Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Har akkurat kjøpt meg presskanne. Var innom butikken for å kjøpe en kaffepose, også. Kjøpte først evergood. Der står det man skal ha oppi 60-70 g. kaffe per liter.. Men det var ingen måleskje med! Spurte på kiwi og de hadde det ikke.. Dro deretter til Prix, og der hadde de heller ikke! Synes det var ganske rart da de selger coop-kaffe hvor det står at man skal ha i 6 måleskjeer, og ikke har måleskjea! Spurte ei som jobba der, og hun sa jeg måtte nok dra på en kaffebutikk på kjøpesenteret! Er det mulig? Jeg trodde dette var noe man kunne få tak i på en normal butikk, eller? Så problemet mitt er nå (siden jeg ikke gidder å dra tilbake på kjøpesenteret (hvor jeg faktisk kjøpte presskanna)) kun for å kjøpe denne skjea; Hvor mange teskjeer (toppa/flate e.l.) må man ha i presskanna for å lage en liter kaffe? Eller 0,5 l? E.l.?
Jane F. Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Det går jo ann å prøve seg frem. Jeg bruker ca 5-6 spiseskjeer på en kanne, det er vel ca en liter tror jeg. Toppede. eller så bare heller jeg slik at bunnen dekkes av en god cm/1,5cm kaffe.
Pingting Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hei hei! Jeg sjekket størrelsen på kaffeskjea mi, og jeg TROR jeg bruker noe som tilsvarer 5-6 ss på 3/4 l kaffe.
Christal Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 To tips - skal du frem til gram så kan du jo veie i mens du venter på en slik målskje.. ELLER du kan kjøpe ferdige små posjonsposer til presskanne. De bruker jeg og da blir kaffen helt perfekt. Kjøpte mine på rema 1000 faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå