Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere frisørshampoer eller kjøper dere shampoo på butikken?

Hva slags fordeler har virkelig shampoer kjøpt hos frisøren, helt reelt? Noen som har merket forandringer på håret etter å ha begynt med dette?

Jeg bruker normalt kun butikkens shampoo, og billigste merke. Elvive e.l.... Håret mitt er ganske tynt, og litt flisete.. Vil det bli tykkere, og finere om jeg skifter til frisørshampoo? Synes det er ganske forskjell å bruke 30 eller 300 på en shampoo liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker butikksjampoo, -balsam og -hårkur, og er veldig fornøyd med det. Noen ganger klarer frisøren min å overtale meg til å kjøpe dyre frisørprodukter, men jeg har ALDRI vært fornøyd med noen av dem... Håret blir tungt og fett, selv om jeg har gitt beskjed om at jeg har hatt problemer med det ved bruk av frisørprodukter før. Jeg vet at hodebunnen må vennes til nye produkter, men når det ikke blir bedre i løpet av et halvt år så har jeg gitt opp!

Jeg bruker nå Schwartzkopfs Gliss Silk serie. Tidligere har jeg også brukt Elsevier (den gule) og Fruktis, og vært fornøyd med alle.

• Liker 1
Skrevet

Håret mitt liker ikke butikksjampo. Men det liker langt fra alle frisørsjampoer heller, så langt har jeg kun funnet ett merke som virkelig fungerer!

Bare så dette er klart: jeg konkluderer så og si aldri med at "dyrere betyr bedre kvalitet" slik mange ofte gjør, og jeg kjøper gjerne billigmerker av både det ene og det andre. Men akkurat på hårprodukter virker det som om det er et ganske stort hopp fra butikk- til frisørprodukter. Selv de frisørproduktene jeg ikke likte var bedre enn butikkproduktene (men det finnes sikkert elendige frisørsjampoer også).

Jeg aner ikke hvorfor - men det kan kanskje ha noe å gjøre med at de profesjonelle merkene har egne laboratorier som utvikler produktene og sikkert bruker litt mer ressurser på den slags? :klø:

Skrevet

Det kommer nok veldig an på hva man forventer av en sjampo. Hvis man har veldig "enkelt" hår, dvs ikke farget eller behandlet på noe vis, ikke spesielt tykt, tynt, slitt osv, er det sikkert mange som er fornøyd med butikksjampo.

Jeg kjøper sjampo, balsam og hårkur hos frisør, synes bl.a. fargene varer mye lenger, og jeg får masse fuktighet uten at håret blir for tungt eller fett. Merket faktisk stor forskjell fra butikksjampo, men som sagt over, det finnes så klart mange hårprodukter fra frisøren jeg ikke er fornøyd med også. Det er viktig å prøve seg frem på egenhånd og ikke bare høre på frisøren, for man må huske at de tjener mye penger på at du kjøper produkter av akkurat dem.

Min sjampo koster vel ca 250 om jeg ikke husker feil, det er selvfølgelig dyrt, men den varer jo lenge da (kjøper kanskje 3 ganger i året? ble veldig usikker nå).

Skrevet
Min sjampo koster vel ca 250 om jeg ikke husker feil, det er selvfølgelig dyrt, men den varer jo lenge da (kjøper kanskje 3 ganger i året? ble veldig usikker nå).

Jeg synes også at frisørsjampoene varer lengre enn butikksjampo. Det veier da litt opp for prisen :)

Skrevet

Jeg bruker frisørshampo av den enkle grunn at det er de merkene jeg liker best (KMS er favoritten akkurat nå, har tidligere brukt Wella SP og L'Oréal). Har prøvd billigmerker også, men ikke funnet noen jeg liker. Generelt synes jeg frisørmerkene er drøyere i bruk, så det blir ikke dyrt akkurat - en shampoflaske til rundt 200-lappen har jeg jo i hvert fall seks måneder (og jeg har ganske langt hår til og med).

Ellers når det gjelder kosmetikk og denslags er jeg absolutt ikke overbevist om at dyre merker alltid er best, jeg kjøper det jeg selv har funnet ut funker for meg. I sminkepungen min vil du derfor finne alt fra HM til Dior... :ler:

Skrevet

Håret mitt blir finest med frisørsjampo, men jeg tar meg ikke råd til det med mindre jeg har funnet noe på tilbud eller har vært i utlandet. Men sjampo på matbutikken kjøper jeg hvertfall ikke, for da føles håret mitt alt for glatt, tungt og porøst (ja, den kombinasjonen er faktisk mulig). Så jeg kjøper sjampo og balsam som er hakket dyrere enn matbutikksjampo, på Vita el.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ser på ingrediens-listen vil du se at det er vanligvis de samme ingrediensene som brukes i frisør -og butikksjampoer/balsamer. Det er en myte at det er stor forskjell, selv om jeg må innrømme at jeg også føler trangen til å kjøpe frisørprodukter isteden for produkter du får kjøpt på butikken. Det er sikkert mange år med hjernevasking som spiller inn her ;) Det finnes dårlig frisørprodukter akkurat som det finnes dårlige butikkprodukter, prøver noen å fortelle deg noe annet, så skal du ikke tro på det, det er virkelig ikke sant.

