Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg forsøker å spare til langt hår (forsøkt noen år gitt), men hver gang jeg kommer til skulderlengde, så begynner hårtuppene å bli helt ekstremt slitt og knekke seg/deles :sukk: Ender opp med at jeg klipper opp hver gang igjen..

Veldig takknemlig for absolutt alle råd og produkter som kan hjelpe mot slitte tupper.

Bruker for så vidt en del rettetang, men er flink til å la håret lufttørke.

Har heller ikke farget/bleket håret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen råd, og nettopp derfor følger jeg med her for å se om det kommer noen! :)

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Stikk innom en salong å få noen tips av en frisør. Tror nok den rettetanga sliter en del på håret, bruker jo varme.

Skrevet

Det er ikke sikkert håret ditt kan bli lengre, desverre :( Jeg prøver å spare hele tiden jeg og, men kommer ikke lengre enn nedenfor skuldrene. Jeg har de siste 3 årene brukt frisørsjampo, antiflis-kur, styrkende kurer...you name it. Håret ser mye penere ut, men det blir ikke lengre. Blæ.

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Det holder med vanlig vask(Herbal Essences) med sjampo og balsam minst annenhver dag, la være å føne håret, stuss spissene en gang hver tredje-fjerde måned(eller få noen til å gjøre det, blir så dyrt å gå til frisøren hver gang), ikke gre håret mer enn to-tre ganger per dag og ikke bruk mousse/gele/spray. Må du, bruk heller gele. De andre sliter kraftig på håret :)

Håper det hjelper! Lykke til.

Endret av sunglasses
Skrevet

Sp ends express er et veldig bra produkt :Nikke:

For å forklare hvordan det virker kan jeg si det sånn: Når man lager et tau brenner man enden på det for at det ike skal krølle eller flise seg opp.. Ends express funker på samme måten (ikke med brenning da ;) ) med at det forsegler tuppene slik at de ikke skal flises lengre opp :)

2.3 dråper skal være nok til alle tuppene :)

Her kan du lese mer om den :)

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Jøss, det finnes faktisk noe slikt! Good;) Fungerer nok den der:)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg kjøpte faktisk den Redken Extreme anti-snap tidligere i dag fra LF, for fant en god del positivt om denne på nett. Kan skrive her om hvordan den fungerer dersom jeg husker det. Noen som har erfaringer med denne? Ellers så hørtes jo den Sp ends express veldig god ut - litt for god til å være sann :gjeiper:

Har du prøvd denne selv dinedama?

Det å kutte ned på rettetang er nok et ganske essensielt tips i grunn, jeg har en skikkelig uvane der.. Kan kanskje forsøke å sove med fletter også, hørt at dette skal hjelpe, men forstår ikke helt hvorfor? Hehe.

Tips til Pingting: Forsøk å ta ølgjær (finnes på apotek). Det fungerer faktisk på meg! Håret vokser litt fortere. Lykke til videre med sparingen du også :)

Fortsett gjerne med gode tips til både skadede ender, eller hvordan man lettere kan spare til langt hår. :smilyblomst:

Skrevet

Ja jeg har både prøvd den selv og brukt den på kunder :Nikke:

Jeg syns den er fabelaktig, men litt vanseklig å skille mellom hva som er for mye og hva som er passe da den er utrolig drøy :fnise: Håret kan se fettete ut hvis man får i for mye på en tid...

Ellers anbefaler jeg deg at du klipper den hver 8. uke nå mens du sparer... omså det er bare en halv cm så har håret veldig godt av det... :) Klipp lite og ofte istedet for skjeldent og mye :Nikke:

Skrevet
Hei!

Jeg forsøker å spare til langt hår (forsøkt noen år gitt), men hver gang jeg kommer til skulderlengde, så begynner hårtuppene å bli helt ekstremt slitt og knekke seg/deles :sukk: Ender opp med at jeg klipper opp hver gang igjen..

Veldig takknemlig for absolutt alle råd og produkter som kan hjelpe mot slitte tupper.

Bruker for så vidt en del rettetang, men er flink til å la håret lufttørke.

Har heller ikke farget/bleket håret.

prøvde en stund jeg også og spare til alngt hår, men ville absolutt ikke klippe meg - uansett hvor tørt og flisete det var :P

fikk til slutt litt mot til meg da, og fant ut at å klippe vekk det slitte kunne umulig være verdens undergang. en stund etter det begynte faktisk håret mitt å virke litt lenger, og ender litt lenger.

og vips! lenger håår! hehe. funker å prøve ;)

og så er ikke rettetang noooe lurt hvis du vil la vær å slite på håret :) kur det godt og masse :)

Lykke til =)

Skrevet

Dinedama: er den sånnsom skal tas på etter vask?

Har prøvd en del av disse anti-aplit-end-greiene, og synes ikke noen av dem fungerer noe særlig på mitt hår. Redken Anti Snap (men sjampoen fungerer utrolig godt, merkelige greier), Tigi Split End Mender også en L'oreal-sak. Kanskje på tide å prøve SP neste gang da :)

Skrevet

Sp'en skal tas på i nesten helt tørt eller tørt hår :) Den sitter i håret selv om du vasker det et par ganger, så det skal holde å ha den i ca hver 3. gang du vasker det.. Du kan ha den i oftere om du vil da :)

Jeg sverger ihvertfall til den :) Syns den fungerer utrolig godt på mitt håt. Men nå er det jo slik at man har forskjellig hår, og det som fungerer på en person fungerer ikke nødvendigvis på en annen :) Man må bare prøve seg fram i produktjungelen til man finner noe som passer for seg :)

Skrevet

Tusen takk for tipset dinedama :)Den skal jeg forsøke! Hadde jo fått gode "anmeldelser".

Og jup, jeg klipper tuppene mine (sikkert litt for ofte), må jo nesten det når håret begynner å flise seg. Vil heller ha velstelt hår enn langt hår.

Og er det virkelig sånn at håret kan stoppe å vokse ved en viss lengde for enkelte? :unsure: (som Pingting nevner). Og ved skulderlengde? Så kjedelig i tilfelle. Vet ikke om det er slik for meg, men kan jo være at håret ikke kan bli lenger enn en viss lengde før det begynner å flise seg skikkelig og bli stygt kanskje.

Det er ikke bare-bare å spare til langt hår :gjeiper:

(Til tross for at enkelte har mye lettere for det enn andre så klart, heldiggriser).

Skrevet
Og er det virkelig sånn at håret kan stoppe å vokse ved en viss lengde for enkelte? :unsure: (som Pingting nevner).

...jeg burde vel kanskje nevne at jeg IKKE er flink til å klippe tuppene! :fnise:

Det vil si: jeg har vært flink i noen mnd nå. Så det er litt for tidlig å se om det fungerer ;)

Skrevet

Det stopper ikke å vokse, men tuppene flises så mye at de knekker av.. På noen kan det virke som om det rett og slett stopper å vokse.. Håret har også en vekst periode på opp til 8år mener jeg det var :klø: Så når perioden for hårstrået går ut så faller det av og det kommer et nytt hår ut :)

Skrevet

Æsj, dårlig formulering fra min side det der. Håret mitt har ikke stoppet å vokse, men det fliser såpass at jeg alltid er nødt til å klippe det like mye. Så jeg kommer ingen vei, på en måte...

Skrevet

Klipp det oftere og mindre da :) Det ville jeg har gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...