Sarah_83 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Vel nå har vi vært sammen i over 4 år. Elsker hverandre og planlegger et liv sammen, skal gifte oss, barn osv. Men.. jeg har den siste tiden begynt å irritere meg mye over han. Er stressa og jobber mye for tiden, og lunta er ikke så lang da. Rot og ting han skulle gjort for leeeeenge siden irriterer meg. Jeg er derfor en del sur om dagen og.... ikke kjefter akkurat, men du merker at jeg ikke er blid da, for å si det sånn. Hva gjør man ??? Har ikke lyst til å irritere meg over alt og virke sur, det må jo være kjipt for han. Det det ender med er at jeg får dårlig samvittighet for at jeg er småsur om dagen. Hjelp! Jeg vil ha tilbake latteren... Tips??? Råd??? Noen andre som har det sånn eller har hatt det sånn?? Hva gjør dere med det? Er ikke slik hver eneste dag altså, men det er for mange dager som er sånn nå føler jeg.
Gjest Gjest_fish_* Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Vel nå har vi vært sammen i over 4 år. Elsker hverandre og planlegger et liv sammen, skal gifte oss, barn osv. Men.. jeg har den siste tiden begynt å irritere meg mye over han. Er stressa og jobber mye for tiden, og lunta er ikke så lang da. Rot og ting han skulle gjort for leeeeenge siden irriterer meg. Jeg er derfor en del sur om dagen og.... ikke kjefter akkurat, men du merker at jeg ikke er blid da, for å si det sånn. Hva gjør man ??? Har ikke lyst til å irritere meg over alt og virke sur, det må jo være kjipt for han. Det det ender med er at jeg får dårlig samvittighet for at jeg er småsur om dagen. Hjelp! Jeg vil ha tilbake latteren... Tips??? Råd??? Noen andre som har det sånn eller har hatt det sånn?? Hva gjør dere med det? Er ikke slik hver eneste dag altså, men det er for mange dager som er sånn nå føler jeg. Kanskje dere kan prøve å sette av litt tid til å gjøre koselige ting sammen? Sånn at ikke alt blir fokus på den stressende og irriterende hverdagen.. Men kanskje ikke så lett det, når man i utgangspunktet er irritert.
Sarah_83 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Kanskje dere kan prøve å sette av litt tid til å gjøre koselige ting sammen? Sånn at ikke alt blir fokus på den stressende og irriterende hverdagen.. Men kanskje ikke så lett det, når man i utgangspunktet er irritert. Jobber mye, men er nok lurt å sette av tid som du sier. Råd til hva man kan finne på??
Gjest Gjest_fish_* Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Jobber mye, men er nok lurt å sette av tid som du sier. Råd til hva man kan finne på?? Hmmm..kanskje en skikkelig god middag, med vin og stearinlys og det hele? En morsom film med kjøpepizza? En tur på et hyggelig sted, kanskje det er en form for fornøyelsesplass dere begge kan være interessert i, eks. akvarium, museum, teaterstykke, konsert, biljard, spasertur, fisketur, besøke noen gode venner, eller bare gå ut og ta en øl? :D Føler jeg har sterk fokus på mat og alkohol, men det kan jo byttes ut med annet innhold, hehe..
Sarah_83 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 Hmmm..kanskje en skikkelig god middag, med vin og stearinlys og det hele? En morsom film med kjøpepizza? En tur på et hyggelig sted, kanskje det er en form for fornøyelsesplass dere begge kan være interessert i, eks. akvarium, museum, teaterstykke, konsert, biljard, spasertur, fisketur, besøke noen gode venner, eller bare gå ut og ta en øl? :D Føler jeg har sterk fokus på mat og alkohol, men det kan jo byttes ut med annet innhold, hehe.. Nei det var da gode forslag syns jeg. Men hvordan legge bort alle de stressende tankene og jobbtankene?
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Putt alle jobbtanker i en boks i hjernen. Lukk den når du kommer hjem fra jobb, åpne den når du er tilbake. Funker kanonbra! Så er det viktig å trene.. om så bare en eller to gang i uka. Evt gå på fjellet eller i skogen.
Nabodama Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Nei det var da gode forslag syns jeg. Men hvordan legge bort alle de stressende tankene og jobbtankene? De forsvinner når du gjør noe morsomt
Apollon Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Det virker som en del av ansvaret ligger på deg og jobben din. Det er ditt ansvar å håndtere jobben slik at du ikke kommer utslitt og sur hjem hver eneste dag. Gjør du det, bør du gå meget stille i dørene og ikke forvente at han har ordnet alt det andre for deg. Det er lov å jobbe mye, men vær oppmerksom på hvordan du oppfører deg når du er sliten. Klaging fra en som alltid er på jobb og aldri bidrar virker mot sin hensikt!
Sarah_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2008 Det virker som en del av ansvaret ligger på deg og jobben din. Det er ditt ansvar å håndtere jobben slik at du ikke kommer utslitt og sur hjem hver eneste dag. Gjør du det, bør du gå meget stille i dørene og ikke forvente at han har ordnet alt det andre for deg. Det er lov å jobbe mye, men vær oppmerksom på hvordan du oppfører deg når du er sliten. Klaging fra en som alltid er på jobb og aldri bidrar virker mot sin hensikt! Jeg kan ikke bare legge bort jobben heller fordi jeg har så mye å gjøre at når jeg kommer hjem, har jeg heller ikke fri, mye å skrive og planlegge, så det er ikke så lett å legge det bort. Jeg vet at det er mange dager jeg virker sur, fordi jeg er så stresset hele tiden. hmmm...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Jeg kan ikke bare legge bort jobben heller fordi jeg har så mye å gjøre at når jeg kommer hjem, har jeg heller ikke fri, mye å skrive og planlegge, så det er ikke så lett å legge det bort. Jeg vet at det er mange dager jeg virker sur, fordi jeg er så stresset hele tiden. hmmm... Hva er viktigst? Kjæresten eller jobben?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå