Gjest Misfornøyd brud Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Vi har hatt bryllupsliste hos Christiania GlasMagasin og hovedgrunnen til at vi tok oss bryet med å registrere listen i en butikk, fremfor å bare lage en liste som vi kunne gi til de som ba om det, var at vi ville unngå å få dobbelt opp av ting og ha masse jobb med å bytte etc etter bryllupet. Det var helt bortkastet. Vi har fått mer enn vi har ønsket oss av de fleste tingene på lista, og mange ting er ikke engang merket som solgt. Etter å ha brukt masse tid på bytting og styr sitter vi fortsatt med en tilgodelapp på GlasMagasinet på drøyt 7000 kr som vi sliter med å få brukt opp. Da jeg tok det opp med hun som hjalp oss at jeg synes det var for dårlig at vi fikk for mye av nesten alt på lista, og at ting vi fikk dobbelt av ikke var merket som solgt i det hele tatt bare trakk hun på skuldrene og sa at systemet ikke var vanntett og det var ikke noe de fikk gjort for å hindre at sånt skjer. Er det bare meg som er sær eller er dette slett service?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Tror problemet ligger mer hos gjestene enn hos butikken. Ser for meg at folk har spurt etter ønskeliste, tatt den med seg hjem, og kommet tilbake for å kjøpe gave og glemt å registrere den på lista - eller kjøpt gaven et annet sted. Men forstår godt at det er kjedelig, hadde samme problemet etter vårt bryllup, både på Glassmagasinet og TilBords. Men 7000 kr - den var litt drøy, begrenset hva man kan bruke penger på på Glassmagasinet...
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Det er jo ikke sikkert at det er butikken sin skyld da. Hvis gjestene ikke har sagt at de handler fra en ønskeliste så har de jo ikke mulighet til å krysse av. Men selvsagt, hvis gjestene faktisk har opplyst om det (eller evt fått hjelp med utskrift av listen og til å finne varen der og den ansatte dermed vet at det er en ønskeliste-gave) så er dette altfor dårlig. Hvertfall for min del hadde ekstra penger på Glassmagasinet vært helt bortkastet. Jeg har enkelte ting der jeg ønsker meg, men de har - hvertfall etter min smak - mindre enn andre kjøkkenkjeder så jeg ville hatt problemer med å få brukt en slik tilgodelapp. Har du snakket med butikksjefen? Tror kanskje jeg ville prøvd å sende en klage videre opp i systemet. Verd ett forsøk hvertfall hvis det ikke er noe der du ønsker.
Lilly-L Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Det er det verste jeg har hørt! Sitter du igjen med en tilgodelapp på 7000 kr. som skyldes at systemet ikke fungerte så ville jeg ha forsøkt å få dette i kontanter - selv om det kan bli vanskelig. Men det er jo faktisk ikke din skyld, og hele vitsen med en slik gaveliste er jo at man ikke skal komme i en slik situasjon! Dårlig service og slett kundebehandling av en "merkevare" som Glassmagasinet.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Hei! Jeg ville sendt en mail til daglig leder, eller noen høyere opp i systemet. Har selv jobbet på GlasMagasinet, og vi gjør alltid kunden fornøyd. Dette blir vi grundig skolerte i, og skal være varemerket vårt. Jeg kan nesten garantere at du blir fornøyd:) Lykke til!
Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Jeg synes ikke du er vanskelig i det hele tatt...Det er jo en grunn til at vi legger ut lister på slike steder,slik vi skal slippe å tenke på det:) En venninne av meg opplevde det samme på Tilbords..skikkelig irriterende! Prøv det hun foreslo over meg:)
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Dårlig system, helt klart. Hele grunnen til at de har dette systemet (rent bortsett fra å tjene drøssevis med penger på det, plausibelt nok) er at slikt ikke skal skje. Forøvrig noen flere som reagerer på at Glasmagasinet bruker teksten "Velg oss som din gaveleverandør" (eller noe i den duren) i reklamen for Bryllupslisten? Det var nok til at vi mistet all lyst til å legge ut liste der. Leverandør av gaver. Makan.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Siden det er umulig å bevise hvem som har "feil" her, tror jeg ikke du skal få alt for store forhåpninger om å få hjelp fra Glasmagasinet. Det kan ikke være deres ansvar at gjestene ikke sier fra hvem gaven er til...
øyenstikker Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Vi har hatt bryllupsliste hos Christiania GlasMagasin og hovedgrunnen til at vi tok oss bryet med å registrere listen i en butikk, fremfor å bare lage en liste som vi kunne gi til de som ba om det, var at vi ville unngå å få dobbelt opp av ting og ha masse jobb med å bytte etc etter bryllupet. Det var helt bortkastet. Vi har fått mer enn vi har ønsket oss av de fleste tingene på lista, og mange ting er ikke engang merket som solgt. Etter å ha brukt masse tid på bytting og styr sitter vi fortsatt med en tilgodelapp på GlasMagasinet på drøyt 7000 kr som vi sliter med å få brukt opp. Da jeg tok det opp med hun som hjalp oss at jeg synes det var for dårlig at vi fikk for mye av nesten alt på lista, og at ting vi fikk dobbelt av ikke var merket som solgt i det hele tatt bare trakk hun på skuldrene og sa at systemet ikke var vanntett og det var ikke noe de fikk gjort for å hindre at sånt skjer. Er det bare meg som er sær eller er dette slett service? Opplevde akkurat det samme!! Pluss at de sa at alt vi hadde satt opp på listen kunne skaffes. haha Gjester som hadde spurt etter deler av servise vi hadde på listen, fikk til svar at de ikke kunne hjelpe dem Så vi fikk penger av flere, fordi de ikke ville kjøpe gavekort der pga dårlig service. Dette er et vanlig servise de har i sitt sortemang. Så vi fikk masse klager fra gjestene som sa fra hvor dårlig de hadde blitt behandlet. Og disse var fra flere steder i landet, så det var ikke i samme butikk det hadde hendt, men over hele fjøla! Vi fikk selvsagt dobbelt av masse, fordi veldig mye ikke var merket av var solgt. Og dette var Ikke fordi gjestene ikke sa fra at de handlet fra liste: søstra mi skulle handle, og de hadde bare 1 ting på lista inne i butikken. Hun spurte om de kunne skrive ut lista for å se om det var mer der de hadde i butikken. De skrev ut lista. Såble det til at hun kjøpte noe som sto på lista de NETTOPP hadde skrevet ut, og likevel var det en annen som kjøpte akkurat det samme dagen etter i samme butikk, fordi det ikke var merket av som solgt!!! UTROLIG! Dessuten hadde de så lite av det som stod på lista i butikknene, både av slike vanlige ting som hardangerbestikk, servise osv at folk kjøpte andre steder siden de fikk høre at de ikke kunne hjelpe dem. Derfor hadde vi DET bytte styret når vi kom hjem fra bryllupsreisen. Men siden jeg var en smule forbandet der jeg troppet opp på butikken, så krevde jeg at de tok inn også det som ikke var kjøpt der, men som var merker de førte. Jeg forklarte at det var jo deres feil vi fikk dobbelt av masse, siden de måtte kjøpe ting andre steder Nei, tror en må belage seg på bytterunde uansett jeg...
angara Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Åh, så dumt.... Jeg valgte GlasMagasinet pga at jeg hadde hørt så mye negativt om TilBords. Egentlig ville vi ikke ha noen liste, men gjestene foretrakk det. Trodde jeg hadde forberedt meg godt, ved å ta "stikkprøve" når jeg har vært i en annen by, gått inn og spurt om de hadde listen til bryllupet vårt der, og alt har sett greit ut. Men slike ting som dere beskriver over, kan man rett og slett ikke gardere seg mot. (Hvor vanskelig kan det egentlig være, i disse datatider, å holde styr på en slik liste?!!) Det beste er kanskje å ikke føre opp alt en vil ha på lista, men regne med at en får noe dobbelt, og så bytte dette inn i det man ønsker seg. Men det skulle jo ikke behøvd å være slik...
Gjest TS: Misfornøyd brud Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Takk for tilbakemeldinger, det er tydeligvis ikke bare meg som har hatt dårlig erfaring med dette. Jeg var jo klar over at det ville bli noe bytting, men jeg trodde ikke det skulle bli så "ille". Vi opplevde også noe av det samme som øyenstikker, mht vareutvalg og beholdning i butikkene. Det meste vi ønsket oss er ting som er i "standardsortiment" hos GlasMagasinet, og det vi ønsket oss som var litt mer spesielt fikk vi beskjed om at det ikke kom til å være noe problem å bestille, så lenge de fikk litt tid på seg. Dessverre har flere av gjestene gitt uttrykk for at det var vanskelig å bestille og de hadde dårlig beholdning av mange ting(dette gjelder ikke bare i en spesiell butikk, dette kommer fra folk i flere deler av landet). Flere hadde handlet andre steder på grunn av dette. Jeg gjorde det samme som øyenstikker og krevde at de byttet varene de fører, selv om de ikke var kjøpt hos dem. Det gikk de heldigvis med på uten for mye diskusjon, men nå sitter vi med en stor tilgodelapp vi ikke aner hva vi skal gjøre med... Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg bare laget min egen ønskeliste som jeg kunne gitt til de som ba om det, jeg hadde ikke giddet alt styret med å lage liste i en butikk.
bunadbrud Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg bare laget min egen ønskeliste som jeg kunne gitt til de som ba om det, jeg hadde ikke giddet alt styret med å lage liste i en butikk. Mye mulig du hadde sittet igjen med like mye du måtte bytte om du bare hadde din egen ønskeliste. Evt. tilgodelapper både her og der.
Gjest TS: Misfornøyd brud Skrevet 6. november 2008 #13 Skrevet 6. november 2008 Mye mulig du hadde sittet igjen med like mye du måtte bytte om du bare hadde din egen ønskeliste. Evt. tilgodelapper både her og der. Det er godt mulig, men da hadde jeg ikke klaget. Les det første innlegget mitt: Vi har hatt bryllupsliste hos Christiania GlasMagasin og hovedgrunnen til at vi tok oss bryet med å registrere listen i en butikk, fremfor å bare lage en liste som vi kunne gi til de som ba om det, var at vi ville unngå å få dobbelt opp av ting og ha masse jobb med å bytte etc etter bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 Glasmagasinet har jeg bare gode erfaringer med. Får man dobbelt siden gjestene har glemt å si i fra at de har kjøpt fra liste, var det jo ikke noe problem å bytte. Det som overrasker meg er mangelen på hoderegning her. Det er jo bare din skyld at du har 7000 til overs når alt på lista er kjøpt. Man vet at man får mange gaver til et bryllup, og oppretter ønskelister deretter.
Sol79 Skrevet 6. november 2008 #15 Skrevet 6. november 2008 Mest sannsynlig gjestenes feil og ikke GlasMagasinet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofter ikke haker av på listen etter at jeg har kjøpt gave.
Gjest TS: Misfornøyd brud Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 Glasmagasinet har jeg bare gode erfaringer med. Får man dobbelt siden gjestene har glemt å si i fra at de har kjøpt fra liste, var det jo ikke noe problem å bytte. Det som overrasker meg er mangelen på hoderegning her. Det er jo bare din skyld at du har 7000 til overs når alt på lista er kjøpt. Man vet at man får mange gaver til et bryllup, og oppretter ønskelister deretter. Vi hadde faktisk satt opp en ganske stor ønskeliste, vi ønsket oss en god del kjøkkenutstyr, glass, bestikk, finservise og kjøkkenservise. Vi tok med en del "unødvendige" servisedeler, glasstyper etc. for å fylle opp med mest mulig. Vi hadde stort bryllup, med over 100 gjester og vi fikk langt flere og dyrere gaver enn det vi hadde drømt om. Vi er jo selvfølgelig kjempetakknemlige, men det er surt å stå med 7000 kr på GlasMagasinet når vi ønsker oss en espressomaskin til omtrent den prisen som de ikke kan skaffe. Mest sannsynlig gjestenes feil og ikke GlasMagasinet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofter ikke haker av på listen etter at jeg har kjøpt gave. Jeg ser poenget ditt, men om systemet de har ikke fungerer burde de kanskje ikke reklamere med følgende på nettsidene sine: I alle våre Christiania GlasMagasin-butikker kan dere skrive inn deres ønsker på Bryllupslisten. Når dere har fylt ut en bryllupsliste legges den ut på våre hjemmesider slik at deres familie og venner kan gå inn å se på listen og se hva dere ønsker dere. Når det handles gaver fra bryllupslisten deres registreres dette på listen slik at dere slipper å få dobbelt opp av noe. Det finnes jo mer morsomme ting å ta seg til enn å løpe rundt og bytte gaver, eller hva?
¤flicka¤ Skrevet 7. november 2008 #17 Skrevet 7. november 2008 Hele systemet er avhengig av at gjestene sier fra, det er det som er hele poenget. Alternativet er at Glasmagasinet må spørre hver eneste kunde som kommer innom om det de kjøper skal være en bryllupsgave, og det høres ganske slitsomt ut. 1
Gjest Gjest_bride2be_* Skrevet 9. november 2008 #18 Skrevet 9. november 2008 Hele systemet er avhengig av at gjestene sier fra, det er det som er hele poenget. Alternativet er at Glasmagasinet må spørre hver eneste kunde som kommer innom om det de kjøper skal være en bryllupsgave, og det høres ganske slitsomt ut. Jeg skjønner absolutt hva du sier, og er ikke uenig i det heller, men da burde kanskje Glassmagasinet fjerne dette fra "reklamen" på nettsidene sine: "Når det handles gaver fra bryllupslisten deres registreres dette på listen slik at dere slipper å få dobbelt opp av noe. Det finnes jo mer morsomme ting å ta seg til enn å løpe rundt og bytte gaver, eller hva?" Selv satser jeg på "hjemmesnekra" ønskeliste som gis ut til gjestene om de spør etter den. Vi bor midt i Oslo og kunne jo lagt igjen lister i "ørtogførti" butikker her i byen, men det blir for mye pes og vi må uansett belage oss på en bytterunde etter bryllupet, så vi gjør det sånn.
Jade Skrevet 9. november 2008 #19 Skrevet 9. november 2008 Gjest_bride2be: Hvis du har et telefonnummeret til en gavekoordinator på ønskelisten da. Så de kan ringe hvis de kjøper noe fra listen, slik at han/hun kan krysse av?
Lille Rosa Skrevet 9. november 2008 #20 Skrevet 9. november 2008 (endret) Gjest_bride2be: Hvis du har et telefonnummeret til en gavekoordinator på ønskelisten da. Så de kan ringe hvis de kjøper noe fra listen, slik at han/hun kan krysse av? Et lite tips: Vi har laget liste på Jernia.no. Der kan man legge inn fra andre butikker med bilde osv, så blir veldig oversiktlig. Det viktigste er at gjestene kan krysse av gavekjøp hjemmefra uten noe krims-krams . Endret 9. november 2008 av Lille Rosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå