Gå til innhold

Hvor er Valle Hovin?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_BI-student_*
Skrevet

Skal begynne ved BI i Oslo, og vil kanskje dele leilighet med en venninne. Vet noen hvor Valle Hovin er, og om det er sentralt? Er det noen skoler i nærheten/langt til sentrum?

Er det sykkelsti til sentrum?

Hvor langt er det?

Skrevet

Det ligger på Helsfyr. Det tar vel ca 10min inn til byen med t-bane. Jeg synes det er sentralt.

Skrevet

Det er sentralt, men det er ikke spesielt nær BI.

Skrevet

Valle Hovin er jo konsertarenaen...

Hvis du bor i området, bor du vel enten på Valle, på Hovin eller kanskje på Helsfyr. Uansett er det sentralt, som sagt over tar det ti minutter med banen til sentrum (og de fleste banene går til Helsfyr, så du slipper å vente på den som går en gang i halvtimen). Rusler ned til sentrum på 20-25 minutter. Hundre og fjørti bussruter, til og med flybuss.

Fint område! Rolig, men allikevel sentralt og enkelt og komme seg overalt.

Gjest Gjest_Bi-student_*
Skrevet

Så flott! Tror nok at vi satser på å finne oss en leilighet der i studietiden. Det hørtes ut som om det var sentralt :-)

Skrevet

Fra Helsfyr til Nydalen bruker du ca 20 minutter med t-bane hvis du er heldig med overgangene (innebærer bytte på Tøyen og Ringen østover til Nydalen). Ellers må du regne med ca. 30 minutter på buss eller t-banen via sentrum.

Gjest BI student
Skrevet
Fra Helsfyr til Nydalen bruker du ca 20 minutter med t-bane hvis du er heldig med overgangene (innebærer bytte på Tøyen og Ringen østover til Nydalen). Ellers må du regne med ca. 30 minutter på buss eller t-banen via sentrum.

Det er ikke mye for oss. Det viktigste for oss er at det er sentralt i forhold til sentrum, og det virker det jo som det er. Vi har heller ikke forelesninger hver dag.

Vet noen om det er sykkelvei/sti til sentrum?

Hva heter områdene fra Valle Hovin og ned mot sentrum/Majorstuen?

Skrevet

Du kan også ta 21-bussen til Carl Berner og ta t-banen til Nydalen derfra.

Skrevet

I bånd vestover, sånn ca:

Valle/Hovin/Helsfyr - Kampen/Tøyen/Carl Berner - Gamlebyen/Grønland/Grünerløkka/Rodeløkka - Sentrum/Ila/St.Hanshaugen - Homansbyen/Bislett/Vika - Majorstuen/Frogner

Tror du må regne med å sykle i bygatene endel hvis du vil sykle til sentrum.

Skrevet

Om det er nær Ringveien kan du ta buss 23 eller 24 fra Teisenkrysset eller Haslelund til Nydalen stasjon, tar 10 min under ideelle forhold, 20 min i rushen. Kan hende vi ses :)

Gjest BI student
Skrevet
Om det er nær Ringveien kan du ta buss 23 eller 24 fra Teisenkrysset eller Haslelund til Nydalen stasjon, tar 10 min under ideelle forhold, 20 min i rushen. Kan hende vi ses :)

Ja, kan hende :-)

Jeg har sett bilder fra Valle Hovin, og det ser ut som om det er vakre naturomgivelser der. Vann, park og fine områder. Det blir bra!

Gjest Gjest_Philippa_*
Skrevet

Mener å huske at det går t-bane direkte til Majorstuen, og det er 6 stasjoner unna?

Skrevet

Jeg har sett bilder fra Valle Hovin, og det ser ut som om det er vakre naturomgivelser der. Vann, park og fine områder. Det blir bra!

Ville ikke akkurat gå så langt som å kalle området vakkert. Men som andre nevner er det få minutter til byen med t-bane.

Skrevet

Visst er det pene områder på Valle Hovin! :) Da må dere ta en tur og se selv..

Skrevet

Grunnen til at noen er skeptiske er at områdene rundt er av en annen art, det merker du når du kommer dit. Men det er overraskende fint internt.

Annonse
Gjest Gjest_BI-student_*
Skrevet

Hvilke områder er rundt da? :)

Skrevet

Buss 58 fra Helsfyr T går til Nydalen om Bjerke. Så vet du det også.

Skrevet
Hvilke områder er rundt da? :)

Hasle, Helsfyr, Bryn og Brynseng bærer alle preg av industri/kontorområder.

Skrevet
Hasle, Helsfyr, Bryn og Brynseng bærer alle preg av industri/kontorområder.

Jepp. Jeg jobber selv i nærheten av Brynseng t-banestasjon. Kontor på kontor. Narvesen-kiosken der stenger klokka 18, det er ikke en kjeft som bor der eller har noen annen grunn til å bevege seg deromkring etter arbeidstid.

Men det er jo fort gjort å komme seg fram og tilbake mellom der og sentrum/resten av verden, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...