Gå til innhold

Kan man kjøpe malte mandler på butikken?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få kjøpt ferdig malte mandler på butikken? Har tenkt å lage mandelsmasse og trenger malte mandler, men jeg har ikke hvordan å male dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det er mulig. Men det var så svindyrt at jeg valgte å kjøpe hele mandler, og låne et eller annet å male dem med av svigermor. Har du mulighet til det, ville jeg gjort det. Hvis ikke, ligger de i baketing-hyllen i butikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du får se etter. Om det finnes, tviler jeg på at det er flere enn de store supermarkedene som her.

Det er enkelt å male selv; bare å kjøre mandlene i foodprocessor det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du får se etter. Om det finnes, tviler jeg på at det er flere enn de store supermarkedene som her.

Det er enkelt å male selv; bare å kjøre mandlene i foodprocessor det :)

Jeg har ikke foodprocessor.. Var nettopp på både prix og kiwi og de hadde det ikke ferdig malt.. Er det ikke mulig å få kjøpt mandelmasse heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke foodprocessor.. Var nettopp på både prix og kiwi og de hadde det ikke ferdig malt.. Er det ikke mulig å få kjøpt mandelmasse heller?

Tror kanskje du må på en mer velassortert dagligvare. Som Meny eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke mandelmassen til?

De fleste jernevarehandlere har mandelkverner som koster rundt en 100-lapp, det er den enkleste måten å få malte mandler på. Litt arbeid er det, men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg faktisk at du kan kjøpe pakker med "makronfyll" på butikken, der er alt ferdigblandet, og du skal bare ha i vann om jeg ikke husker helt feil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmikser?

Eller som Brunhilde sa: kjøpe mandelkvern!

Hmmm, er det mandler i wienerbrød altså? Nå ble jeg godtesjuk, merker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk at du kan kjøpe pakker med "makronfyll" på butikken, der er alt ferdigblandet, og du skal bare ha i vann om jeg ikke husker helt feil. ;)

ooh, takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wienerbrød kan lages med mandelfyll ja, det er nydelig.

Hvis du ikke vil ha noe som er for dyrt anbefaler jeg at du kjøper en mandelkvern med sveiv, den tar liten plass og da har du den til neste gang du skal bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri malt mandler selv før, men er det noen som vet om det går an å bruke en kaffekvern istedenfor? Bør vel gå greit, målet er jo det samme :)

Etter grundig vask selvfølgelig, marsipan med kaffebønne-smak tror jeg ikke blir noen slager :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...