Gå til innhold

Endrer du på fakta

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_inkognito_*
Skrevet

Jeg forandrer ofte på ubetydelige detaljer for å unngå å bli gjenkjent på KG. For eksempel kan jeg skrive at jeg er irritert på svigerinnen min fordi hun sa sånn og slik. Mens egentlig var det venninna mi som sa det. Fordi jeg i min sak ikke synes det er så nøye med et eventuelt slektskapsforhold, det er selve handlingen jeg vil diskutere. Eller jeg forandrer på når ting har skjedd, som å si at det skjedde i går mens det egentlig skjedde for to mnd siden. Eller at noe skjedde på kafeen, mens det egentlig skjedde på butikken. Der jeg endrer på slikt er dette bare detaljer som ikke har betydning i selve saken såklart.

Er det flere her som er like paranoide som meg? Eller burde jeg ringe og be menn i hvite frakker hente meg? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er en notorisk faktaendrer.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg før den dagen du tar deg selv i å gå inn i middagstråden på Mat og drikke-forumet og skrive noe helt annet enn det du hadde til middag. :biggrin:

Endret av Glynis
Skrevet

Yepp.. Det skjer at jeg gjør det. Min søster vet hvem jeg er her inne, men vil unngå at flere kjenner meg igjen så faktaendringer blir det til tider ;)

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over det faktisk. Men jeg gjør det ikke heller.

Skrevet

Det har hendt, men jeg gjør det vanligvis ikke. Jeg velger heller å holde opplysninger tilbake. Har ved noen få anledninger heller logget meg ut, i tilfeller hvor jeg har villet skrive om noe som er for lett gjenkjennelig når det settes sammen med nicket mitt.

Gjest Gjest_inkognito_*
Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg før den dagen du tar deg selv i å gå inn i middagstråden på Mat og drikke-forumet og skrive noe helt annet enn det du hadde til middag. :biggrin:

Og i dag hadde jeg fiskeboller i karrisaus!!! :enig:

(Hysj, ikke si til noen at jeg EGENTLIG spiste koteletter! Hysj-hysj!)

Skrevet

Ja, det hender. Jeg gjør som TS - forandrer på detaljer som ikke egentlig har noe med saken jeg skriver om å gjøre. Dels gjør det meg litt vanskeligere å kjenne igjen, men viktigste grunnen er vel at det gjør bekjente av meg verre å gjenkjenne. Hender også jeg hopper over "avslørende" detaljer.

(Men det er sant at jeg hadde risgrøt til middag på lørdag :fnise: )

Skrevet

Det tror jeg ikke at jeg gjør nei, ikke bevisst i alle fall

Er ikke redd for å bli gjenkjent her da jeg ikke sier noe negativt om noen jeg kjenner enten dem vet at jeg er her eller ikke!

Har en søster som vet hvem jeg er, ei svigersøster (heter det ikke det da, gift med min bror), en sønn og en samboer, samt noen veninner - så å evt. lyve om noe blir jo bare dumt for meg tilslutt alikevel.

Skrevet

Øh nei...? :klø:

Det har jeg faktisk aldri tenkt på, men så lar jeg heller være å skrive ting jeg er redd skal røpe meg.

Skrevet

:hoho:

Ja, jeg endrer også på fakta som er uvesentlige for saken.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg endrer ikke på så mye, men burde kanskje gjøre det :) Men jeg logger meg heller ut, eller passer på å ikke skrive ting som jeg ikke vil folk skal vite.

Skrevet

har ikke endret noe, hvertfall ikke som jeg vet om. (kanskje jeg har gjort det ubevisst)

Men jeg legger ikke ved alt av informasjon, prøver å være forsiktig med hva jeg faktisk forteller om meg selv, familien og eventuelt venner.

Jeg har en venninne her inne som kjenner mitt nick og hvem jeg er og jeg henne, men det er alt. Og det er egentlig helt greit for meg :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke kommet opp i en situasjon hvor det ville vært aktuelt ennå, men jeg ville nok gjort det hvis jeg var redd for å bli gjenkjent.

Skrevet

Har lagt merke til at endel folk legger ut veldig detaljerte historier som må være veldig enkle å kjenne igjen for de som er involvert. I slike tilfeller får en nesten håpe at skribenten har endret på ting. Det er mye som utleveres her som folk neppe hadde likt skulle komme ut, for å si det slik.

Skrevet

Jeg kan endre på ting ja, men som regel er det om personlige ting eller hendelser (relatert til/om meg).

Når det er sagt er ikke dette noe jeg gjør ofte. :)

Skrevet

HVA? Får man lov til å ikke være "ærlig"? Er det bare jeg som har opplevd å bli mistrodd og blitt kalt både det ene og det andre når jeg faktisk bare har vært ærlig hele tiden?! Og da helt bevisst. Mens andre går fri....

Skrevet

Nei, det pleier jeg ikke å gjøre, men det er ofte slik at jeg velger å la være å nevne enkelte ting, til hensyn for meg selv og andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest StockDama
Skrevet

Ville ikke vært noe vits i.

Har hatt det samme nicket i flere år over flere nettsider, så de som kjenner meg, gjenkjenner meg uansett om jeg pynter eller ei.

Gjest Løve66
Skrevet
Det tror jeg ikke at jeg gjør nei, ikke bevisst i alle fall

Er ikke redd for å bli gjenkjent her da jeg ikke sier noe negativt om noen jeg kjenner enten dem vet at jeg er her eller ikke!

Har en søster som vet hvem jeg er, ei svigersøster (heter det ikke det da, gift med min bror), en sønn og en samboer, samt noen veninner - så å evt. lyve om noe blir jo bare dumt for meg tilslutt alikevel.

Svigerinne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...