Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at man har en bekjent/venn som er veldig hyggelig og grei, men man føler ikke at man er helt på bølgelengde med henne. Personen ber deg hele tiden med ut på ting, og man føler seg som et rasshøl fordi det ikke er noe vondt i henne.

Hvordan takler man en slik situasjon? Bør man si rett ut at "dessverre, men jeg føler ikke at vi passer sammen"? Eller skal man finne på unnskyldninger for å ikke kunne bli med på ting? Jeg føler liksom at begge deler blir galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden skal jeg følge med på. Har hatt dette problemet et par ganger selv.

Skrevet

Hun tar sikkert hintet hvis du takker nei gjentatte ganger .

Jeg hadde nok begynt å le og trodd at vedkommende var smårar , dersom noen hadde sagt :

" dessverre, men jeg føler ikke at vi passer sammen" hvis jeg hadde spurt noen om de ville finne på noe hehe .

Syntes ikke du skulle finne på unnskyldninger , bare si at det ikke passer , ikke vil etc ;)

Skrevet
Syntes ikke du skulle finne på unnskyldninger , bare si at det ikke passer , ikke vil etc ;)

Hva hvis det helt åpenbart passer?

Skrevet
Hva hvis det helt åpenbart passer?

Da burde jo vennen ta hintet!

Er jo bare å trekke seg unna. Ikke ta telefonen like mye, og bare "gli fra hverandre". Synes også det høres dumt ut med "vi passer ikke helt sammen". Kan like godt slenge på "det er ikke deg.. det er meg", eller "kanskje en annen tid - et annet sted..."

Skrevet

Hvorfor er det akseptert å dumpe venner på denne måten (altså ved å trekke seg unna og unngå personen), mens det er helt forkastelig å gjøre det samme med en kjæreste?

Skrevet
Synes også det høres dumt ut med "vi passer ikke helt sammen". Kan like godt slenge på "det er ikke deg.. det er meg", eller "kanskje en annen tid - et annet sted..."

Jeg har sagt dette mange ganger til mennesker som maser uten stopp. "Beklager, men vi har ingenting til felles og jeg har ikke lyst til å tilbringe tid med deg". Tar de ikke et hint så får de tåle den brutale sannhet.

Skrevet
Hvorfor er det akseptert å dumpe venner på denne måten (altså ved å trekke seg unna og unngå personen), mens det er helt forkastelig å gjøre det samme med en kjæreste?

Fordi en kjæreste er nettopp det, og ikke bare en venn. En kjæreste er en man har knyttet seg til sterkere enn en venn, ergo er det andre regler som gjelder. På samme måte som at man kan ha flere venner, men bare én kjæreste.

Jeg ville gått for unnvikelsestaktikken. Man tar hintet etter en stund. Jeg har blitt "dumpet" på det viset selv ;) Når man får avslag nr ørten så begynner man å gå lei, og finner andre å være med i stedet.

Skrevet

Ta henne med på noe du synes er kjempegøy!! Ta med veninner som er kjempelik deg selv + denne veninnen du ikke passer så godt sammen med. Vær dere selv, og kos dere. Enten tør hun opp og viser sitt egentlige selv, som egentlig er slik dere er. Eller så finner hun ut at dere ikke passer så godt sammen, og slutter å be deg med på ting :)

Skrevet

Jeg synes det kommer veldig an på venninnen. Hvis det er en du ikke er så nære med så kan det vel dø ut. Men hvis det plutselig skjærer seg med en venninne som du har kjent lenge og vært veldig knyttet til så er det en feig og dårlig måte å kutte ut ting på bare å la det dø ut av seg selv. Synes jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...