg ville ikke reagert i det hele tatt om det var jeg som var gjest i deres bryllup!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå