Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt et dermalogica kit fra ei britisk nettside. Verdien er på ca 170 kr og dermed under tollgrensa. Men så søker jeg opp pakka og leser dette:

03.11.08 13.57 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

30.10.08 19.38 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

30.10.08 18.41 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

30.10.08 06.15 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Hva betyr det at pakka er antatt tollpliktig? Og ankommet lager?! Skjønner ikke helt dette, så blir glad hvis noen har peiling. Synes det var rart for jeg skal jo ikke betale moms når verdien er 170 kr. Har heller ikke mottatt noe brev i posten angående tollbehandling..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har bestilt et dermalogica kit fra ei britisk nettside. Verdien er på ca 170 kr og dermed under tollgrensa. Men så søker jeg opp pakka og leser dette:

03.11.08 13.57 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

30.10.08 19.38 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

30.10.08 18.41 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

30.10.08 06.15 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Hva betyr det at pakka er antatt tollpliktig? Og ankommet lager?! Skjønner ikke helt dette, så blir glad hvis noen har peiling. Synes det var rart for jeg skal jo ikke betale moms når verdien er 170 kr. Har heller ikke mottatt noe brev i posten angående tollbehandling..

Kan det være mulig at verdien på varen pluss shippingkostnaden har blitt tatt med?

Det skjedde nemlig meg akkurat. Det er vel bare verdien på varen som skal på oppgitt på utsiden av pakken, altså at shippingkostnaden ikke skal føres opp der?

Vet ikke om dette var til hjelp, men.

Skrevet

du får bare vente å se om du får brev fra posten on toll og moms.

vis du gjør det sender du kopi av mailen du fikk kjøpt dermalogika til privatfortolling.

Skrevet

Du skal ikke se bort ifra at tollen har hatt mistanke om at varen er verd mer enn det står på pakken. Skjedde med en kjole jeg kjøpte, og jeg måtte betale 100kr tollgebyr til posten. Vet ikke helt hva som skjedde, sparte så mye penger uansett at jeg la ikke meg mer oppi det.

Det kan også hende valutakursen til Tollen har endret seg fra du kjøpte pakken og den kom frem til de.

Skrevet (endret)

Trådstarter her igjen! I dag fikk jeg melding om ankommet ufortollet sending fra posten. Samme hvordan jeg regner på det, så skal ikke pakken min være mer verdt enn ca 170 kr. Har regnet ut med kursen som står på tollvesenets sider, både da jeg bestilte pakken og da den ankom landet. Så jeg lurer på om jeg vil slippe unna mva og fortollingsgebyr siden jeg har sendt dem kvittering for kjøpet på e-post til xxx? Eller blir jeg nødt til å sende inn det brevet jeg fikk og føre på fødselsnummer? Jeg er helt blank på dette. Er jo sånn sett ikke så mye penger det blir om jeg må betale mva og gebyr, men av prinsipp så vil jeg klage på dette for det blir jo ikke riktig.

E-postadresse fjernet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Hvis sendingen er ufortollet er det vel strengt tatt ikke noe problem :eeeh:

Skrevet

Helt ute av emnet, men hvor har du kjøpt dermalogica kit fra? Har også lyst på, men finner ikke til under 200 kr

Skrevet

Må bare beklage mine dumme spørsmål, men har aldri bestilt fra utlandet tidligere så er rimelig grønn på dette her! Hehe

Skrevet

Det jeg mente var at jeg aner ikke om det er en nettbutikk til å stole på, så derfor det blir spennende å se. Men satser på at det er trygt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...