virgo90 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 jeg har gått på md formulations i 2-3 mnd, i håp om å bli kvitt kviser. men jeg har ennå ikke blitt kvitt kvisene, men smører meg med tålmodighet hver dag. men det som har skjedd etter jeg startet på md er at etter hver kvise jeg har fått nå i det siste, har det etterlagt seg et arr i huden der hvor kviser var. og disse går ikke bort!! så nå har jeg masse arr rundt munnen og opp mot kinnet:( er det noen som har erfart det samme? og er det noen som har tips hva jeg kan gjøre med disse arrene?
Gjest *lucky* Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 For meg var det jan marini sin bioglycolic bioclear som hjalp mot den typen kviser. Husk at det er viktig med mye fukt når du bruker syrer i hudpleien. En ting som er nyttig så lenge du er vant til syrer er å ta syrepeeling. Kan ikke si at rensen fra MD var særlig bra for min hud som har endel talgproduksjon. DDF brightening cleanser og/eller Jan Marini sin bioglycolic oily skin cleanser fungerer mye bedre!!
Gjest Gjest_Lone_* Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 jeg har gått på md formulations i 2-3 mnd, i håp om å bli kvitt kviser. men jeg har ennå ikke blitt kvitt kvisene, men smører meg med tålmodighet hver dag. men det som har skjedd etter jeg startet på md er at etter hver kvise jeg har fått nå i det siste, har det etterlagt seg et arr i huden der hvor kviser var. og disse går ikke bort!! så nå har jeg masse arr rundt munnen og opp mot kinnet:( er det noen som har erfart det samme? og er det noen som har tips hva jeg kan gjøre med disse arrene? Synes du bør gå innom legen din jeg. Det er greit noen ganger å huske at vi har medikamenter/kremer mot kviser som kan løse problemene dine. Ikke alt kan løses av hudpleiere, særlig hvis du begynner å få arr. Da trenger du nok tetracycliner og annen reseptbelagt kvisebehandling. Jeg tror nok ikke Jan Marini er den beste behandlingen du kan få. Lykke til!
Rexina Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Å dette opplever jeg med Jan Marini!:O Får stadig noen kviser, også popper jeg de, og får arr. Har en STOR samling arr på det ene kinnet, sår på det andre, sår langs kjevebenet på begge sider og i panna.. Skjønner ikke hva som skjer. Har aldri vært sånn før..
virgo90 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 Å dette opplever jeg med Jan Marini!:O Får stadig noen kviser, også popper jeg de, og får arr. Har en STOR samling arr på det ene kinnet, sår på det andre, sår langs kjevebenet på begge sider og i panna.. Skjønner ikke hva som skjer. Har aldri vært sånn før.. føler med deg, det er helt jævelig med alle arrene! men jeg har vært hos hudlegen og det var hun som sa jeg skulle begynne på md, men det funker jo ikke, så vet ikke hva jeg skal gjøre nå. vurderer sånn n-lite laser på ellipseklinikken, vet noen noe om dette?
Rexina Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Venninnen min har alltid hatt store problemer med huden. Cystisk akne (er det ordet?), arr, sorte prikker og store porer i hele ansiktet. Hun prøvde alt, også laser, uten at det gjorde noe veldig stor forskjell. Hun måtte begynne på Tetracykliner. Det er nok hormonelt, så uansett hva du gjør, må du nok behandle det innenifra. Sånn ser kinnet mitt ut nå (det nermeste jeg fant på nett): http://www.swopnet.com/med/acne2.jpg
miss bs Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har samme problemet. Jeg har aldri fått arr etter acne før, men etter at jeg begynte med md har jeg fått arr etter kvisene. Trodde poenget med md var at det skulle fjerne kvisene, ikke at det skulle lage arr. Jeg har nå begynt med dermalogica og har minimalt med kviser. Men jeg har arr i kinnene og rundt ved kjeven, så huden ser absolutt ikke bra ut. Si ifra om du finner noe som funker. ¨Jeg har prøvd det meste i løpet av mine 7-8 år med kviser. Md var det dummeste jeg prøvde.
Gjest Gjest_elina_* Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 hei ! dette var interessant . Eg har sidan 22 års alderen vore plaga meg kviser og er no 31. har brukt md i ca 3-4 år , og opplevde det samme som nevnt her , men har ikkje kobla det før no , når eg las dette . Eg har trudd der har vore pga at huden min har blitt dårligare med alderen og at hudpleieren har klemt på kvisene . Men no er eg overbevist om at md har skylda , og kjem til å slutte med det .
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Hm..jeg lurer på om arrene kommer så lett, fordi huden ikke behandler/bearbeider seg selv like dykig som når man var enda yngre. Jeg vil ta behandling for dette, stråle/laser. Men dog IKKE før huden er "frisk, ellers kommer det tilbake. Så kontakt hudlege/ekspert og spør om råd om hvordan huden kan bli "frisk. Det ligger nok kanskje en betennelse i huden deres som ikke heales med sterke produkter eller md-f. Derfor forsvinner ikke problemene! Hudleger er flinke til å si "prøv md-f en stund og se hva som skjer, eller et annet produkt". Vær ærlig, forklar så godt dere kan, og si at dette ikke har hjulpet. Ikke styr for mye med huden om det er betennelse der, da dette vil irritere betennelsen/infeksjonen. Drikk mye vann, (har en venninne som bruker Detox-kur en gang i halv året, som får huden hennes og kroppen til å rense seg. Har ikke prøvd selv, men huden hennes er fettete og full av urenheter mens hun gjør det. Det er fordi det blir renset ut av huden. Jeg tror også at det hjelper pga alt vannet man får i seg under denne kuren, som har mye å si) Husk også at værforandringer skaper lit problemer for huden, og i tillegg fuktig eller innestengt inneklima!! Beklager litt dårlig skrevet og forklart,men er rimelig trøtt nå.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Jøss.. flere her har fått arr etter md ser jeg.. huff, jeg visste ærlig talt ikke dette, da er derfor jeg har arr altså.. på kinnene og rundt munnen jeg brukte md rens og krem.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 jeg er akkurat i samme sko som dere, fr kjipe arr etter kviser. dette har noe med hudtype å gjøre også. jeg har en type hud i ansiktet som lett får arr. men i hvert fall, jeg var plaget med kviser og fikk det ikke til å slutte. kremer og andre produkter gjorde det bare verre. det som har hjulpet meg er faktisk mineralpudder. bruker d om natten, og stopper so rege kvisene. regner med det er fordi det stenger ute bakterier og tøker ut kvisene, pluss at huden jobber mest om natten:P kremer tiltrekker seg bakterier, så unngår det om natten, og i såfall tar jeg d p før jeg tar mineralpudde rpå. nå får jeg i hvert fall ikke kviser=) og venter tålmodig på at arrene skal fade bort hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå