Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Vi er en liten famile på tre. Min mann, meg og vår datter på 2,5 år. Alle familiemedlemmer skal reise bort i julen og vi vet ikke helt hva vi kan finne på. Er jo ikke noe problem å feire julen alene, men det skulle jo gjerne vært litt spesiellt for datteren vår som får meg seg mye nå og gleder seg til nissen og pakker. Noe sted dere kan anbefale oss å feire julen? (ikke syden for det har vi ikke penger til) Har sjekket litt priser og det koster fra 11 000 og så mye kan vi nok ikke bruke på en tur. Finnes det noe høyfjellshotell med en del juleaktiviteter, evt båttur e.l. Tar i mot alle forslag med stor takk:)
Reveal Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Nå vet jo ikke jeg om du mener kun julaften eller juledagene. Men: Hva med å stille som frivillig på et julaften-arrangement (forex Blåkors, Kirkens sosialtjeneste, Frivillighetssentralen)? Har selv gjort dette et år- gjennom Frivillighetssentralen, dengang uten barn- men jeg tenkt tanken at vi kanskje tropper opp (jeg og barnet) i år.
lalala Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Dere kan jo leie hytte? De siste 10 årene har familien min feiret jul på hytta. Om dere ikke har hytta kan dere spørre om noen vil være så snille og låne bort hytten sin, eller så kan dere som sagt leie ett sted Søk på www.google.no, så finner du sikkert masse spennende
thapara Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 For en jente på 2,5 tror jeg det er mer enn nok stas å feire jul hjemme! Har dere en nabo som kan være nisse? (om ikke kan pappa gå ut for "å hjelpe naboen" litt mens nissen kommer!) Lag deres egne juletradisjoner, med pakker og småkaker og venting. Jeg har alltid feiret sammen med mamma og pappa (og søstersen da), og det har alltid vært veldig spesielt! Tror fort det kan bli litt masete å reise bort i jula, og det blir fort veldig kjipt om det blir dårlig vær, og dere sitter værfast et eller annet sted.. For å gjøre det mer spesielt kan dere kanskje finne en hest dere kan dra på sledetur med? Eller gi henne akebrett til jul som dere kan ta med ut i romjula?
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Ideelt å begynne å lage sine egne juletradisjoner nå. Kjekt å feire med mange, men det kan være greit å venne seg til å feire jul når man er alene/svært få også,( man vet aldri hva framtiden bringer)og det er kjempekoselig og null stress, bare kos med å være hjemme "alene". Jeg synes det er viktig lærdom å lære barna til at det blir jul enten man er mange eller få (plutselig skjer det helt uventet ett eller annet).
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Vi er en liten famile på tre. Min mann, meg og vår datter på 2,5 år. Alle familiemedlemmer skal reise bort i julen og vi vet ikke helt hva vi kan finne på. Er jo ikke noe problem å feire julen alene, men det skulle jo gjerne vært litt spesiellt for datteren vår som får meg seg mye nå og gleder seg til nissen og pakker. Noe sted dere kan anbefale oss å feire julen? (ikke syden for det har vi ikke penger til) Har sjekket litt priser og det koster fra 11 000 og så mye kan vi nok ikke bruke på en tur. Finnes det noe høyfjellshotell med en del juleaktiviteter, evt båttur e.l. Tar i mot alle forslag med stor takk:) Dere kan begynne å skape deres egen jul. Kansje på tide nå da dere har barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå