Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei. Nå har det seg sånn at jeg har flyttet langt fra byen og langt fra treningsentrene, og har ikke mulighet til å komme meg dit. Ute kan jeg ikke jogge fordi det er noe spesielt med pusten min når jeg jogger. Jeg føler at jeg må trene, men jeg har ingenting å trene. En vennine av meg har en datter som har fått seg dansematte der hun danser mye. Det jeg lurer på da, er dansematte en god trening? Jeg tenkte på å bruke dette som min trening for en dag. Man beveger jo kroppen, og dans er en bra trening. Hva mener dere? Jeg går mye turer men blir fort lei og vil finne på noe annet.
sungirl Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 (endret) Hva med å kjøpe innesykkel/spinningsykkel?? Finnes mange bra hjemmeapparater også... En dansematte høres gøy ut de første gangene man prøver, men blir nok liggende uten å bli brukt - det hadde skjedd her hvertfall.. Endret 3. november 2008 av sungirl
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Min søster har en dansematte, og hun bruker den en god del. Jeg vet ikke hvor mye treningseffekt det er i den, men det er garantert mer enn om du bare blir sittende i sofaen Og det er det lett for at skjer om du ikke har noen andre treningsformer du liker. Så go for it, sier nå bare jeg. Eneste du må tenke på, er om det bor noen under... Man tramper rundt endel, og de som bodde i underetasjen der min søster bodde før ble litt sur om hun brukte matten når de var hjemme.
Gjest L_C Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Ja, dansematte er god trening! Og ikke minst er det mye artigere med dansematte enn å sitte på en kjip sykkel inne. Etterhvert som du behersker matten vil du ha bedre utbytte av den. Jo raskere/vanskeligere sang, jo mer må du røre på deg (og forbrenner)
Gjest Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 De fleste dansematter man kjøper har vanlige sanger og et sakte tempo. Men de er greie. Selv har jeg wii fit til wii'en min og den blir brukt innimellom, kanksje ikke ofte nok, men når jeg først trener så trener jeg en time eller to.
Gjest L_C Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Sangene er ikke i dansemattene. Man får kjøpt flere spill med mange forskjellige sanger på, og det finnes masse å velge mellom Omtrent som med singstar
Mischa Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 (endret) De fleste dansematter man kjøper har vanlige sanger og et sakte tempo. Men de er greie. Selv har jeg wii fit til wii'en min og den blir brukt innimellom, kanksje ikke ofte nok, men når jeg først trener så trener jeg en time eller to. Det er ikke mange rolige sanger i mitt dansespill (med matte). Dancing Stage Supernova tror jeg det heter. Så det er absolutt muligheter for å få opp pulsen ved å spille dansespill Jeg har egentlig gitt litt opp dansematten min fordi jeg ikke klarer å stokke bena på de mest avanserte nivåene og jeg er lei musikken.. men på Dancing Stage er det også treningsmodus hvor det også er kaloriteller. Jeg har Wii Fit også, bruker den ikke så ofte - føler ikke den gir meg så veldig mye og blir lei av all ventingen mellom bytting av øvelser Endret 4. november 2008 av Mischa
Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Eg har trena en del på dansematte, og eg syntes det var kjempeartig. Særlig når man begynner å få grepet på det,og kan avansere litt. Og det er god trim! Svetter godt når man har tråkka i en en god time, og tida går fort når man har det artig. Det som er viktig når det gjelder trim, og som det blir sagt over her, er at alt er bedre enn å bli sittende på rompa, og hvis man kan variere og gjøre noe en syns er artig, er det mer sannsynlig at man vil fortsette å forbedre/vedlikeholde formen sin. Lykke til med dansinga!
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Jeg kan også slå et slag for dansematte, jeg har til og med brukt pulsklokke når jeg har danset. Viste seg at på enkelte sanger var jeg oppe i 180 i puls, noe som ikke er så veldig langt unna makspulsen min. I gjennomsnitt har jeg de gangene jeg har brukt pulsklokka hatt mellom 140 og 160 i puls. At sangene er rolige og at det derfor ikke blir trening kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i, på et litt høyrer nivå finner man fort ut at selv de litt tregere sangene har mer enn nok trinn til at man blir andpusten. Jeg begynner i grunn å bli litt lei av sangene som er på mitt ene spill nå, selv om det fortsatt er masse igjen som jeg ikke klarer. Jeg har derfor tenkt å kjøpe meg et spill til, klarer bare ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg vil ha!
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Glemte bare å si at det beste med dansematte er at jeg blir så hektet, fordi jeg vil klare å få til en sang på det nivået, dermed glemmer jeg at jeg trener og plutselig har det gått en time
Mischa Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Kan noen anbefale dansespill til PS2? Jeg har Dancing Stage Supernova fra før men syns det er litt for mye japansk hard dance!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå