Gjest Pupsilure Skrevet 4. november 2008 #21 Skrevet 4. november 2008 Det høres så godt ut å kunne gå kveldsvakter..hvilken jobb er det du har? Så..sånn som du har det etter en dagvakt, sånn er hver dag her Jeg har til og med vurdert å utdanne meg til sykepleier, for så å jobbe kveld/natt. For dette livet her...det går ikke an..jeg klarer ikke mer.. jeg er 25 år, og gleder meg omtrent til å gå av med pensjon. Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede barn. Stortrives, og elsker jobben min!! Og det er mye bedre betalt på kveld Det er mange hos oss som er ufaglærte, så du kunne nok fått deg en slik jobb et sted. Høres forferdelig ut å ha det sånn hver dag. I hele helgen har jeg vært helt ødelagt fordi jeg hadde to dagvakter.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #22 Skrevet 4. november 2008 Heisann. Jeg har fått diagnosen "forsinket søvnfasesyndrom" og kan fortelle litt om hvordan jeg har det: I ca tre år sov jeg aldri, og når jeg først sovnet, klarte jeg ikke å stå opp igjen. Hver natt lå jeg våken, før jeg sovnet kanskje 3-4 timer om jeg var heldig. Skulle stå opp 6.30, rekke tog 7.00, skole, tog hjem 15.50 - hjemme 1730. Jeg kom meg på skolen hver dag, men fikk ikke gjort noe som helst på skolen. Jeg sov omtrent med øynene åpne, og har alltid vært ganske rolig og stille av meg. Konstant sliten. Ikke tale om at jeg orket noe utenom. Jeg var til legen min med dette og fikk henvisning til en søvnterapaut på søvnsenteret i Bergen. Han ga meg diagnosen, og forklarte meg litt rundt det. Han ga meg resept på melatonin (som du ikke får tak i med mindre du har resept i Norge) og en søknad om lyslampe fra staten. Jeg hadde brukt melatonin i nesten ett år, før jeg fant ut at jeg ikke trengte det lenger. Nå har jeg ikke lenger problemer med søvnen, men har fortsatt problemer med at jeg er trøtt og sliten. Jeg orker ikke å trene, jeg orker ikke å finne på noe, jeg orker ikke å rydde. Hver dag på jobb har jeg mest lyst å gå hjem, selv om jeg trives. Skulle hatt en jobb hvor jeg kunne stå opp sånn ti, fått sovet litt ut
mysan Skrevet 4. november 2008 #23 Skrevet 4. november 2008 Jeg tenker også kosthold. Får du i deg nok næring i løpet av dagen, nok og riktig slik at du holder blodsukkeret stabilt utover hele dagen? Det hjelper ikke å spise såkalt sunn mat dersom man allikevel får i seg for lite, og for sjeldent slik at blodsukkeret går i kjelleren.
Gjest TS Skrevet 4. november 2008 #24 Skrevet 4. november 2008 Takk for mange gode svar! Det kan godt være at jeg spiser "dårligere" enn jeg tror..men har et normalt sunt kosthold jevnt over..med tran og vitaminer som bonus. Det med forsinket søvnfasesyndrom skal jeg sjekke ut..ingenting hadde vært bedre enn om det er hjelp å få.. Poenget er vel også det at jeg ikke har noen reell motivasjon tror jeg.. ikke noe jeg har LYST til å stå opp til, eller bruke kveldene på. Og det er nok litt av problemet, jeg har alltid "fulgt strømmen", og ikke gjort ting av lyst...på toppen av at alt er slitsomt i utgangspunktet. Ei her foreslo en depresjon, og det kan godt være.. ettersom jeg skjønner så er det snakk om nedstemthet, passivitet, initiativløshet osv...og det er jo så meg som det kan bli. Men..var jo slik allerede som baby..kanskje jeg er nedstemt fra "naturens side". Takk for svar i allefall
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2008 #25 Skrevet 5. november 2008 Blir skikkelig skremt jeg, TS... Er det meg du skriver om eller? 0.o Oppdater oss gjerne om hvordan det går!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå