VesleBråka Skrevet 14. juni 2003 #1 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg prøver meg med å finne ut litt om deres erfaringer: Jeg har til tider vært mye plaget med UI. Legen og i alle bøker jeg har sett i, beskriver symptomene som "vondt når du tisser" og ellers ingen plager. Dette er helt motsatt av mine symptomer, jeg har vondt hele tiden bortsett fra når jeg tisser! Det er kun når lukkemuskelen får slappe av (på do) at det ikke er vondt. Jeg synes det er forferdelig ubehagelig og vondt. Jeg pleier å ta medisinen, og så sitte på do og vente på at den skal virke.. Hos legen tar de urinprøve, og den slår ut på UI. Men det er kanskje et vidt begrep? Et par ganger har jeg hatt så vondt at legen får en rynke mellom øyenbrynene og lurer på om det har gått opp i nyrene. Men det er lukkemuskelen som er vond'te. Noen med lignende erfaringer? Noen erfaringer i det hele tatt? Leger som har funnet ut av det hos dere? Setter stor pris på alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicki Skrevet 14. juni 2003 #2 Del Skrevet 14. juni 2003 Har også hatt urinveisinfeksjon en del ganger opp gjennom årene. Når jeg har hatt det har jeg hatt vondt hele tiden. Og det gjør veldig vondt. Blir som regel værre rett etter jeg har vært på do fordi da er blæren helt tom. Derfor har det hjulpet å drikke mye også appelsinjuice til jeg har fått medisin og den har begynt å hjelpe. Av og til kan jeg kjenne tegn til UI da drikker jeg masse og går på do ofte. Da hender det jeg slipper å dra til legen, da blir det liksom ikke noen stor infeksjon. Men når det først har blitt veldig vondt så har det ikke gått over av seg selv. Da må det antibiotika til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2003 Takk for svar, Nicki. Kanskje jeg gjør vondt verre ved å sette meg på do da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 14. juni 2003 #4 Del Skrevet 14. juni 2003 Bare et lite sidespor ang. urinveisinfeksjon. Tiss etter samleie! Råd fra lege, etterpå har jeg aldri vært plaget med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juni 2003 Ja, Octavia, jeg skal love deg at jeg gjør det! Har ikke hatt det på over ett år nå faktisk, takket være min tisse-fanatisme. Før pleide jeg å få det ca. en gang i måneden :cry: Men jeg lurer likevel ettersom mine symptomer og legens og bøkenes symptomer er så forskjellige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 14. juni 2003 #6 Del Skrevet 14. juni 2003 I tillegg til å drikke mye appelsinjuice når man kjenner symptomer så har jeg hatt stor nytte av tranebærkapsler. Nå har jeg alltid en boks stående slik at jeg kan ta meg en kur når jeg kjenner noe. Jeg har hatt begynnende UI to ganger siste året og begge gangene slapp jeg legebesøk :D . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #7 Del Skrevet 14. juni 2003 For de som plages ofte med UVI, vil jeg annbefale soneterapi eller homeopat for å forebygge problemene. Ellers er det viktig å drikke masse og tisse etter samleie. Tranebærkapser, appelsinjuice er også forebyggende. Det er ikke morsomt å gå på antibiotika en gang i måneden pga. UVI, så prøv å forebygg med alternativt. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå