Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Fikk meg en tatovering på ankelen på fredag (31/10). Nå lurer jeg på når jeg kan barbere området igjen? Vet at dette kan ta en stund, for det er jo et sår lenge. Skal jo vaske og smøre i 5-6 uker til, så... Men noen som vet?
laperla Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Fikk meg en tatovering på ankelen på fredag (31/10). Nå lurer jeg på når jeg kan barbere området igjen? Vet at dette kan ta en stund, for det er jo et sår lenge. Skal jo vaske og smøre i 5-6 uker til, så... Men noen som vet? Hei:) Har en tatovering på leggen, og jeg begynte å barbere rundt dagen etter. Begynte å barbere over tatoveringen etter at skorpa hadde falt av. Hadde iallefall ingen problemer i etterkant, og min er like fin.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hei:) Har en tatovering på leggen, og jeg begynte å barbere rundt dagen etter. Begynte å barbere over tatoveringen etter at skorpa hadde falt av. Hadde iallefall ingen problemer i etterkant, og min er like fin. Takk skal du ha! Da må jeg vente litt til...
DDuck Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Jeg har også på leggen og ventet til litt etter skorpa var falt av.. Jeg blir ofte veldig tørr i den nye huden som kommer etter at skorpa er falt av, så jeg ventet til huden under var roet seg ned og blitt myk igjen
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg har også på leggen og ventet til litt etter skorpa var falt av.. Jeg blir ofte veldig tørr i den nye huden som kommer etter at skorpa er falt av, så jeg ventet til huden under var roet seg ned og blitt myk igjen Ok:) Takk! For huden der tatoveringen er vil til slutt "gå i ett med" huden rundt, ikke sant? Er litt tjukt nå, liksom...
laperla Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Ok:) Takk! For huden der tatoveringen er vil til slutt "gå i ett med" huden rundt, ikke sant? Er litt tjukt nå, liksom... Ja, den vil etterhver gå i et med huden din. Bare husk og vær nøye å smør den med Helosan daglig en god stund fremover, så den ikke tørker ut og blir stygg. Det tjukke du snakker om, er vel skorpa? Tatoveringa på leggen min grodde fort, i allefall. Vet ikke hva du har fått beskjed om, men jeg fikk beskjed om å rense med Klorhexidin hver dag frem til skorpa hadde forsvunnet. Litt off topix, men...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Ja, den vil etterhver gå i et med huden din. Bare husk og vær nøye å smør den med Helosan daglig en god stund fremover, så den ikke tørker ut og blir stygg. Det tjukke du snakker om, er vel skorpa? Tatoveringa på leggen min grodde fort, i allefall. Vet ikke hva du har fått beskjed om, men jeg fikk beskjed om å rense med Klorhexidin hver dag frem til skorpa hadde forsvunnet. Litt off topix, men... Ja, tror det er skorpa, hvis jeg ikke tar helt feil. Er ikke så inne i tattoos & stuff, men... Vet ikke hva salva heter, men fikk den av tatovøren. Vasker med vann og smører tatoveringen 3 ganger daglig, slik det står på lappen jeg fikk. Så tror det skal gå bra:)
DDuck Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Den jevner seg ut ja Jeg renset også bare med varmt vann og smurte med helosan
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Den jevner seg ut ja Jeg renset også bare med varmt vann og smurte med helosan Ok! Da skal det nok gå bra. Gleder meg til den blir helt fin
Småkjekset Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Hva slags tatovering har du fått deg da? Er helt hektet på tatoveringer selv, så gleder meg mye til jeg klarer å bestemme meg for hvilken jeg vil ha neste gang
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Hva slags tatovering har du fått deg da? Er helt hektet på tatoveringer selv, så gleder meg mye til jeg klarer å bestemme meg for hvilken jeg vil ha neste gang Har et svart dødninghode (ikke sånn "skummelt", men med knokler under, liksom) på ankelen. Er kjempefornøyd! Jeg er ikke av den mest vågale typen, så er litt stolt over å faktisk ha turt dette Har lyst til å ta en til, selvfølgelig... Hvilke tatoveringer har du?
Småkjekset Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Har et svart dødninghode (ikke sånn "skummelt", men med knokler under, liksom) på ankelen. Er kjempefornøyd! Jeg er ikke av den mest vågale typen, så er litt stolt over å faktisk ha turt dette Har lyst til å ta en til, selvfølgelig... Hvilke tatoveringer har du? Høres kjempe stilig ut synes jeg Jeg har et lite hjerte på venstre skulder og en sommerfugl rett under nakken. liker de kjempe godt, når jeg ser dem i speilet. Har nesten glemt at jeg har dem jo
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Høres kjempe stilig ut synes jeg Jeg har et lite hjerte på venstre skulder og en sommerfugl rett under nakken. liker de kjempe godt, når jeg ser dem i speilet. Har nesten glemt at jeg har dem jo Hørtes fint ut! Litt greit å ha dem et sted man lett kan skjule dem, da. Jeg er i hvert fall glad jeg ikke tok en på armen f.eks... Men gleder meg til sommeren, for da kan jeg vise den fram! Hehe...^^
Gjest TS Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Lurte på en ting til jeg. Jeg fikk tatoveringen min 31. oktober, altså snart to uker siden. Neste uke, tirsdag 18. november, skal vi ha svømming på skolen. På lappen jeg fikk fra tatoveringsstedet stod det at jeg måtte vente med bading i klor i 2-3 uker. Tror dere jeg kan bade neste uke, eller bør jeg vente? Det har jo gått 2-3 uker da, men trodde kanskje det var lurt å vente litt til. Hva ville dere gjort? Er litt redd for at den skal bli ødelagt, at det skal svi eller noe sånt...
laperla Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Lurte på en ting til jeg. Jeg fikk tatoveringen min 31. oktober, altså snart to uker siden. Neste uke, tirsdag 18. november, skal vi ha svømming på skolen. På lappen jeg fikk fra tatoveringsstedet stod det at jeg måtte vente med bading i klor i 2-3 uker. Tror dere jeg kan bade neste uke, eller bør jeg vente? Det har jo gått 2-3 uker da, men trodde kanskje det var lurt å vente litt til. Hva ville dere gjort? Er litt redd for at den skal bli ødelagt, at det skal svi eller noe sånt... Jeg ville nok venta.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Jeg ville nok venta. Takk for svar! Da tror jeg at jeg gjør det
laperla Skrevet 11. november 2008 #17 Skrevet 11. november 2008 Takk for svar! Da tror jeg at jeg gjør det Om det er det rette, er vel en annen sak. Men bedre å være helt sikker, tenker jeg. Det ville jo vært ille om tatoveringen skulle bli stygg pga. dette.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #18 Skrevet 12. november 2008 Om det er det rette, er vel en annen sak. Men bedre å være helt sikker, tenker jeg. Det ville jo vært ille om tatoveringen skulle bli stygg pga. dette. Ja, sant det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå