Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg reiser til Canada for å være au pair i 6 månder fra 1.januar. jeg skal bo i et lite tettsted rett utenfor en stor by, og har ingen ide om ting en trenger å ha med...

skal feire nyttår, en del bursdager inkl. min egen, stå litt på snowboard, og ting jeg normalt ville gjort her hjemme, men jeg må tenke over hvor mye jeg kan ha med meg... og at det blir tre årstider - vinter,vår og sommer. det er mye som må med og jeg trenger tips for å gjøre det så enkelt som mulig!

har en liten plan om dette:

KLÆR OG SKO

to pene anntrekk -kjole og bukse

litt forskjellig hverdagsklær (vinter/vår)

sommerklær (inkl. badetøy)

uteklær og ullundertøy

treningstøy og treningssko

vintersko, støvletter, pen-sko/pumps og sommersko

allværsjakke

ANDRE TING

toalettsaker

aktiviteter til barna, på en vanskelig dag

noen små gaver fra norge til de tre små

mini-pc

reiseadapter

pass/penger/flybilletter osv.

div. adresser og telefon-nr

jeg vet det er mye jeg har glemt, så her trenger jeg alle rd og tips jeg kan få!:)

hvor stor koffert bør en ha på en slik reise, 120L koffert + 30L håndbagasje?

takk! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har plassmangel i kofferten - så kan du jo bare få noen til å sende sommerklær og -sko når det nærmer seg årstiden - og så kan du sende tilbake vinterklær - tar jo stor plass å lagre på.

Du kommer jo sikkert til å shoppe en del mens du er der borte, så begrens bagasjen så mye som mulig - tenker jeg.

Skrevet

Pakk så lite som mulig. Glem ting som store tunge jakker og sko. Det er billig å handle nytt her borte!

Skrevet
Pakk så lite som mulig. Glem ting som store tunge jakker og sko. Det er billig å handle nytt her borte!

Ville heller ikke tatt med meg sommerklær, men shoppa når du er på plass i Canada, for det kommer du til å gjøre likevel :) Men ta med deg klær til de første ukene, jeg reiste over med omtrent tom koffert og tenkte ikke på at jeg ikke kom til å få lønn før etter en måned, og heller ikke var så godt kjent at jeg fant fram til kjøpesentrene med en gang, så tok tid før jeg fikk shoppa alt jeg trengte..

Gjest ikke innlogget caviro
Skrevet

tusen takk for svar! de kommer godt med, jeg er s dårlig til å beregne hva jeg egentlig trenger og hva jeg "bare har med for sikkerhets skyld" :gjeiper:

takker og bukker!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...