Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Har akkurat fått med en bærbar pc fra Acer. Har aldri hatt en bærbar pc før, så dette er sikkert et veldig dumt spm..

Men hvordan får man på skjermen igjen etter at man har lukket pcen? Har en Acer aspire 7520, hvis det har noe å si.. Har prøvd å trykke på "PÅ" knappen, men da skrur den seg av..

Håper noen er bedre på dette enn meg her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på innstillingene på BATTERI/STRØM inne på kontrollpanelet :)

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet

Mest sannsynlig har den gått over i Standby modus (da er ikke pcen helt av, alt som er oppe blir lagret i RAM-minne og bruker derfor strøm, men vesentlig mindre enn ellers. Du har også Hibernate/Dvalemodus, der det du har gjort blir lagret på harddisken og pcen slåes helt av, bruker altså ikke strøm, kjekt for når du starter opp igjen er den der den var sist du jobbtet, dessuten rasker til å starte opp), og da skulle den egentlig startet opp igjen fra Standby da du åpner lokket igjen. I Standby modus pleier et lys å blinke, på min må jeg da trykke på av/på knappen. Kanskje du bare trenger å trykke på en tast eller røre på musa/touch-paden.

Evt så slår den av bare skjermen når du lukker lokket.

Eller at den har slått av skjermen etter en viss tid

Alt dette kan du som sagt sjekke i Kontrollpanelet under Batteri/Strøm, så kan du tilpasse som du vil.

Vet ikke om det hjalp noe eller var til noe mer informasjon enn det som er sagt...

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Ble faktisk klokere:) Forstod det sånn at Hybernate var det beste alternative, og at da starter den igjen bare ved å åpne lokket igjen?:)

Er det forresten noen som vet hvordan man kan bytte språk til norsk? Nå er hele pcen engelsk, og det er litt knotete egentlig..

Unnskyld at jeg maser så mye..:)

Skrevet

Hvis pcen din er satt opp med engelsk os må du reinstallere vista og velge norsk... Det er dessverre ikke alle maskiner dette går på, har du valgt språket en gang,kan du ikke endre det.. Men på de aller nyeste maskinene er ikke det noe problem..

Men husk å ta backup av det du eventuelt har lagt inn på maskinen før du kjører recovery...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...