Gjest Henriette K Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Leste en bok i går som het "Gullkorn fra pasientjournalen". Dette er en samling av autentiske sitater fra pasientjournaler. Anbefaler den på det sterkeste! Har aldri ledd så mye - jeg lo så jeg gråt! Til alle som liker god humor og finurlige språkblomster, eller som kanskje vil oppmuntre en man kjenner! Noen smakebiter: "Da hun besvimte rullet øynene hennes rundt i rommet" "Venstre kne svulmet opp og søkte lege" "Klager over svimmelhet i forbindelse med for hurtig reisning"
alicia2 Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Ja jeg lo godt av sitatene du hadde med her,SÅ HVOR FÅR JEG TAK I DEN BOKA? Kanskje den er å finne i de fleste bok-butikker;håper det!
Gjest MonaH Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jeg kjøpte den på Tanum, byporten i Oslo. Du kan vel bestille de fleste bøker på alle bokhandlere tror jeg. Ja jeg lo godt av sitatene du hadde med her,SÅ HVOR FÅR JEG TAK I DEN BOKA? Kanskje den er å finne i de fleste bok-butikker;håper det!
FrizzleSizzle Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Å, kult. Da regner jeg med gode minner fra den gangen for 100 år siden jeg selv var journalskriver, og vi lå tvekroket av latter over de verste tragedier hver dag.
alicia2 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg kjøpte den på Tanum, byporten i Oslo. Du kan vel bestille de fleste bøker på alle bokhandlere tror jeg. Ja,jeg skal i alle fall gjøre et forsøk på å skaffe meg denne
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Kanskje ikke helt i tråd med emnet ditt her, men et tips til en hysterisk morsom bok: Melkecocktail av Sarah Mlynowski. Denne er så morsom, selv etter mange titalls lesninger, at det er umulig for meg å lese den blandt folk. Jeg ler så jeg griner hver bidige gang. Bare et lite tips...=)
Fat Sally Lee Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Kanskje ikke helt i tråd med emnet ditt her, men et tips til en hysterisk morsom bok: Melkecocktail av Sarah Mlynowski. Denne er så morsom, selv etter mange titalls lesninger, at det er umulig for meg å lese den blandt folk. Jeg ler så jeg griner hver bidige gang. Bare et lite tips...=) Hæ? Var den så morsom da? Leste den på stranda i syden en gang, helt ok, men hysterisk morsom var den vel ikke? Den er i hvert fall i en helt annen kategori enn boken ts skriver om, som jo er en samling mer eller mindre heldige formuleringer fra pasientjornaler. Melkecocktail er jo en roman i Marien Keyes- stil, om jeg ikke husker helt feil.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Leste en bok i går som het "Gullkorn fra pasientjournalen". Dette er en samling av autentiske sitater fra pasientjournaler. Anbefaler den på det sterkeste! Har aldri ledd så mye - jeg lo så jeg gråt! Sikkert en avsporing, men dette fikk meg til å lure på en ting. Er det lov å offentliggjøre ting fra pasientjournaler, selv om det anonymiseres? Ikke så sikker på om jeg ville ønsket at mine eventuelle "gullkorn" hos legen skulle blitt offentliggjort i bokform. Eller at legen eventuelt skulle synes mine utsagn var så komiske at de måtte gis ut til allmenn forlystelse.
Fat Sally Lee Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Jeg regner med at mange av "gullkornene" aldri faktisk har stått skrevet i noen pasientjournal, - de kan jo like gjerne være oppspinn fra ende til annen, uten at boken blir noe mindre morsom av den grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå