Gå til innhold

Hvem ser du opp til?

Sparta

Anbefalte innlegg

Det kunne være interessant å høre om hvem dere ser opp til, hva dere liker, hva dere har sansen for, kort sagt; Hva (eller hvem) dere respekterer...

Jeg ser opp til mennesker som har mye å være stolt av, men som ikke har noe behov for å fortelle om/ vise det.

~S

Endret av Sparta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Rødhette_*

Foreldere med barn som har en eller annen funksjonshemmng som reiser seg opp på foreldremøte og forteller om barnet sitt.

De har gjennomgått en stor sorg over at barnet deres ikke er det barnet de i utgangspunktet ønsket seg, også står de høyreiste og forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldere med barn som har en eller annen funksjonshemmng som reiser seg opp på foreldremøte og forteller om barnet sitt.

De har gjennomgått en stor sorg over at barnet deres ikke er det barnet de i utgangspunktet ønsket seg, også står de høyreiste og forteller.

Oj, det hadde eg ikkje tenkt på, no ser eg òg opp til dei!

Elles ser eg opp til dei som jobber for noko dei trur på, og ikkje berre for pengar eller status. Særleg flinke musikarar, eg veit kor hardt dei har jobba og kor mykje det kostar å bli verkeleg flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma - for hun er alt det jeg håper å være: Rolig og ustressa - alltid, klok og utrolig kunnskapsrik, nyansert og ydmyk, sterk, ryddig og fokusert og en utrolig god venn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som greier å gjøre noe med målene de setter seg, istedet for å la dem sveve oppunder stjernene til evig tid og bare tenke: En vakker dag... :fnise:

Ellers:

De som trener regelemessig i mer enn to uker i slengen

De som greier å ikke spise opp hele sjokoladekaka bare fordi den finnes i huset.

De som er flinke til å ta vare på vennene sine.

De som brenner for en sak og gjør noe med det.

De som tar tak i tingene og får orden på kaoset.

De som er flinke til å spise frukt og grønt hver dag.

Sikkert fler, men det er dette jeg kommer på i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne være interessant å høre om hvem dere ser opp til, hva dere liker, hva dere har sansen for, kort sagt; Hva (eller hvem) dere respekterer...

Jeg ser opp til mennesker som har mye å være stolt av, men som ikke har noe behov for å fortelle om/ vise det.

~S

Jeg har aldri hatt ett idol siden jeg var fem år og likte xxxxx og kysset plakaten jeg hadde av han på veggen. Jeg ser ikke opp til noen men jeg setter pris på mange. Og jeg ser ikke ned på noen, de jeg undrer meg bare hvorfor de kan oppføre seg så usmakelige (nå snakker jeg ikke om mennesker som er rusavhengige).

Jeg dømmer ingen, det er ingen som kan gjøre det, jeg sitter i ett glasshus jeg også.

Hvis alle hadde hatt kjærlighet og ikke hat i hjertet, ville verden vært en helt annen (jorden), men hva som driver menneskene? Overlevelse, slik som løver som dreper vakre antiloper gjør?

Tja, men forskjellen er at løven ikke ville overlevet uten kjøttet, mens vi ville overlevet på å dyrke jorden økologisk.

Jeg ser ikke opp til noen for jeg mener vi er av samme ulla samme hva hvem vi er og hvor vi kommer fra. Jeg har møtt og opplevet så mye rart at det er min mening, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser opp til mennesker som ser viktigere ting her i livet en om alle spiser frukt og grønt hver dag.

Mennesker som kommer godt overens med alle de møter på sin vei og behandler alle med like stor respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hjertesukka_*

Ser opp til de som ikke lar seg vippe av pinnen når det skjer noe skikkelig dramatisk i livet deres. Mener ikke at man ikke skal vise følelser. Det er noe med den stoiske roen som jeg misunner dem.

Det er noen folk som har en egen evne til å stå rolig selv om det stormer rundt dem, og da mener jeg heller ikke handlingslammet.

De er kloke nok til å greie å vurdere situasjonen på en avbalansert måte, og de blir ikke aggressive, de banner ikke, de bruker ikke ukvemsord osv. Kanskje alt er kaos inni dem, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* vegeterianere

* folk som ikke bryr seg om hva andre tenker om dem

* folk som er flinke til å ta vare på miljøet

* Mennesker som hvirkelig klarer å gjøre en innsats for andre mennesker (eller dyr) som trenger litt ekstra støtte, enten økonomisk eller andre ting. (hjelpearbeid f.eks)

* veldig målbevisste folk.

* Mennesker som klarer å spise sunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter/Kvinner som velger å ikke ta abort selv om de er i en vanskelig situasjon! Ikke at jeg er i mot selvalgt abort, men jeg synes det står respekt i å faktisk beholde barnet, når man er i en situasjon hvor andre ville forventet abort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...