Rosenrød Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg er kjempeirritert nå, for jeg synes mineralfoundation ser så mye finere og mer naturlig ut enn annen foundation, og så kan jeg ikke bruke det! Har testet ut id og Everyday minerals, men får kviser på haken av begge to. Disse forsvinner hvis jeg slutter å bruke mineraler en liten stund, så jeg er ganske sikker på at denne typen foundation har skylda.... Så, er det noen som vet om andre merker kan funke for meg? Glo, Kiss me, Youngblood eller lignende? Og om dette ikke funker, hvilke flytende foundationer som er på markedet i dag er best? Chanel? Jeg trenger en for normal/tørr hud, og ønsker ikke at den skal dekke altfor mye.
Gjest *lucky* Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Everyday ga meg småkviser, ID klør.. For meg fungerer Glo og Meow. Har også lyst til å prøve Kissme. Du må nok bare prøve deg frem men det er sikkert lurt å kjøpe et merke uten bismuth, feks Kissme eller Meow. For all del hold deg til mineralsminke!
Gjest Deception Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Det er i hvertfall kjempeviktig å rense godt, for mineralene sitter mye bedre på huden enn vanlige foundationer, og til tross for ID-hypen om at du kan sove med den, er dette definitivt ikke bra i lengden. Så mitt råd er å rense i to omganger, eventuelt bruke en renseolje som du følger opp med et annet renseprodukt. Jeg liker renseoljen fra MAC for den inneholder ikke så mange ekle ingredienser, og er lett å fjerne med vann.
Rosenrød Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 Ok, jeg har nettopp startet med å bruke Jan Marini sine produkter, med C-esta rensen. Kanskje jeg skal rense to ganger med den da? Evnt kjøpe Mac sin rens og ta denne på først.
Gjest *lucky* Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Rens to ganger med den rensen du har, det holder.
Gjest Keycha Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Jeg er kjempeirritert nå, for jeg synes mineralfoundation ser så mye finere og mer naturlig ut enn annen foundation, og så kan jeg ikke bruke det! Har testet ut id og Everyday minerals, men får kviser på haken av begge to. Disse forsvinner hvis jeg slutter å bruke mineraler en liten stund, så jeg er ganske sikker på at denne typen foundation har skylda.... Så, er det noen som vet om andre merker kan funke for meg? Glo, Kiss me, Youngblood eller lignende? Og om dette ikke funker, hvilke flytende foundationer som er på markedet i dag er best? Chanel? Jeg trenger en for normal/tørr hud, og ønsker ikke at den skal dekke altfor mye. Jeg har brukt Glow siden ifjor vinter, men nå- etter sommeren har jeg fått masse kviser på haken.. Så jeg bestemte meg for å ta en pause og etter 3 uker begynner huden min å bli bedre. Synes også dette er veldig leit
En som vet Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Ifølge ei som heter Paula Begoun (har skrevet bøker som Don't Go to the Cosmetics Counter Without Me og The Beauty Bible) er all hypen med at mineral pudder er så mye bedre for huden bare noe produsentene har funnet på. Om noen er interesserte kan de jo lese artikkelen hennes hvor hun også sier hvorfor: http://www.cosmeticscop.com/skin-care-fact...ral-makeup.aspx Jeg har også blitt skuffet over mineralsminke. Opplevde ikke at jeg fikk mindre kviser av det og i tillegg så jeg skjoldete ut på slutten av dagen Kommer til å bruke opp det jeg har og så gå tilbake til vanlig sminke.
Gjest78 Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Ifølge ei som heter Paula Begoun (har skrevet bøker som Don't Go to the Cosmetics Counter Without Me og The Beauty Bible) er all hypen med at mineral pudder er så mye bedre for huden bare noe produsentene har funnet på. Om noen er interesserte kan de jo lese artikkelen hennes hvor hun også sier hvorfor: http://www.cosmeticscop.com/skin-care-fact...ral-makeup.aspx Jeg har også blitt skuffet over mineralsminke. Opplevde ikke at jeg fikk mindre kviser av det og i tillegg så jeg skjoldete ut på slutten av dagen Kommer til å bruke opp det jeg har og så gå tilbake til vanlig sminke. Veldig bra artikkel, har ikke lest hele, men skal lese mer senere. Ikke at hun nødvendigvis har rett i alt, men godt å få litt informasjon som ikke bare skryter mineralsminke opp i skyene. Jeg er også skuffet over mineralsminke. Da jeg prøvde ID var jeg solgt fordi det rett og slett funker utrolig bra utseendemessig på min hud. Men den ingrediensen som gjør at jeg liker ID er vel også akkurat det som gjør at jeg ikke tåler det, klør utrolig hver gang jeg bruker det. Har prøvd Jane Iredale (som mange påstår er "nest best" hvis man liker ID), men den har fremdeles bismuth, og klør (ikke like mye, men dog), men den er altfor lite dekkende. Kvisene mine har jeg overhodet ikke merket noe forskjell på. De kommer vel av hormoner uansett (skal snart til hudlege), så det spiller overhodet ikke noen rolle om jeg bruker mineralsminke, annen sminke eller ingenting.
Parfumfreek Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Ifølge ei som heter Paula Begoun (har skrevet bøker som Don't Go to the Cosmetics Counter Without Me og The Beauty Bible) er all hypen med at mineral pudder er så mye bedre for huden bare noe produsentene har funnet på. Om noen er interesserte kan de jo lese artikkelen hennes hvor hun også sier hvorfor: http://www.cosmeticscop.com/skin-care-fact...ral-makeup.aspx Jeg har også blitt skuffet over mineralsminke. Opplevde ikke at jeg fikk mindre kviser av det og i tillegg så jeg skjoldete ut på slutten av dagen Kommer til å bruke opp det jeg har og så gå tilbake til vanlig sminke. Jeg har ikke lest hele artikkelen enda, men har faktisk tenkt på dette lenge. Hvorfor i all verden er det så sunt å kline knuste mineraler utover ansiktet? Tetter ikke det også porene? Mine porer er iallefall blitt større - Ingen tvil om det! Selvfølgelig har jeg også hengt meg på mineralbølgen, men må si jeg har tvilt noen ganger. Enkelte merker virker som rene giften på huden min - blir stram og knusktørr. Går bedre med de merkene jeg bruker nå, men mineralfoundation har aldri gjort noe positivt for huden min. Jeg kommer også til å gå tilbake til vanlig kremfoundation, eventuelt en oljefri.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Poenget er vel ikke at det er så sunt å få mineraler smurt over ansiktet men at det er sunnere enn flytende pga alt det mineraler IKKE inneholder. Alt du finner i mineralsminke finner du også i vanlig sminke.
Parfumfreek Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Poenget er vel ikke at det er så sunt å få mineraler smurt over ansiktet men at det er sunnere enn flytende pga alt det mineraler IKKE inneholder. Alt du finner i mineralsminke finner du også i vanlig sminke. Mulig det, men poenget mitt er at huden min ALDRI har reagert negativt på flytende foundation. Så hvorfor reagerer jeg da så negativt på mineralfoundation? Jeg ser iallefall ikke poenget med å bruke det lenger
spitsy Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Jeg henger meg dessverre på denne. Begynte med mineralsminke for 1-2 måneder tilbake, og har brukt det frem til i dag. Har nå bestemt meg for å slutte, da huden min blir veldig rød og irritert av mineralfoundation (blir ikke dette av vanlig, flytende sminke). Har også fått en del småkviser. Så da er vi tydeligvis flere i samme situasjon. Et annet "problem" jeg har hatt med mineralsminke er selve påføringen. Det er jo helt tørt ;p Sminken blir fort litt "flekkete" på huden, jeg synes det er vanskelig å smøre utover. Har forsøkt å blande det ut med krem, noe som fungerte bra, som et lite tips til de av dere som ikke reagerer negativt på det.. Og jeg som trodde mineralsminke skulle være så bra..
Gjest *lucky* Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Hvilken foundation man liker er nok individuelt men jeg er sikker på at mineralfoundation er bedre for huden enn alt annet. Særlig bra er nok de merkene som ikke inneholder bismuth. For å finne en som passer må det nok litt prøving til av ulike merker. For å få et fint resultat med mineralfoundation er det viktig med god hudpleie. Det blir ikke pent på en tørr hud.. En god rens, peeling og mye fukt må til for at det skal bli pent. Jeg synes feks ikke ID er noe bra, på meg klør den, gir inntrykk av større porer og fargeutvalget er dårlig. Et tips for å få mineralfoundation til å sitte bedre og gi et mere fuktig/kremaktig resultat er å påføre den med litt fuktig kost.
Gjest *lucky* Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 http://www.makeuptalk.com/forums/f128/index3.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå