Gå til innhold

hva gir man til dem som har alt

blåmeisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_smurfine_*

Ting som kan spises eller drikkes.

Gavekort på en aktivitet de kan like.

Personlig gavekort. (F.eks. hjelpe bestemor med å "vaske jula ut av huset" i januar)

Bilder av barn/barnebarn.

Lage fotoalbum på nett med gamle bilder fra besteforeldrenes yngre år. Tyvlån besteforeldrenes bilder for å scanne dem inn på dataen. Driv litt detektivarbeid for å kunne skrive noen små historier knyttet til bildene. Prøv å få tak i bilder besteforeldrene dine aldri har sett før fra andre slektninger/venner. La gjernet albumet gå kronologisk. Avslutt med nyere bilder av barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene mine får alltid spiselige ting, eller aktiviteter.

de kan få f.eks.

- spekepølser

- hjemmelagde julekaker/snop

- hjemmelaget syltetøy

- vin om de drikker det

- fenalår

- billetter til teater

- billetter til f.eks. en båttur på fjorden (stor suksess hos oss i fjor)

- "gavekort" på restaurantbesøk, hvor dere blir med og spanderer - også en stor suksess i fjor, kjempestas å være på restaurant med barnebarna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel tante som har alt!

Hu ønsker seg spiselig og drikkende varer!

Hva med kaffe og julesennep? Apoteket selger nydelig julesennep ;)

Eller selolje/omega 3? Om de bruker det da.

Forbruksvarer som andre over meg her har nevnt.

Lykke til :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriette K

Har et godt tips til deg! Fikk den i gave selv:

En bok som heter "Gullkorn fra pasientjournalen".

Dette er en samling av sitater fra hva leger har

skrevet i pasientjournaler.

Utrolig morsom - tror ikke jeg har ledd så mye noen sinne!

Garanterer at alle vil like denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da min bestemor levde (og hun hadde alt!), pleide jeg å fylle en eske med litt forskjellig til henne, ting hun brukte og likte til vanlig. F.eks. te, kaffe, såpe, shampo, en CD med musikk hun likte, Ulvang-sokker, etc. Og det ble satt stor pris på!

En annen ting som kan være greit å gi bort er abonnement på et ukeblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet har jeg stilt meg og, og kom fram til en del faktisk. Gavekurv f. eks med ting personen intresserer seg for. Det går an å lage en temakurv med mye rart i. Du kan lage noe selv. Kansje har du en hobby?Jeg fikk ideen med å male på glass. Et rødvinsglass personlig dekorert og en flaske rødvin f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta julevasken for besteforeldrene mine til jul. Bruker en hel dag, men får hyppige kaffepauser, middag og en hel dag sammen med mine kjære besteforeldre på kjøpet :) Så det blir i grunnen en gedigen vinn-vinn situasjon. Dessuten blir de veldig takknemlige! I tillegg pleier vi å gi en blomst med julehilsen på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt synes jeg spiselige ting, gjerne ting man ikke koster på seg til hverdags.

Eksklusiv kaffe/te/sjokolade/sirup, hjemmelagde drops, konfekt eller kjeks, en god olje/pesto/krydderglass osv. Selvsagt tilpasset mottakeren.

Jeg blir like overrasket hvert år over at folk alltid skal gi meg noe til hjemmet når de vet at jeg har det jeg trenger av bruksting, ikke liker pynt og er en stor matmoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mange gode ideer her nå =)

hvis en har små barn går det an å lage en kalender med bilde av deres bernebarn. veldig populert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mange gode ideer her nå =)

hvis en har små barn går det an å lage en kalender med bilde av deres bernebarn. veldig populert :)

gir du bare det da, eller er det en liten gave ved siden av! Har noen familiemedlemmer som slenger rundt seg med julegaver, og vi har ikke samme økonomi som dem, derfor føler jeg at jeg må kompensere med kreativitet, der de gir som det monner!

men utrolige mange gode ideer her da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir du bare det da, eller er det en liten gave ved siden av! Har noen familiemedlemmer som slenger rundt seg med julegaver, og vi har ikke samme økonomi som dem, derfor føler jeg at jeg må kompensere med kreativitet, der de gir som det monner!

ja har samme type familie som er veldig glad i å strø penger rundt seg.

ja gir gjerne bare kalenderen og kanskje yndlingssjokoladen eller noe ;)

i fjor var det kalenderen de satt å så på resten av kvelden, ikke de dyre gavene hehe.

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til besteforeldrene mine har jeg pleid å gi omega3piller og noe hjemmelaget. I fjor ble det et juleserveringsfat som jeg hadde dekorert. Pillene vet jeg de setter stor pris på, fordi de har alt og spiser ikke sjokoladen som de får av den del andre i familien. Og julefatet ble de så glade for at de hang det på pynt på veggen på kjøkkenet :fnise: Veldig koselig :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite tips om en slags julegave, men den varer i hele

førjulstiden. Nemlig en egen pakke kalender!

Tenk så koselig for f.eks bestemor/oldemor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite tips om en slags julegave, men den varer i hele

førjulstiden. Nemlig en egen pakke kalender!

Tenk så koselig for f.eks bestemor/oldemor? :)

Pappa fikk egen kalender i fjor det var stor stas (han er 57) men klart noe sånt til mine besteforeldre er også gøy...

lagde kalender til mamma et år også, venninnene hennes sine barn fikk gjennomgå når de hørte hva mamma fikk.

Jeg kjøpte en sånn gjør det selv kalender med panduro og lagde sånne aktiviteter. ring til den og den å si god jul.

Velkommen på middag på lørdag.

Overraskelses pakke i posten (søndag) som jeg la dit på kvelden før.

blomster kan hentes på mestergrønn etc...

hu va overlykkelig... tror hun lever på det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flakslodd,

kortstokk m bilder av landet du var på ferie i,

bøker,

fotoalbum med litt bilder av dere i,

en intern spøk,(mormor hadde det så mørkt på kjøkkenet, var bare 15 watts pære, så jeg gir henne en på 25, så slepper hun å klage på at det er så dunkelt der inne etter sola går ned...) Ler nok litt av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...