Irmiel Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei! Mamma har problemer med lavt stoffskifte, og har vært sykemeldt i hele høst. Jeg tror hun er litt deprimert også, for i det siste har hun spist mindre og mindre av middagen jeg lager til henne, og mer og mer av potetgull og slikt på kveldene. Dette er jo ikke gunstig for henne.. og jeg vil gjerne hjelpe henne med å få tilbake matlysten. Hun er veldig glad i poteter og brun saus, da, men hun kan jo ikke leve på bare dette. :fnis: Det er også vanskelig å få i henne grønnsaker.. Det er alltid det hun tar minst av, og det som som oftest blir liggende igjen på tallerknen. Så, noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne å få i seg mer ordentlig mat? Jeg vet jo at det kan være vanskelig å gjøre noe med matlysten når stoffskiftet er galt, men alikevel..
Brunhilde Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Små porsjoner. Når noen har liten matlyst kan en full middagstallerken være uoverkommelig.
Irmiel Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Joja, jeg har jo prøvd med dette også. Men saken er det at hun foretrekker å ta mat selv. Og som oftest blir maten satt på bordet så vi kan forsyne oss selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå