Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber bedriftsøkonomer med?

Hvordan blir man det? Det finnes jo noe som heter bedriftsøkonomi 1, 2, 3, 4 osv., hvor mange moduler må til før man kan kalle seg "bedriftsøkonom"?

Hvor mange semestre tar de ulike modulene?

Skrevet
Hva jobber bedriftsøkonomer med?

Hvordan blir man det? Det finnes jo noe som heter bedriftsøkonomi 1, 2, 3, 4 osv., hvor mange moduler må til før man kan kalle seg "bedriftsøkonom"?

Hvor mange semestre tar de ulike modulene?

Det er vel bare ett år.

Skrevet

Hva, tar det bare 1 (ett) år å bli bedriftsøkonom?

Skrevet
Hva, tar det bare 1 (ett) år å bli bedriftsøkonom?

Nei, jeg tror det tar to år.

Hvertfall vet jeg at etter to år på med økonomi og administrasjon (120 stp) kan du kalle deg bedriftsøkonom.

Skrevet

Hver modul gir 12 studiepoeng? F.eks. bed.øk.1 gir 12 studiepoeng og tas på ett eller to semestre.

Skrevet
Hver modul gir 12 studiepoeng? F.eks. bed.øk.1 gir 12 studiepoeng og tas på ett eller to semestre.

Korrekt svar er faktisk 0 år da det ikke er en beskyttet tittel:)

Alle "halvstuderte røvere" kan kalle seg bedriftsøkonom;)

Da jeg studerte fikk vi følgende tøysetitler:

1 år = bedriftsøkonom

2 år =høyskolekandidat

Først etter endt 3 år fikk man rett til å benytte den beskyttede tittelen bachelor av hva nå enn for studieretning du tok.

Skrevet

12 studiepoeng, som er bedriftsøkonomi1, hvor lenge varer det? Hvor mye pensum er det på det?

Skrevet

Hvor mye arbeid er 12 studiepoeng..? Er det mye pensum, klarer man det ved siden av full jobb og familie, uten økonomikunnskaper?

Skrevet

12 studiepoeng bedriftsøkonomi1 er bare ett emne som kan brukes i en bachelor, denne består av tilsammen 180studiepoeng. Så egentlig blir man ingenting av bare bedriftsøkonomi 1, som er den letteste og grunnlegende bedriftsøkonomien som er obligatorisk i feks bachelor i markedsføring. Man må ha bedriftsøkonomi2 også for å ta bachelor i Økonomi og administrasjon (eller hva det heter på BI)

Skrevet
Korrekt svar er faktisk 0 år da det ikke er en beskyttet tittel:)

Alle "halvstuderte røvere" kan kalle seg bedriftsøkonom;)

Da jeg studerte fikk vi følgende tøysetitler:

1 år = bedriftsøkonom

2 år =høyskolekandidat

Først etter endt 3 år fikk man rett til å benytte den beskyttede tittelen bachelor av hva nå enn for studieretning du tok.

Dette er ikke riktig. Høy/høgskolekandidat er en beskyttet tittel som kun tildeles etter godkjenning gitt av Utdannings- og forskningsdepartementet. Bedriftsøkonom er derimot ikke det, og er etter min mening et så generelt og kort studie at en 'tittel' ikke bør tildeles.

-misa

Skrevet

Det er fortsatt Bedriftsøkonom etter 1 året og Høyskolekandidat etter 2 året.

Bed.øk 1 er et fag, du blir ingenting av et fag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...