Gå til innhold

Hva svarer jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hopp_*
Skrevet

Har fått meld. fra ei gammel "venninne" med spm. om hvordan det går, og hva jeg driver med. Hyggelig nok.

Men dette er et menneske jeg egentlig ikke ønsker kontakt med, hun er sykt konkurranseorientert, og sørger med jevne mellomrom for å holde seg oppdatert på gamle kjente, for å vite hvordan de "ligger an" i forhold til henne.

Uansett - jeg har verken noe behov for å ha kontakt med henne eller innvie henne i hva jeg holder på med.

Noen som har tips til hvordan det går an å svare "uten å svare"? Altså, være så "rund i kantene" at jeg egentlig ikke svarer, selv om jeg gjør det. På en måte :)

På forhånd takk, om noen har noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å svare, jeg.

Skrevet

"Jeg styrer med mitt og har det fryktelig travelt, men ellers bra."

Alt og ingenting sagt med få ord. ;)

Skrevet
Jeg hadde ikke giddet å svare, jeg.

Enig i denne. Om dette er en person du ikke vil ha kontakt med, er det da ingen grunn til å svare på en slik melding.

Skrevet

Jeg hadde nok bare latt være å svare på denne.

Alternativt ville jeg svart noe sånt som "Jo takk, det går bare bra. Håper alt står bra til med deg og."

Skrevet

1) Ikke svar

2) Eller skriv: Jeg er overlykkelig med verdens beste mann, har en drømmejobb og nettop flyttet inn i drømmeboligen. Skal snart ut på en reise til Afrika sammen med min kjære for å feire forlovelsen.Fikk en gedigen diamanring som er forlovelsesringen min og i dag skal vi ut å shoppe et matcende halskjede og øreringer.Jeg har det kjempefint, enn du da?

3) Eller svar: Jeg har det fint

Skrevet

Hvis det er noen du ikke vil ha noe spesielt med å gjøre, så enten ikke svar i det hele tatt (Noe som kan oppfattes som litt uhøflig og kanskje gi opphav til uønsket bitching fra hennes side) eller bare si noe kjapt som ikke betyr noe.

Det tryggeste er antakelige å svare, dersom hun er så konkurranseorientert som du sier, så er hun kanskje litt nærtagende og krenkbar, også. Men for all del, hold det så generelt at hun ikke oppfatter det som en invitt til å delta i livet ditt.

Og har du problemer av noe slag, så hold kjeft om det. Altså generelt positivt i tonen, men null i innhold.

Skrevet

Eventuelt: "Har du sendt feil? Jeg kjenner ikke igjen nummeret" :fnise:

Skrevet

Hvis du skal svare, så ville jeg bare sagt noe kort som: " her er alt bra" og ikke skrive håper alt er fint hos deg ( og selvfølgelig ikke stille noe spørsmål tilbake) og for det kan invitere til ny melding fra henne.

Skrevet (endret)

Jeg får av og til sms fra mennesker jeg kjente en gang, men som jeg ikke ønsker noe særlig mer kontakt med. Jeg svarer ikke. Kanskje frekt, men jeg har tidligere "brent" meg på å være hyggelig mot folk jeg ikke ønsker mer kontakt med. Det er mer ubehagelig å avvise noen etter først å ha svart, enn det er å ikke svare i første omgang. Så får hun bare lure på om jeg har skiftet nummer, ikke fikk sms-en, trodde den var feilsendt etc. Feigt, -ja, kanskje, men da slipper jeg i hvert fall å såre noen.

Endret av Fat Sally Lee
Skrevet

"Jeg har det kjempeflott. Ønsker deg alt mulig godt for fremtiden."

En ganske klar avsluttende tone der som ikke inviterer til videre skravling.

Skrevet

"Jo takk, her går det strålende! Ha en fortsatt fin høst!"

Jeg svarte noe sånt så sent som noen få dager siden. Hørte ikke noe mer heller. :fnise:

Gjest postsekk
Skrevet
2) Eller skriv: Jeg er overlykkelig med verdens beste mann, har en drømmejobb og nettop flyttet inn i drømmeboligen. Skal snart ut på en reise til Afrika sammen med min kjære for å feire forlovelsen.Fikk en gedigen diamanring som er forlovelsesringen min og i dag skal vi ut å shoppe et matcende halskjede og øreringer.Jeg har det kjempefint, enn du da?

Stemmer på den her, bare bytt ut Afrika med world-cruise og presisér at du trenger to bærere for å få med deg forlovelsesringen rundt omkring.

Skrevet
"Jeg styrer med mitt og har det fryktelig travelt, men ellers bra."

Alt og ingenting sagt med få ord. ;)

Tror jeg hadde svart noe lignende. Eventuelt:

"Jeg har det bra. Mye å å gjøre for tiden, men det er slik jeg liker det.

Skrevet
Har fått meld. fra ei gammel "venninne" med spm. om hvordan det går, og hva jeg driver med. Hyggelig nok.

Men dette er et menneske jeg egentlig ikke ønsker kontakt med, hun er sykt konkurranseorientert, og sørger med jevne mellomrom for å holde seg oppdatert på gamle kjente, for å vite hvordan de "ligger an" i forhold til henne.

Uansett - jeg har verken noe behov for å ha kontakt med henne eller innvie henne i hva jeg holder på med.

Noen som har tips til hvordan det går an å svare "uten å svare"? Altså, være så "rund i kantene" at jeg egentlig ikke svarer, selv om jeg gjør det. På en måte :)

På forhånd takk, om noen har noen tips.

Hva med å ikke svare i det hele tatt?

Skrevet

A) Ikke svare i det hele tatt

B) Skryte over hvor bra du har det for tiden (skole, jobb, hjem, kjærlighet osv)

C) Gå tilbake til A, og ikke svare i det hele tatt

Skrevet

Jeg er enig i det som mange sier her, at du kanskje ikke bør svare i det hele tatt dersom du ikke er interessert i kontakt. Men hadde det vært meg, så hadde jeg nok likevel følt at jeg burde svare (og det virker det som du tenker også?) Ville vel da skrevet noe a la "Takk, alt bra her. God jul." ;)

Skrevet

Takk for mange gode råd! S

iden jeg ikke ønsker videre kontakt uansett, har jeg bestemt meg for å bare la det forbigå i stillhet.. For jeg vil ikke fortelle noe fra livet mitt, men heller ikke "lyve" eller være frekk.

Har allerede slettet meldingen, og bestemt meg for å ikke svare på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...