Gå til innhold

Kaffekvernanbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en kaffekvern, mest til å male til moccakanna vår, men om den kan stilles inn så den både kan male fint (til mocca/espresso) og grovere til presskanne, er det positivt. I utgangspunktet er det helt uaktuelt med bilmerke-kverner i tusenkronersklassen - finnes det billige(re) og gode kverner?

Videoannonse
Annonse
Gjest LisaLou
Skrevet

Bodum sine er veldig bra og ikke alt for dyr...tror den ligger på en 700-800kr. hvis jeg ikke tar helt feil....

Skrevet

Takk for svar :) Litt dyrt det også, men det er jo ikke vits i å kjøpe noe som ikke funker som det skal heller...

Skrevet

Jeg var innom på Traktøren, og der hadde de en kvern fra Princess (?). Den var slik at man måtte holde inne knappen til man så at kaffen var passe malt mens dyrere kverner ofte har flere innstillinger. Er det noen som har erfaring med denne kverna? Den kostet endel mindre enn de dyre :sjenert:

Skrevet

Forskjellen på billigere kverner og dyrere, er at billigere ofte har en kniv som egentlig ikke kverner kaffen, men kutter den på samme måte som f.eks. blender. Den du så på fra Princess virker sikkert på den måten? Bruksområdet ditt spiller også inn, mange av de billigste klarer ikke å få kaffen fin nok til espresso.

Da jeg kjøpte kvern, ville jeg ha en som faktisk kvernet, og da må man litt opp i pris. Vi har en fra Dualit. Den maler veldig fint for espresso, hvilket er hovedbruksområdet vårt, men syns ikke den er så god på grovt. Vår maskin krever veldig finmalt espresso også. ;)

Så lenge du ikke er så nøye på det, klarer du deg helt sikkert med en billig med kniv, så lenge du er klar over kvalitetsforskjellen. Kjenner noen som har fra Clas Ohlsson, en veldig billig en, og den funker helt greit til sitt bruk, traktekaffe.

Skrevet

Takk for svar :) den hadde sikkert kniv, ja, jeg så ikke så nøye på den, men det høres logisk ut utfra hvordan den så ut og fungerte. Jeg trenger ikke en helt fintunet sak, da vi som nevnt bare har presskanne og mokkakanne, ikke kresen maskin. Men det er jo greit å få et godt resultat og god kaffe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...