Gå til innhold

Augustbryllup-09

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Tenkte eg skulle ta en egen skravletråd for oss som skal gifte oss i August 09 :-)

Her kan vi fortelle kor langt vi er kommet i prosessen og gi hverandre tips og vink til bryllupet.

Eg kan fortelle litt om meg selv:

Vi bor litt uten for Bergen,ute på landet.

Vi blir ca 80 gjester i bryllupet der alle kommer til middag.

Vi har ikkje noe klart, men masse på papiret ;-)

Vi har ikkje fått booket hverken prest,kirke eller selskapslokale, da eg og min forlovede ikke blir enig om kor bryllupet skal holdes. Eg vil heim til min heimbygd, men han vi gifte seg her vi bur nå(4timer fra min bygd). Men vi må jo bare bli enige! Hva synes dere?

Ellers har vi tre små på 10mnd,23mnd og 6år, så vi får noen nydelige ringbærere og blomsterpike :-)

Hiv dere på tråden Augustbruder! :-)

BRYLLUPSDATOER 09:

endeligforlovet : 09 eller 16 August

kimura: 08August

solstrålejenta: 15August

brud84: 15 August

maye:15 August

ballerina: 15 August

zilje k: 22August

honey: 15 August

dinedama:08 August

Endret av endeligforlovet
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Flott med en august 09 tråd :)

Vi skal gifte oss 08.08.09, og har bestilt kirke, lokale er i boks, fotograf, frisør og sminkør.. Jeg har også forlover i boks, men min kjære har ikke fått avklart det ennå...Bør vel se å få r... i gir...

Vi har også to jenter på 4 og 8 som skal være brudepiker, og en gutt som skal være ringbærer tenkte vi.. Men hva gjør ringbæreren egentlig? Brudepikene blir jo selvfølgelig med meg inn i kirken, men.... Blir han stående framme i kirken?

Jeg skjønner godt at du vil gifte deg i hjembygda di.. Det er jo også en gammel tradisjon at man gifter seg i den kirken som bruden kommer ifra :)

Så lykke til med avgjørelsen ;)

Endret av Kimura
Skrevet

Så bra med en august 09 tråd :strix:

Vi gifter oss 15. august :) Har bestilt lokale, kirke og fotografen. Maten er i boks ettersom min far skal ordne det (han er kokk). Forlovere er spurt og takket ja. Har ei venninne som skal sminke meg og en svigeronkel som skal ordne håret. Ellers har jeg kjøpt kjole, slør og tiara, så man kan vel si at jeg er godt igang :sjenert: Å ja...så er vi også godt igang med innkjøp av sprit til fri bar... Koser meg sånn med planleggingen. Gjestelisten er ikke helt fastsatt ennå, men vi kommer til å invitere et sted mellom 100-130 stk.

Ellers har jeg bestemt bibeltekster, soloinnslag og inngangsmusikk til kirken også... Har ikke fastsatt 100 % hvem musikerne blir da... Skal ha våre 2 nieser på 4 og 6 år til brudepiker :smilyblomst: Ingen ringbærer...

Skjønner forøvrig godt TS at du har lyst å gifte deg på det stedet du kommer fra. Det er jo det som er det mest riktige i forhold til tradisjon. Skjønner jo selvfølgelig samtidig din kjære som vil gifte seg der dere bor nå siden dere sikkert har mange av vennene deres der... Pluss at det jo sikkert er lettere å planlegge et bryllup der hvor man bor. Vi skal forøvrig gifte oss på hjemstedet til min kjære og hverken min hjembygd eller der vi bor. Dette er både fordi vi ikke ønsker å gifte oss der vi bor og fordi det er lettere med overnatting der han kommer fra :) 90 % av gjestene inklusive oss selv blir dermed tilreisende, men det tror jeg ikke er så big deal...

Skrevet

Flott med en slik tråd!

Vi gifter oss 15.08.09

Kirke og lokalet er i boks. Har engasjert en bryllupskoordinator som ornder med maten (menyen er ferdig) og bordekking osv. under mottoet "gjester i eget selskap" tror det skal bli veldig bra.

Innbydelsene er nesten ferdig, skal bare trykkes opp. Regner med at vi blir 45-50 stk.

Føler vi har kommet ganske langt, og har jo fortsatt god tid.

Jeg stresser litt med kjole om dagen, for jeg skal ha en stor operasjon i jan/feb og vil ja kjolen ferdig da, for etter det kan det ta noen mnd før jeg er på beina igjen...

Vi er hardbarka Vif supportere, så fargetema i bryllupet blir rødt og blått.... Jeg har 2voksne brudepiker og en 1 liten "tanteunge" som ringbærer

Ellers tror jeg at jeg har tanker og ideer rundt det meste, gjelder bare å få satt dem ut i livet.....

Jeg elsker bryllupsplanlegging

Skrevet (endret)

Hei

Gøy med en slik tråd,men finnes ikke den allerede?

Vi skal gifte oss 15.08.09 og jeg har kjole, sko, tiara og slør hengende klar.

Kjøpt ringer. Lagd monogram.

Har bestilt bukett, (Var viktig for meg at akkurat denne personen lagde den, så bestilte i god tid) Kirke, lokale, musikk . Bordkortholderne ligger klar, mangler bare selve kortene. Begynt å samle på alkohol. Forlovere er klare, toastmastere er klare.

Det tror jeg var alt vi hadde klart foreløpig.

Endret av Maye
Skrevet

Wheee!! Fikk akkurat telefon fra gullsmeden om at ringene våre er klare for henting :strix: Da gjelder det bare å klare å vente i drøye 9 måneder på å få bruke dem da...

Skrevet

Jeg skal også gifte meg 15. august!

Har ikke planlagt så mye som Solstrålejenta akkurat =)

Men føler vi har i boks det som må fastsettes først: kirke, lokaler, forlovere, kokker, snart prest og forhåpentligvis snart visevert/toastmaster.. (*krysser fingrene*) logo er bestilt som stempel, driver og fikser med bilde til invitasjoner og er igang med den store brudekjolejakten...

Vi skal ha ca 150 gjester! Så det blir stort bryllup, men i og med at vi har venner som er kokker blir det ikke så dyrt per gjest. Dessuten skal mange av vennene våre hjelpe til med forskjellige ting. Har to små nieser på 3 år - tror dere de klarer å være brudepiker/blomsterpiker??

Jeg lurer også litt på hva en ringbærer egentlig skal gjøre..? Og skal noen av deres brudepiker kaste blomster/roseblader? Utrolig søtt da, men for amerikansk??

Må frisør bestilles tidlig?

Skrevet

Så koselig med en sånn tråd :)

Vi skal gifte oss 22.august. :bryllup: Har planlagt ganske så mye! Ta gjerne en kikk i bryllupsdagboka mi, der står det meste :fnise:

Skrevet

Vi blir mann og kone den 15.08.09 i min barndomskirke. Skal ha et selskap på ca 35-40 gjester på restaurant. Har så langt ordnet kirke, festlokale, brudekjole, underskjørt, slør og gifteringer. Av andre ting er budsjett, gjesteliste og fargetema bestemt. Neste post på gjøre-lista er å ordne trykksaker og se litt nærmere på festlokalene/bestemme meny.

Skrevet (endret)

Heia :vinke:

Vi skal gifte oss 08.08.09 vi :) Vi blir ca 45 til middag med stort og smått og ytterlige 40 til til kaffen :) Fargetemaet vårt er krem, gull og brunt med små innslag av olivengrønt.

Det som er klart er:

-Loalet

-Kokk og meny

-Kirke

-Frisør

-Sminkør

-Blomsterdekoratør

-Innbydelser

-Sko, smykker, tiara til meg

-Sko, slips, mansjettknapper til kjære

-Bordpynten

:klø: Det var det jeg kommer på for øyeblikket..

Ellers vet vi også hva slags dress og kjole vi skal ha, men har ikke kjøpt de enda :)

Endret av dinedama
Skrevet

Vi har også bestemt fargetema -blir creme, champagne og gull... :bryllup:

Skrevet

så flinke dere er alle sammen som har kommet så langt i planleggingen.

Vi må nok komme oss rundt og få bestillt ting vi også!

Har jo ikkje bestem oss for alt heller, begynner kansje å få dårlig tid???

Vi blir ca 76 gjester, prisen på 3retters og 5 drikke enheter til maten kommer på 75.000kr , er det noe lunde vanlig pris?

Da er det med lokale,dekkservise og duker. vi stiller med blomster og pynt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dytter denne opp siden jeg ser det har kommet enda en slik post :)

Skrevet

Heisann Augustbruder! :)

:strix: 22.august 2009 her også!! :strix:

Ble bestemt at vi skulle gifte oss for ei uke siden så har ikke kommet lenger enn til lokale og kirke enda. Jobber med gjestelista.

Skrevet

Dere augustbruder: når bestilte dere kirke? Vi har ikke bestilt enda, og lurer på om det er for sent nå?

Skrevet
Dere augustbruder: når bestilte dere kirke? Vi har ikke bestilt enda, og lurer på om det er for sent nå?

Hei!

Jeg bestilte kirke og lokale for akkurat ei uke siden! Så det er ikke for sent :)

Bare å sette i gang!

Skrevet

Det kommer helt an på hvor populær kirken du ønsker å gifte deg i er egentlig... Jeg bestilte 1. februar i år og da var allerede tiden jeg ønsket booket opp. Kirken jeg gifter meg i er såvidt jeg vet fullbooket allerede for august, men den er også en veldig populær kirke å gifte seg i. Det går uansett helt sikkert fint å finne seg en kirke som har tid fortsatt, men jeg ville iallefall ikke ventet altfor lenge med å bestille :) Det skal jo passe med et ledig lokale også...

Skrevet

Jeg bestilte kirke i feb/mars engang, men de presterte likevel å ringe meg her for et par uker siden og si at de hadde forlagt bestillingen min, slik at det var egentlig fult i kirken den dagen plutselig fordi at det var flere andre par som hadde bestilt etter meg.. :sinna: Men da ble jeg streng mot presten og fikk han til slutt til å love meg at jeg skulle få gifte meg den dagen jeg hadde bedt om.. :Nikke:

Skrevet

hei hei!

Vi har dato 15 august.

Har funnet kjolen, skrevet gjesteliste, booket lokale og kirke. Bestilt frsør, ordnet transport, ordnet invitasjonene og snart fastsatt meny...masse igjen å ordne... Gleder meg! :yvonne:

Skrevet
hei hei!

Vi har dato 15 august.

Har funnet kjolen, skrevet gjesteliste, booket lokale og kirke. Bestilt frsør, ordnet transport, ordnet invitasjonene og snart fastsatt meny...masse igjen å ordne... Gleder meg! :yvonne:

Gratulerer! Vi har samme dato.:) Når jula er over går det nok fort fremover. Vi er omtrent like langt i planleggingen. Har du bryllupsdagbok her på KG?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...