Gå til innhold

Syklus-surr og sommerfugler i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ny prøver, og gikk av p-pillen i begynnelsen av oktober. Da jeg gikk av pillen fikk jeg naturligvis umiddelbart en seponeringsblødning (slik det er vanlig etter et 21-brett), etter det har jeg ikke hatt mensen. Jeg har forsøkt å påvise EL, men uten hell (ikke flink til å tempe riktig, tror jeg). Men det har foregått mye "jobbing med saken", og jeg føler meg "annerledes" på en merkelig måte. har en blanding mellom menstruasjonssmerter og sommerfugler i magen, og i natt våknet jeg av diffuse magesmerter nederst i magen. Jeg vet at det er livmoren smertene kommer fra, for jeg kjenner igjen følelsen og området fra livmorhalsprøver hos GU (au!).

Det som er problemet, er at det er nesten ti år siden jeg sist hadde en vanlig syklus, og jeg aner ikke hvordan syklusen min egentlig er. Derfor aner jeg ikke når jeg kan ta graviditetstest, jeg har verken EL eller IKM å forholde meg til.. Tok en test til morgenen i dag, men den var negativ. Litt i tidligste laget, sikkert, men jeg er så spent og utålmodig..

Hva ville dere kloke prøvere gjort? Når bør jeg teste igjen? Vente på TR, kanskje? Ta en tålmodighetspille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tålmodighetspille :ler:

Nei, det er ikke lett det der. Syklusen kan jo oppføre seg så rar rett etter pilleslutt, og det er bare helt normalt. Kjenner den frustrerte følelsen og jeg er glad for at vi akkurat rakk å få normal syklus før vi begynte å prøve. Det tok nesten 4 mnd.

Den rare følelsen du har kan like gjerne bety gravid som ikke gravid, det er faktisk helt umulig å vite. Det billigste er nok å prøve å vente til du får mensen. Men om den drøyer veldig lenge (over 60 dager f eks) ville jeg nok begynt å teste 1 gang i uken. Om det går 3-4 mnd uten at du får mens ville jeg kontaktet lege.

Min første syklus etter pilleslutt var på 54 dager, og dette er nok ikke unormalt. Derettter ble de korterer og kortere før de endte på 30 dager.

Skrevet

Takk for svar, flickan! Det er spennende å prøve. I dag ble jeg fascinert av en voldsom kvalmebølge som kom i kombinasjon med hodepine - graviditetstegn, tenkte jeg selvfølgelig. I natt lå jeg lenge våken med vondt i livmorområdet. Føler meg litt som en hund med innbilt svangerskap! Blir spennede å se hvor lenge jeg klarer å vente før jeg tar en ny test.. Tålmodighet har aldri vært min greie, egentlig. Og nå som jeg har kjøpt billige tester fra nettet blir jeg ikke akkurat mindre triggerhappy!

Men en ting skal være sagt; hvis det er sånn som dette det fungerer å ha pms, så har jeg virkelig ikke gått glipp av noe i løpet av mine 10 år på pillen! Er det en spire der inne, så er det selvsagt verdt det, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...