Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. november 2008 #1 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg forventer ikke et fasitsvar, men jeg trenger en bekreftelse eller avkreftelse på noen tanker jeg har gjort meg. Problemstillingen er som følger: Et barn/ungdom har store generelle lærevansker. Innlæringen er ikke det største problemet, barnet/ungdommen trenger bare litt ekstra tid til det, men det vanskeligste er at barnet/ungdommen har redusert evne til abstrakt tenkning. Dette fører til problemer med: * å sette ting i sammenheng, *resonnere seg fram til et svar, *vite hvordan og når den ervervede kunnskapen skal brukes, Evnen til abstrakt tenkning og resonnering økes gradvis i løpet av puberteten, og starter vanligvis i alderen 11-12 år. Men utvikles disse evnene på grunn av puberteten, eller er det aldersmessige erfaringer som fører til utvikling av evnene? Kan en forsinket pubertet også føre til forsinkelser med utvikling av disse evnene, og kan de utvikles når puberteten starter? Veldig takknemlig for tanker rundt dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå