Gå til innhold

Hvordan sminker dere dere til vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Fuglehue
Skrevet

Jeg har en tynn flytende eyelinerstrek på øyelokket rett over øyevippene, og under bruker jeg sånn her blyant. Under det igjen brukes det bittelitt rødt, så det står til de røde extentionene mine. Mascara også da. Muligens noen mener dette kanskje er for mye til vanlig bruk, men jeg føler meg naken uten. Men ansiktsgriseri holder ejg meg unna, i fjor var det en ekkel gotherperiode, og da var det liksminke og pudder fra bodymap, som randt vekk i sommersola, å fy! Det er utrolig mye greiere å gå med ikkeno, tjohei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til vanlig:

Da bruker jeg litt pudder og bronzepudder

Evt rouge i stedet for bronzepudderet.

Øyenskygge, farge alt etter hva jeg skal ha på meg

Mascara

Hvit kajal på våtkanten

Lippsyl eller gloss med svak farge.

Bruker sjelden eyeliner, syntes jeg ser så trøtt ut når jeg har på meg det.

Skrevet

Hmm... det varierer med tiden. Hvis jeg sminker meg på bussen, dropper jeg øyenskygge, og har bare diskret eyeliner og mascara.

I dag hadde jeg god tid, og ville se litt gal ut, så jeg har rød eyeliner over øyet, rød kajal på våtkanten nede, svart kajal på våtkanten oppe, og svart eyeliner under øyet. Rett over eyelinerkanten har jeg lys sminke (beige-hvit --> veldig diskret) og over der (globelinjen) har jeg knall rød øyenskygge som tones ut litt "bortenfor" øyet (så det blir en strek, på en måte). Under øyet har jeg tonet ut eyelineren med samme rød øyenskygge.

Dette høres helt jævlig ut, men er litt kult, og matcher det jeg har på meg. Hvis jeg har litt dårligere tid, er sminken litt mer diskret, og i brun- eller grønntoner (jeg har grønne øyne). Bruker vanligvis brun eyeliner, fordi jeg er så lys. Og litt på øyebrynene.

I tillegg har jeg på litt pudder for å jevne fargen i ansiktet.

Kid-a

Skrevet

Til vanlig har jeg på meg mascra. Også bruker jeg en blank øyenbrynsgelè for å holde øyenbrynene på plass.

That's it...

Ikke alltid jeg bruker mascara engang, ikke på jobb iallfall. Men ellers så har jeg som regel det, da.

Lillian

Skrevet

Til vanlig - ingenting.

Når jeg sminker meg:

Mørkrød leppestift og transperant pudder.

Skrevet

Til vanlig bare mascara.

Når jeg gidder tar jeg også på øyenskygge.

Skrevet

Litt foundation fra Biotherm (sense) som jeg akkurat har kjøpt. Anbefales! Er vel solfaktor i den også.

Forget it concealer fra Biotherm av og til om det trengs.

Øyenskygge av og til. Nå for tiden lyse farger, f.eks ferskenfarget, lys rosa eller andre lyse pastellfarger. (ikke blå og grønn altså)

Mascara av og til, men nå har jeg farga øyenvippene mine, så det er ikke krise om jeg ikke har det på. Om jeg tar det på er det bare bittelitt som skal til. Svart mascara.

Hvit inliner på våtkanten nede.

Av og til mørk eyeliner under øyet..altså rett under våtkanten ved på vippene.

Pastel repair fra Loreal på leppene.

Skrevet

Jeg sminker meg ikke til vanlig.

Bare hvis jeg skal bort eller noe..

Skrevet

Skjelden jeg også sminker meg..

Når jeg gjør det tar jeg enten full pakke, eller bare helt diskret sminke.

Skrevet

foundation

øyenskygge

kajal

mascara

leppestift

+noen ganger eye-liner

Skrevet

Bruker til vanlig: lipgloss, maskara, concealer og solpudder, evt vanlig pudder under solpudderet. Av og til øyebrynsblyant. Har blitt litt slappere med sminkingen med årene, bruker nesten aldri øyenskygge legger.

Gjest Donna
Skrevet

Skal vi se :

Vann i ansiktet og på med ansiktskrem.

Deretter:

Øyeskygge - lys og sølv ....på øyelokket selvsagt

Svart blyant i vippekanten - bredere ut mot utsiden av øyet for å få "større" øye ...og på undersiden av vippekanten (under øyet) for å markere vippene bedre.

Svart maskara

Thats it.

Jeg er ikke flink med å sminke meg - så det blir slik hver gang ..... :-? :wink:

Skrevet

Maskara og eyeliner.

Øyenbrynene er farget.

Pudder.

Mulig litt concealer.

Skrevet

Eyeliner, mascara og pudder hver dag.

Skrevet

Foundation, rouge, øyenskygge, kajal, mascara, veldig diskret til dagtid, litt kraftigere til fest, og da også leppestift.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg bruker lite make-up til hverdags, har god lytefri hud og trenger bare ett lett transparet pudder for å dempe evt. blankhet. Sort mascara må jeg ha, har så masse vipper at jeg må være forsiktig med kajal og eyeliner. Litt øyeskygge i blant som matcher klærne, lys blå eller rosa, noen ganger krembeige.

Gloss på leppene må til, favoritten er fra Versace.

Minnie

Skrevet

Hmm....jeg bruker øyenskygge®, flytende eyeliner, mascara, foundation, solpudder og blank lipgloss til daglig. Nå om sommeren hender det ofte at jeg nøyer meg med mascara, solpudder og lipglossen.

Gjest Jamila
Skrevet

Til daglig: svart mascara, solpudder fra Clarins og gloss eller leppestift. Leppestiften er fra MAC, lipgloss favoritten er fra Versace.

Gloss på leppene må til, favoritten er fra Versace.
Helt enig med deg der, Minnie! Og til å være gloss sitter den veldig bra! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...