Gå til innhold

Julemat

Gjest Gjest_Helene_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Nå begynner julebordsesongen. Og jeg som er på slankern gleder meg ikke spesielt til det!

På en vanlig juletallerken, hva inneholder færrest kcal?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Hvor mange julebord skal du på? Hvis det er færre enn fem ville jeg ikke brydd meg i det hele tatt, men kanskje passet på å ikke spise kjempeporsjoner. Ellers: Lutefisk uten baconfett er jo ganske magert. Surkål likeså, og selvfølgelig kokte poteter. Og dessuten kokte grønnsaker dersom det tilbys.

Skrevet
Hvor mange julebord skal du på? Hvis det er færre enn fem ville jeg ikke brydd meg i det hele tatt, men kanskje passet på å ikke spise kjempeporsjoner.

Signerer!

Og er det ting som ribbe, pinnekjøtt o.l. går det ihvertfall an å skjære vekk synlig fett.

Skrevet
Nå begynner julebordsesongen. Og jeg som er på slankern gleder meg ikke spesielt til det!

På en vanlig juletallerken, hva inneholder færrest kcal?

kutt ut poteter, brød og alt annet fyll som du likevel spiser hele året, og kos deg med det jule-spesifikke i moderate mengder. Hvis du skal kutte på det også; så kutt dessert, synlig fett, fete sauser.

Gjest Elfrida
Skrevet

Skinkestek med surkål og grov sennep er da ikke så ille. På skinesteika kan man skjære vekk eventuelt synlig fett, kjøttet er ellers ganske magert.

Skrevet
kutt ut poteter, brød og alt annet fyll som du likevel spiser hele året, og kos deg med det jule-spesifikke i moderate mengder. Hvis du skal kutte på det også; så kutt dessert, synlig fett, fete sauser.

merry christmas to that!

nei jeg sier som de andre her! med mindre du skal spise julemat hele jula så tror jeg du kan spise en god julemiddag som alle andre!

hvis du skulle få veldig dårlig samvittighet, så kan du trene litt ekstra etterpå?

Gjest Raptuza
Skrevet

Kalkun er sunn julemat. Eg hadde ikkje vore redd for å forsyna meg av poteter og grønnsaker, nei. Berre litt saus, og ein porsjon dessert heldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...