thumbalina Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg har tatt intoleransetest nå og fått beskjed om at jeg må holde meg unna: - melk - gjær - sukker - hvete - havre - rug - mais Noen som har noen gode tips å komme med? forslag til mellommåltid feks...
øyenstikker Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg har tatt intoleransetest nå og fått beskjed om at jeg må holde meg unna: - melk - gjær - sukker - hvete - havre - rug - mais Noen som har noen gode tips å komme med? forslag til mellommåltid feks... Bare et praktisk spørsmål: Jeg har fått beskjed av legen min at intoleranse for matvarer ikke vises på tester jeg. Så bare lurer på hvilke tester du har tatt?
thumbalina Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Bare et praktisk spørsmål: Jeg har fått beskjed av legen min at intoleranse for matvarer ikke vises på tester jeg. Så bare lurer på hvilke tester du har tatt? Nei ingen legetester viser det nei.... jeg har krysstestet på en måte med alternative metoder... Gikk først til kvantemedisin testing (måler tilstanden og reaksjonen på cellenivå) og fikk en liste med ting jeg måtte holde meg unna. Han målte også energinivå og behandlet dette - og fikk meg fra 100% sykemeldt, zombietilstand til bare jevnt ubehag. kom meg i full jobb, men fortsatt trøtt og sliten - og mye mageproblemer, men ikke så intenst som før. Så har jeg tatt en blodprøve ved Eu biotek lab i Seattle (gjennom homeopat) hvor jeg fikk opp de samme intoleransene som kvantemedisineren gjorde... og bekreftet samtidig mine egne notater. Jeg skrev matdagbok og påfølgende reaksjoner - og merket meg diverse ting som sannsynligvis gjorde meg dårlig. Så da har jeg tre holdepunkter som har gitt med omtrent samme svar - det er god nok dokumentasjon for meg, selv om legene ikke tror på det. Blodprøven ved Biotek utføres på samme måte som vanlige allergiprøver, ved at de utsetter blodet for allergenet, og teller antistoffer etter x antall dager. Jeg har gitt opp legestanden på dette området, for de benekter at det er et problem. Jeg har fått beskjed om å gå hjem å drikke melk feks fordi jeg ikke slo ut på laktoseintoleranse prøven som legen kan utføre. Men drikker jeg melk får jeg alvorlige magesmerter, og er oppblåst i flere dager. og på testene jeg har utført slo jeg ut på melk og wheyprotein - men ikke på kasein. Så jeg tåler laktose, men ingen andre deler av melken... det er bare et eksempel.. Så har du mistanker om at du ikke tåler noe, så ikke spis det. Kutt det ut i en mnds tid og se om det hjelper. Intoleranse reaksjoner kan vare leeeenge, så det holder ikke bare med et par dager.. og test med så rene produkter som mulig. Feks melk finnes i mye forskjellig mat, og hvete også... og du kan feks reagere på gjær, og dermed tro at det er hvetemelet ettersom det ofte er gjær i melprodukter.... skriv matdagbok og marker alle varer du blir obs på.. og så test å ta vekk en produktgruppe om gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå