LekeHusmor Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Har i helgen kjøpt meg trøffelolje (av sorte trøfler) og en god rødvinseddik. Derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag til hva jeg kan bruke de til? Har noen oppskrifter fra før av, og elsker trøffelolje på pannestekte kamskjell.. men alltid spennende med nye idéer
Gjest Eurydike Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Trøffelolje er godt som smakstilsetning i jordskokkpuré.
LekeHusmor Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Hvor mye bruker du da - et par dråper bare?
Gjest Eurydike Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hvor mye bruker du da - et par dråper bare? Ja - viktig å ikke overdrive, sånn at jordskokksmaken bare blir understreket og ikke overdøvet.
LekeHusmor Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 Hva med supper - har sett på menyer rundt omkring at den blir brukt i kremede supper, blomkål, asparges osv.. men vet ikke hvordan dette fungerer i praksis? Og rødvinseddik er jeg helt blank på
Gjest Eurydike Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Hva med supper - har sett på menyer rundt omkring at den blir brukt i kremede supper, blomkål, asparges osv.. men vet ikke hvordan dette fungerer i praksis? Og rødvinseddik er jeg helt blank på Ang. supper så bare hiver jeg i noen dråper tilslutt, jeg, sammen med salt og pepper. Rødvinseddik kan du bruke i klassisk fransk vinaigrette, med sjalottløk, dijonsennep og olivenolje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå