Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp av dere jenter...

for å begynne:

Jeg er ganske overvektig og prøver så godt jeg kan å slanke meg...

Giftet meg for to mnd siden og vi drakk endel champagne i bryllupet. Møtte en venninne på fredag som gratulerte mannen med at jeg var gravid...(hun syns jeg så gravid ut, magen hadde visst vokst...IKKE lagt på meg for å si det sånn!)

Det må da være maken til frekkhet??? Hun er tynn nå etter slankeopperasjon og fjerning av overflødig hud, så hun må da vite at hun ikke bør si sånt til folk?

Da jeg var sterkt allergisk i våres og gikk på 3 forskjellige allergitabletter og dermed sa at jeg ikke kunne drikke alkohol, da var det vistnok bare noe jag fant på for å slippe å si at jeg var gravid...Ærlig talt...

Jeg blir så fortvilet når alle skal mene ditt og datt om meg, og bedre blir det jo ikke nå som vi har giftet oss...hvorfor må folk spørre de spørsmålene, jeg har da hatt samme strl de siste 3 åra...

Dette ble langt dette, bare et lite hjertesukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh hva forventer du at vi skal skrive her? Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter...

Skrevet
Eh hva forventer du at vi skal skrive her? Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter...

Jeg tror ts ønsker litt sympati.

Skrevet

Jeg har ikke så mange råd å komme med. Ville bare gi deg en :klem:

Skrevet

vel, det var vel egentlig ikke sympati jeg trengte, men takk for klemmen!

Egentlig så leter jeg etter en måte å ta det opp med henne på, spørre henne om hvorfor etc..Kanskje litt dårlig formulert av meg..

Skrevet

Det var da fryktelig så avisende og uomtenksomme dere er da jenter! Jeg SKJØNNER veldig godt at du er såret! Men denne damen er jo som du sa "en vennine". Jeg syns hun virker ganske egoistisk som bare plopper ut med ting. Kan jo hende hun er livredd for å legge på seg kiloene igjen eller at folk skal kommentere vekten hennes?

Ikke vet jeg.. Hvis du hadde omgått denne damen mye så hadde jeg jo rådet deg til å ta en prat med henne, men siden dette var en egoistisk kommentar av en dame som burde visst bedre enn å bare ploppe ut med noe sånt.. så.. bare hold deg unna henne du. Jeg er sikker på at alle rundt deg og mannen din syns du er flott og elsker deg for den du er, så ikke bry deg om henne..

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det er ganske spesielt å spørre noen om de er gravide (og særlig å bare anta det!). For meg er det noe jeg venter til de selv forteller.

Møtte riktignok en i vinter som jeg skjønte måtte være gravid, men jeg syntes fremdeles det var for frekt/skummelt å spørre rett ut.. Og hun var vist i 28 uke viste deg seg når temaet omsider kom på banen, så det var jo ikke så veldig "gjettning" akkurat ;)

Skrevet (endret)

Syns veninnen din var ubetenksom som sa det hun sa, men kan ikke tenke meg at hun sa det for å såre deg! Om hun sa det kun for å såre deg er hun bare veldig korttenkt og dum.

Ville nok ha sagt til henne under fire øyne at: "hør her, jeg er overvektig å dette har jeg slitt med i mange år og dette vet du.

Når du gratulerer min mann med noe du tilsynelatende tror at er en graviditet fordi magen min ser slik ut som den forøvrig alltid har gjort, så råder jeg deg til å evt. høre med meg først om jeg virkelig er det eller vente til jeg selv sier til deg at jeg virkelig er det"

...eller noe i den duren.

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg har hatt venner som har spurt meg nesten hver gang de ser meg, i håp om at jeg skal sette i gang snart. Det handler ikke om at jeg har lagt på meg, de bare syns jeg burde ha barn. Er godt ment, og jeg har også veid det samme i mange år, og ser ikke gravid ut.

Men du følte deg vel truffet på et vis? At det ble et ømt punkt? Fordi du da mener at du ser sånn ut? Jeg skjønner at du føler deg såret, men jeg tror ikke hun har ment noe med det. Man kan være 4 mnd på vei før det synes og hun kan jo ha spurt kun siden du ikke drakk, ikke fordi du er tjukk.

Jeg syns ærlig talt at dere tar på vei for noe som er naturlig at folk spør om!

Bare å ha svarene på lager :)

Uansett, skjønner at man blir såret :klem:

Skrevet
Syns veninnen din var ubetenksom som sa det hun sa, men kan ikke tenke meg at hun sa det for å såre deg! Om hun sa det kun for å såre deg er hun bare veldig korttenkt og dum.

Ville nok ha sagt til henne under fire øyne at: "hør her, jeg er overvektig å dette har jeg slitt med i mange år og dette vet du.

Når du gratulerer min mann med noe du tilsynelatende tror at er en graviditet fordi magen min ser slik ut som den forøvrig alltid har gjort, så råder jeg deg til å evt. høre med meg først om jeg virkelig er det eller vente til jeg selv sier til deg at jeg virkelig er det"

...eller noe i den duren.

Dette er jo forsåvidt enig i! Hun kunne jo ha spurt deg først. Det der ble jo bare pinlig for henne!

Skrevet

Ubetenksom og litt ovenpå fordi hun selv har krympet litt (mer enn deg?) i det siste. Det ligger liksom en slags forventning om at folk skal få barn når de gifter seg dessuten. To ting de fleste tenker på som en enhet. Tradisjon. Og så videre. De fleste ønsker det godt når de kommer med slikt.

Vet at jenter som sliter med å bli gravide også reagerer voldsomt på dette. Men man snakker ut i lufta, noen ganger uten å tenke over det fordi noe må man jo snakke om. Ingen orker å gå på eggeskall for alle ting folk kan bli såre over.

Man må lære seg å være litt tykkhudet. Ikke ta til seg alt her i verden. Og nå kan du jo ta igjen med å IKKE si noe når du blir gravid, om det er planen. Ikke sikkert at noen ser det før du er halvgått og vel så det. Noen synes det bare ikke godt på og har man en kosemage fra før... tenk så teit hu føler seg da om terminen er tre uker unna... Så kommer innlegg her om at "bestevenninna mi er gravid og sa ikke noe til meg, jeg er sååååå skuffa...".

See? :gjeiper:

Skrevet

Hvis hun VIRKELIG er drittsekk (hvilket hun sikkert ikke er), så sa hun det selvsagt for å fremheve ovenfor mannen din at du har stor mage i motsetning til hennes flate mage.

Jeg er veldig forsiktig med å spørre overvektige om de er gravide. Det kan fort bli sårende og pinlig.

Det kan være at hun ble så overbevist at du var gravid pga ikke-drikke-alkohol-unnskyldningene, at hun trodde at hun så at magen hadde vokst. Hun var sikkert ufattelig flau etterpå...

Skrevet
Hvis hun VIRKELIG er drittsekk (hvilket hun sikkert ikke er), så sa hun det selvsagt for å fremheve ovenfor mannen din at du har stor mage i motsetning til hennes flate mage.

Jeg er veldig forsiktig med å spørre overvektige om de er gravide. Det kan fort bli sårende og pinlig.

Det kan være at hun ble så overbevist at du var gravid pga ikke-drikke-alkohol-unnskyldningene, at hun trodde at hun så at magen hadde vokst. Hun var sikkert ufattelig flau etterpå...

Veldig enig i det du skriver, MEN...å ta det for gitt at ei er gravid fordi magen var stor og vedkommende ikke drakk alkohol forrige gang de møttes er vel litt naivt og dumt spør du meg!

Å si til noen at de er gravide uten at de vet det 100% sikkert at vedkommende er det, er bare så utrolig dumt uansett! Hvorfor liksom?

Fortsatt enig med deg i det du skriver at hun dama må ha følt seg utrolig dum da hun fikk vite at ts ikke var gravid...håper jeg!

Skrevet

Min følelse her er at 1 fjær blir gjort om til flere høns.

Ja, det hun sa må ha såret deg noe helt enormt. Jeg har all respekt for det. Det var sikkert lite gjennomtenkt og kanskje til og med noe som bare rullet ut før hun fikk sukk for seg.

Alle handlinger har sine konsekvenser og konsekvensene denne gangen var at hun såret deg og fornærmet deg.

Men gå litt inn i deg selv, har det aldri skjedd deg at du har sagt en gal ting og etterpå angrer som en hund? Har du aldri klart å såre noen uten å mene det?

Det er lettere enn man skulle tro å si gale ting en dag man kanskje ikke tenker like langt.

Neste gang er det kanskje du som sier noe lite gjennomtenkt... du vil da vel ikke folk skal tro du er onskapsfull bare fordi du var litt korttenkt et øyeblikk.

Du har rett til å være sår og lei deg! All rett! Men så sant du ikke har god grunn til det så ville jeg ikke lagt mer i det enn at venninna di dummet seg loddrett ut.

Prat med henne som du ville pratet med kjæresten din om han klarte å si noe som såret deg. Fortell at dette er et ømt emne, fortell henne hvordan du følte deg etter den kommentaren.

Deretter ville jeg latt det gå, så sant du klarer det.

Skrevet
:klem: Kanskje du og din mann bare bør slutte å omgåes med henne? Jeg kjenner ingen som ville gratulert min mann med at jeg var gravid med mindre de visste dette sikkert. Diskresjon er en dyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...