Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hei,alle sammen:) Spør dere om råd,jeg har ikke peiling på sånt.. Har i 3 år holdt på å ødelegge meg selv ved å ikke spise noe særlig for å gå ed og holde vekten. Var aldri skinn og bein,men rimelig tynn. Da jeg slutta å røyke for 1,5 mnd siden,fløy det på 4 kg!Uten at jeg rørte noe mer mat enn vanlig.Etter å ha gått og vært deprimert siden,fant jeg ut at det kanskje var på tide å prøve å gjøre som vanlige mennesker-spise noen ganger om dager! Holder på på 2.dagen nå. Går greit,selv om jeg er redd for de hersens kg'ene.. Spm mitt er- jeg kan jo ikke ha forbrenning i det hele tatt.Når "får jeg den tilbake?" Spiser 2 knekkebrød med magert pålegg både til frokost og lunsj og en liten middag. Takknemlig for svar:)
Nabodama Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hvordan er det med trening da? Trening øker jo forbrenningen. Ellers spiser du for lite nå, ser jeg. Da begynner kroppen å spare på fettet istedet for å kvitte seg med det.
Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Jeg går til og fra der vi møtes for felleskjøring til jobb(halvtime hver vei) i RASKT tempo.Ellers går jeg og er i bevegelse hele dagen. For lite...? Jeg må begynne i det små tror jeg..men hvis jeg spiser mer og trener mer-hvor lang tid ca tar det før forbrenningen min er litt oppe og går igjen? Takk skal du ha for svar!
Nabodama Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Ok, da går du en time om dagen, og det burde jo holde. Ja, du spiser for lite, du burde være på ca 1200 kcal om dagen, ellers tror jeg du vil bruke mer tid på å gå ned. Du vil jo gå ned uansett sånn som du spiser nå også, men du vil nok gå opp igjen lettere når du er ferdigslanket, fordi kroppen har måttet spare på energien.
Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Jeg har nesten ikke spist mer enn et måltid om dagen over ganske lang tid skjønner du..men tusen takk for råd!Skal telle litt kcal slik jeg spiser nok
Nabodama Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Lykke til da:) Og gratulerer med røykeslutten, forresten. Det er godt gjort! Men frustrerende å gå opp når en endelig har greid å slutte å røyke ja
Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 TUSEN takk,Nabodama:) I know!!Innmari kjipt....nesten "straffet" for å slutte
yoga Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Hei LindaKristin Det du skriver du spiser er altfor lite. Og det er så lite at kroppen setter seg selv på sparebluss, slik at den holder på all den næringen den klarer å holde på. Jeg ser at du skriver i en annen tråd at du tidligere nesten hold på å sulte deg (?). Så dette er kanskje ikke noe nytt for deg? Gratulerer med røykeslutt! Bra jobba Jeg sluttet å røyke for snart ett år siden, og var som deg livredd for å gå opp i vekt. Etter lang erfaring med å tolke, og kjenne, kroppens signaler; skjønte jeg etterhvert at det jeg la på meg var vann. Og det stemte. Etter 2-3 mnd etter røykeslutten forsvant de kg igjen. (Det er ikke en medisinsk holdbra teori at folk legger òg på seg av væskesamlinger ved røykeslutt, så dette er bare min hypotese) Jeg vil råde deg til å øke matmengden betraktelig. Slik at du har 4-5 måltider per dag, og opprettholde din normale aktivitet. Etter en periode med dette vil du nok erfare at kroppen din stabiliserer seg igjen
Fluffie Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Dennne linken foerer til en artikkel om medisinsk forskning om sulting, noe som ble satt som 1600 kalorier om dagen. Du vil nok kjenne igjen noe av det paa deg selv om du har levd paa saa lite mat. Du boer rett og slett laere deg til aa spise mer. Kanskje du boer snakke med legen din om det?
Mamma1 Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Jeg har gjort akkurat det samme som deg.. Etter at jeg fikk datteren min så stoppet forbrenningen opp og jeg la på meg.. Var helt fælt, jeg som var vant til å ha sånn forbrenning at jeg kunne spise det jeg ville.. Men jeg begynte å gå turer, gikk ikke noe mer enn deg, og spiste bra. Jeg spiste frokost, pålegget var av kylling og kalkun eller så spiste jeg weetabix (det er bra for fordøyelsen og veldig godt:) Jeg spiste lunsj, ofte frukt eller salat. Middag spiste jeg helt vanlig. Jeg spiste ikke kveldsmat da. Forbrenningen min startet med at jeg begynte å spise igjen:) Gikk faktisk ned 8 kilo på tre mnd, ved å spise normalt, men sunt.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 For å få opp forbrenningen din bør du trene styrke. Etter så lang tid på alt for lite mat har du nok ikke mye muskelmasse igjen, den bør du få bygget opp for å få opp den daglige forbrenningen din. Det å gå til/fra jobb er bra, men det vil ikke øke din generelle forbrenning noe spesielt. Spis mer proteiner, og tren styrke, Prøv å øke kalorimengden gradvis, prøv å ligge på 1500 + etter hvert, og gjerne høyere hvis du merker at forbrenningen går opp. Har du mye muskler, forbrenner du mer når du sitte foran tven eller bak rattet Du trenger ikke være redd for å få definerte store muskler av styrketrening, det får ikke jenter uansett Så, bare husk at kondisjon i seg selv vil ikke øke din generelle forbrenning.
Lissi Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Det er derfor du har lagt på deg!!! Fordi du spiser for lite, og kroppen tar vare på alt du spiser og lagrer det. Jeg har holdt på på samme viset som deg og har nå lavt stoffskifte som jeg må slite med resten av livet. Det er som å være halvdød, men halveforbrenninga og energien man har behov for. Skal du sette i gang forbrenningen din må du opp i hvertfall 1600 kcal om dagen. 1200 er du enda på sparing. Kroppen din er vant til lite mat og eneste måten å få opp forbreninnen på er faste små måltider 4-5 ganger i løpet av dagen og trim! Du burde bruke vektklubben slik at du kan telle kalorier slik at du får i deg nok mat Å spise mer enn man har lyst til er heller ikke så enkelt, men nødvendig
Gjest LindaKristin Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Tusen takk for alle råd! Har faktisk holdt på med vektklubben i tre dager nå,går faktisk bra Kunne jo ikke gå slik for alltid... Tusen takk alle sammen
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Dennne linken foerer til en artikkel om medisinsk forskning om sulting, noe som ble satt som 1600 kalorier om dagen. Du vil nok kjenne igjen noe av det paa deg selv om du har levd paa saa lite mat. Du boer rett og slett laere deg til aa spise mer. Kanskje du boer snakke med legen din om det? Dette er litt på siden, men jeg kjente meg VELDIG igjen i den artikkelen (har hatt anoreksi).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå