Gå til innhold

Hvorfor h*n?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke ute etter å krangle eller noe, jeg bare lurer på hvorfor en del skriver h*n i stedenfor han/hun, spesielt når det er snakk om familie.

Skjønner at det er for å sensurere, men hvorfor, blir man mer anonym?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ikke ute etter å krangle eller noe, jeg bare lurer på hvorfor en del skriver h*n i stedenfor han/hun, spesielt når det er snakk om familie.

Ja, man blir mer anonym når man ikke avslører om barnet man snakker om er gutt eller jente. Det er en av mange små ting man kan gjøre for å anonymisere seg.

Skrevet
Ja, man blir mer anonym når man ikke avslører om barnet man snakker om er gutt eller jente. Det er en av mange små ting man kan gjøre for å anonymisere seg.

Det kan jeg forsåvidt forstå. Men i 99% av slike innlegg blir kjønnet raskt avslørt likevel, rett og slett fordi det tydeligvis er vanskelig å være konsekvent gjennom hele innlegget og spesielt ved behov for å bruke objektform (ham/henne) begynner mange å tulle med anonymiseringen. Jeg synes faktisk kjønnet blir mer iøynefallende ved dårlige forsøk på å skjule det framfor om vedkommende bare hadde skrevet innlegget på normal måte.

Skrevet
Det kan jeg forsåvidt forstå. Men i 99% av slike innlegg blir kjønnet raskt avslørt likevel, rett og slett fordi det tydeligvis er vanskelig å være konsekvent gjennom hele innlegget og spesielt ved behov for å bruke objektform (ham/henne) begynner mange å tulle med anonymiseringen. Jeg synes faktisk kjønnet blir mer iøynefallende ved dårlige forsøk på å skjule det framfor om vedkommende bare hadde skrevet innlegget på normal måte.

Jeg har sett tråder der en av de som svarer har fått for seg hvilket kjønn det er snakk om, og så bruker dette videre i tråden. Og så følger andre på. Mens ts aldri har avslørt seg... Merkelig det der :)

Skrevet

Jau da.. har jo klart den jeg da. Skulle holde tema utenfor mitt noe uheldig valgte nick. Så på siste post hadde jeg glemt at jeg hadde logget meg inn. Og der kommet nicket med. Men jaja..sånn kan det gå.

Jeg har sett tråder der en av de som svarer har fått for seg hvilket kjønn det er snakk om, og så bruker dette videre i tråden. Og så følger andre på. Mens ts aldri har avslørt seg... Merkelig det der

Det skjedde også i min tråd... :-)

Skrevet (endret)

Dette er noe av det verste jeg vet i kvinneguiden-innlegg, har faktisk ikke sett det noen andre steder. Jeg kan forstå det hvis en av brukerne som er ganske offentlige skal ta opp noe alvorlig om sitt barn eller noe sånt, men når en bruker skriver et helt vanlig innlegg på Karriere og utdanning med tittelen 'hva slags studier kan passe for vennen min?' og så sensurerer kjønnet blir det for dumt. Og ufattelig irriterende å lese alle stjernetegnene!

Endret av Glynis
Gjest h*n derre
Skrevet
Dette er noe av det verste jeg vet i kvinneguiden-innlegg, har faktisk ikke sett det noen andre steder. Jeg kan forstå det hvis en av brukerne som er ganske offentlige skal ta opp noe alvorlig om sitt barn eller noe sånt, men når en bruker skriver et helt vanlig innlegg på Karriere og utdanning med tittelen 'hva slags studier kan passe for vennen min?' og så sensurerer kjønnet blir det for dumt. Og ufattelig irriterende å lese alle stjernetegnene!

...og så alle de som glemmer seg av..og skriver "hun" et sted, og "h*n" de andre plassene..kunne spart seg bryet.. :)

Skrevet
Dette er noe av det verste jeg vet i kvinneguiden-innlegg, har faktisk ikke sett det noen andre steder.

Å skrive h*n eller haun er faktisk ganske vanlig, og jeg mener å se det oftere andre steder enn på kvinneguiden, , men jeg deltar kanskje ikke i de rette forumene her.

Det er en grei måte å kunne spørre om eller bidra med informasjon uten å henge ut den det er snakk om, synes jeg.

Det spiller ingen rolle om man synes at ting er bagatellmessige og unødvendige å anonymisere. Det kan jo hende at andre ikke har lyst til å ha livet sitt brettet ut over internett uten at de har noen styring på det selv. Dessuten kan en bagatell for meg være en stor sak for en annen. Vi er jo forskjellige i hva vi oppfatter som viktig.

Skrevet

Har jeg også lurt på...

Tror ikke det hjelper noe særlig på anonymiseringen... Dessuten få som greier å være konsekvente.

Skrevet
Det er en grei måte å kunne spørre om eller bidra med informasjon uten å henge ut den det er snakk om, synes jeg.

Jeg foretrekker faktisk å bytte kjønn/andre detaljer enn å skrive femten stjerner per innlegg.

Skrevet

Ja, selvfølgelig blir man mer anonym, og, ikke minst, man lar være å utlevere barnet sitt.

Jeg foretrekker faktisk å bytte kjønn/andre detaljer enn å skrive femten stjerner per innlegg.

Deg om det, jeg foretrekker stjernen, så får du heller hoppe over mine innlegg, hvis det irriterer deg grenseløst.

Skrevet

Det kan du jo bare gjøre, men jeg ser ikke helt forskjellen. Om du har en han og skriver hun i stedet, blir det jo like mange u-er som det ville vært stjerner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...