Om noen ikke tror på meg kan dere lese denne artikkelen skrevet av kosmetiske kjemikere (eller hva nå det heter på norsk ;)). Her har jeg tatt med det viktigste:

So do expensive conditioners strengthen hair better than cheap ones? Not necessarily. For example, Pantene and Tresemme are among the best conditioners we’ve ever tested and they’re certainly not that expensive. Most mid or high priced conditioners will do a pretty good job of lubricating your hair to prevent breakage.

What about the conditioners that are $30 per bottle? They use the same basic types of ingredients as products that are $10 or less. They may cost 3 times more but they certainly don’t strengthen your hair 3 times more!

Dere kan også sjekke ut denne artikkelen hvor de sammenligner Kerastase med en billigere sjampo og viser at ingredienslisten er så og si akkurat lik.

• Liker 2
Skrevet

Tro dette er veldig individuelt. Noen føler at håret blir best med butikkshampo, mens andre føler håret blir finest med frisørshampo. Jeg har selv prøvd både gode frisørshampoer og gode butikkshampoer som jeg gjerne kjøper igjen. Men det finnes også dårlige prdodukter i begge prisklasser. :)

Skrevet

Frisørene sier jo at mye av forskjellen er at frisørproduktene er mye mer konsentrert. Dvs at butikksjampoene kan jo inneholde mye av det samme, men det får ikke samme virkning når det samtidig er mye mer vann, fortykningsmiddel og/eller hva det det nå er de har oppi der.

Skrevet

har brukt begge deler, men merker ingen forskjell..

Nå farger ikke jeg håret og har tykt, bølgete hår..

Jeg tar som regel den shampooen som lukter best, eller den balsamen som gjør håret minst flokete..

Skrevet

Bruker bare frisørprodukter, til nød butikkshampo/balsam om jeg går tom.

Jeg har tykt, krøllet, stripet hår til korsryggen og merker forskjell på på frisør og butikkprodukter. Synes spesielt det er stor forskjell på butikkbalsam og frisørbalsam. Med butikkbalsam må jeg bruke en hel hånd med balsam og flokene går forsatt ikke skikkelig ut, mens med frisørbalsam trenger jeg bare en drøy teskje og flokene glir lett ut.

Kjøper alle hårproduktene på LF.

Gjest Raptuza
Skrevet

Hodebunnen min frikar ut om eg brukar butikksjampo. Den klør og dryss.

Skrevet

Signerer damen over meg; pluss at håret mitt blir fortere fett med billig-shampoo.

Skrevet

Jeg MÅ ha ordentlig shampoo og balsam. Høret mitt blir tørt, flistete, matt og forferdelig av butikksjampoo. Jeg kan godt kjøpe billige ting jeg, men ikke når det ikke funker! Som nødløsning på hyttetur = ok. Ellers går det ikke.

Tigi, KMS, Joico og Kerastase har alle produkter som passer bra til mitt "nordiske" hår. Kjøper det på nett og da blir det ikke så dyrt.

Skrevet

Har langt hår som jeg farver jevnlig. Bruker butikkshampoo, balsam mm. Fungerer helt utmerket i mitt hår.

• Liker 1
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Jeg har akkurat gått over til frisørshampo, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe butikkshampo igjen (med mindre jeg har veldig dårlig råd). Flaska kostet 180 kr, og er på 300 ml. Ikke så ille. Dessuten er frisørshampoen mye drøyere, en litt dæsj er nok. Før bruke jeg dobbelt så mye ca. Jeg merker at håret blir lettere og gre, og det er blankere/finere.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Kan legge til at jeg alltid har trodd at butikkshampo er mer enn bra nok, men forskjellen er faktisk der.

Skrevet

Det var jo en sak i avisene her for noen uker siden, hvor forskere hadde gjennomført en test av dette. De hadde en blindtest, hvor noen fikk butikksjampo og noen fikk frisørsjampo. Det viste seg at forsøkspersonene selv ikke klarte å finne ut om de hadde butikksjampo eller frisørsjampo, og at de med butikksjampo faktisk fikk det beste resultatet!

Jeg har hår til nedfor baken. Det er langt, og veldig tykt, og ikke flisete i det hele tatt. Jeg har alltid brukt butikksjampo. Men så driver jeg heller ikke med farging eller striping eller føning eller annen grov hårmishandling.

• Liker 1
Skrevet

Som mange andre nevner over her, så merker jeg forskjell på om jeg bruker frisør- og butikkshampoo. Men så er det det å finne de riktige produktene hos frisøren også da. Har vært bomkjøp der også.

For noen år siden, begynte håret mitt å brekke, pga. overdreven bleking og da redda K pak fra Joico mitt hår. Klart, det svei godt i lommeboka, men hadde det ikke vært for denne serien hadde jeg ikke hatt så ålreit hår som jeg har nå. Frisørene gir seg nesten over.

Men kan en ikke kjøpe hårproduktene sine på nett isteden for i salong?

Jeg sparer en helt del på det.

Og som andre også har sagt, disse produktene er drøye i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...